Põhja-Poola järvede piirkond, Gdansk, Sopot ja Gdynia, ka Elblag.
Hundikoopa kõrval miks mitte ka Stutthofi (Sztutowo) koonduslaager. Ja sealtpoolt lääne poole edasi minnes võiks Wisla ületada mitte silda mööda vaid hoopis praamiga.
Kuival maal veetavaid laevu juba eelpool mainiti: vt lisa http://www.tehnikamaailm.ee/laevaga-kuival-maal/
Veinivaldkonnast soovitaks Chisinau külje all asuvat Cricovat - http://www.cricova.md/en/index.php. Mingi 140 km maa-aluseid tunneleid (tõsi, enamik ei ole avatud), kus muuhulgas turiste autode ja väikebussidega (!) ringi veetakse, uhked veinikollektsioonid (sh Göringi oma, mis peale sõda reparatsioonidena NSVLi toodi) ja palju muudki. Ukrainas tasuks teede olukorda jälgida. Kohati on asi ikka väga hull...
Kui auto olemas, siis nt Pobiti Kamani: http://en.wikipedia.org/wiki/Pobiti_Kamani
Nesebarist oli juba juttu (väärt ette võtmist), silmaringi laiendamise mõttes võib ju lisaks Kuldsetele Liivadele ka Albena ja Päikeseranniku kuurordid üle vaadata. Samuti Kaliakra neem, see on mingi 60 km "ülespoole".
Ja veel: Kamchia looduskaitseala. Paadisõit jõel väljasõiduga merele, miks ka mitte. Nägi isegi kilpkonnasid peesitamas. http://en.wikipedia.org/wiki/Kamchia_%28biosphere_reserve%29
Varnasse saab Kuldsetelt Liivadelt bussiga, sinna pole autot tarvis.
Ostroda ümbrus on kena järvederikas piirkond - palju randu, laevu, purjekaid. Sealt suundub mere poole Elblagi kanal,kus on huvitav näha, kuidas jõelaevu rööbastel mööda kuiva maad ühest järvest teise veetakse. Viitasid, mis sinna suunasid, oli üsna mitmeid, aga pole muidugi kindel, et seal parajasti ka laev sees on. Vt nt http://www.tehnikamaailm.ee/est/tm/2009/09/?headerID=1642
Elblagis endas taastati paari aasta eest hoolega vanalinna, aga sellest sai vähe isemoodi vanalinn - järgiti vana tänavajoont ja majade suurust, hooned ise olid tänapäevased. Vast on tänaseks valmis ehitatud. Kui Gdansk ja Sopot juba päevakorras, siis tasuks sinna lisada ka Gdynia, kus sadama ümbrus on korralik mereteemaline turistilõks. Gdanski külje all on Westerplatte, mis poolakatele väga oluline ja kurb paik - just seal tehti 1939. aasta septembris II maailmasõja esimesed lasud.
Sztutowost Gdanski poole suundudes võib sõita mere äärt mööda ja ületada Wisla hoopis praamiga (midagi meie Kavastu moodi, aga vähe teises mastaabis).