Viimased kommentaarid

Mida rohkem oma naisega reisid, seda väiksemaks jääb kohver, kuni kõik mahub seljakotti, kuni kõik vajalik mahub käsipagasisse ja kuni on savi kas käsipagas varastatakse, sest kõik vajalik mahub vöökotti. Aga muidugi ei juhtu seda niikaua, kuni mees tassib ise kahte tonnist kohvrit.

Sapa
Oleneb aastaajast. Ilus, kui pole vihmaperiood ja riis pole lõigatud, s.t. novembris mina ei läheks.
Halong Bay on ka kena, Võta Ha Noist buss otse Cat Ba saarele, sisaldab ülesõitu. Seal lased mõnel tuurifirmal päevase lahetripi pähe määrida. Oled sõbraga kahekesi laevas, naudid vaateid ja ülerahvastatud turistilaevu. Ha Long linnas ronid Bai Tho mäe otsa, kohalikud näitavad õige uru kätte, tõeline konspiratsioon, igaüks ei leiagi, tasub ronimist, parimad vaated lahele, iga ilmaga.

Maldiivide puhkusesaared oma lumivalgete postkaardirandadega, kust ei leia ei koni ega pudelikorki, rikuvad pikaks ajaks arusaama ilusast rannast. Parem mitte minna.

Ma ei näe konkreetses lepingus üldse mingit lõpukoristust. On võimalus tellida igapäevane koristus, kui on plaanis hirmsasti sodi tekitada, kui ei soovi siis selle sees elada. Saan aru, et Teid palgati koristajaks aga tulemusega ei olda rahul?

Filipiinid.
Bohol, loodust piisavalt, Panglao rannad ilusad, kasutatavad, Anda, omamoodi armas.
Palawan, siit sealt, El Nido muidugi.

Ostsin Machu Picchu,Wayna Picchu piletid netist kolm-neli kuud ette, muidu jääd Waynast ilma. Kolm päeva Cuscos. Rongipiletit pidasin mõtetuks nuumamiseks 100 kilomeetri sõidu eest, siis võtsin kolmeks päevaks 80-90 USD näkku, juhiga auto koos öömajadega, käisin teepeal kuumaveeallikates, Istandustes, kohvi-kakao-koka ja muu pudi-padi, Viimased 10 kilomeetrit enne Machut tuli mööda raudteed jalgsi edasi tagasi visata sest teed rohkem polnud, aga kõndijaid oli murdu. Autojuht oli giidi eest ka mööda raudteed ja Machul, Wayna otsa ei tahtnud ronida.

Minul oli Swedbanki kindlustusega eelviimase Lufthansa streigiga juhtum. Saadeti meil, et kui kõik klapib, siis saan heal juhul 100 EUR tagasi. Sellise kompensatsiooni pärast ei hakanud närve raiskama. Kauna ei kanna, Äri on äri. Kasutan teist firmat. Streigikindlustus polegi oluline, Lufthansast hoian ka eemale.

ATM leiad pea igas linnas. Parim tõesti Scotiabank, ka Mastercard sobib. Sula saab võtta nii kohalikus kui USD. Sellest firmast umbes 100 EUR kaupa. Kurss mõistlik. Kui kaasa võtad USD, siis 50 ja väiksemad, Kontrolli kindlasti kõik üle et poleks väga kulunud ega rebendeid, eriti 20 sed, muidu tood tagasi. Kaardimakseterminalid on paljudes kohtades, reeglina leitakse mingi põhjus, miks ei saa maksta. Sula armastavad kõik. EUR i saab vabalt vahetada Limas. Ühes kohas küsiti, mis raha see on, viimasel päeval oli vaja 20 Eurone taksorahaks teha.

Singapuri lennujaam on väga suur. Vaata järele, kuhu saabuvad tavaliselt selle firma Bali lennud ja kust väljub järgmine. Bingo värk. Mina ei soovitaks. Kui oled üksi, võid riski võtta. Singapur ka vahva paariks päevaks kui maha jääd. Võid sõita bussiga Malaisiasse jne. Minu lend hilines umbes neli tundi väljumisega Balilt. Mida õhtu poole, seda tõenäolisem hilinemine.
Kindlustus ka ei korva nii väikest ajavaru. Aga õnne peab ka olema, mida soovingi.

Esmamulje päris masendav, Ei tea, kas tuleb kunagi nii palju aega et selle tilu-liluga ära harjun.

Üks puhtamaid aasia maid. El Nido pikemaks molutamiseks sobilik linn. Coroni tuurid ilusama loodusega ja kui kõvasti pingutada ja tümitada, siis saab oma paadi enne turistide horde liikvele. Puerto Princesas kena promenaad. Reisulised on muidugi erinevate soovidega, ühed otsivad emotsiooni 5 * hotellides, teised tänavatoidus, selles pole midagi keelatut.

Ei hullu, tõlgi, giidi ja grupijuhi kohustused on tähtsusetu vaheseik selle kõrval mida koged, mulle isegi meeldib eeltööd teha, jääb maadest rohkem meelde. Tähtis on üllatusmoment, ei saagi nõuda, et kogu maailm räägiks inglise keelt. Kindlasti leiab Tripist midagi kasulikku ka Kalkuta kohta, loodan, et ei tundunud pahameele väljavalamisena. Mida imet ma Kalkuta kohta otsiksin peale reisi? Esimese hetkega arvaksin, et oled firma töötaja, kes teeb turuuuringut. Ükskõik kuidas reisid, sinu valik, naudi seda ja anna teada, kuidas kulges.

Mul allumisprobleemid, selleks peab ikka mega seltskond olema et grupiga kuhugi minna, pealegi jääb alati tunne, et kõrvalrand-saar-riik parem ja vaja kohe minna järele kontrollima. Suusareisid on vist ainsad kuhu suur kogus mõistlikke inimesi kokku satub.

Mina peatusin esimese päeva-kaks Negombos, Võtsin lahti kohaliku ilmaneti ja panin vastavalt sellele paika marsruudi ringi. Ühtegi ööbimist ei bronninud kuna ei teadnud ju kuidas liigun ja kaua kusagil meeldib. Küll ostsin netikaardi ja bussis järgmisesse kohta liikudes oli aega piisavalt et uurida ja paikka panna majutust. Kolmerattalistel on keskmine kilomeetrihind, mis on ka foorumites läbi jooksnud, mida ei mäleta. Seda hea aluseks võtta kuhu maani kannatab tingida ja muidugi vaja vahendit, et mõõta kilomeetreid sinu asukogast sihtpunktini (GPS,Mobla). Öösel arusaadavalt tsipa teised hinnad, kuna kannatab turistile väänata, roheline ka teine alles. Kindlasti kallim lennujaamast kui 200m kõrvalt.

Mina võtsik miskit luukpära Fordi, kus sai istmed alla lasta ja tekkis sile plats, kuna olime kahekesi, siis paras. Ühe öö hotelli hinnaga saime täispuhutava madratsi ja voodiriided-tekid. Ei kujuta hästi ette, et vahetaks hotellis ärkamise, kusagil jäämäe kõrval päikesetõusul ärkamise vastu. 12V. kohvikannu ostsin ka.

Maldiividele lendasin Indiast 100 EUR edasi-tagasi. Moslemiriik, seega rannamõnusid võimalik nautida ainult puhkusesaartel, Mujal räpane ja ujukates viibimine, ka vees, ebasünnis. Lend Lennujaamasaarelt puhkusesaarele kirves. Sobiva kirve valib mees ise ja siin pole midagi nuriseda. Kui juba saarel asud siis 100 EUR päevas koksid-näksid pole mingi probleem juurde maksta. Alkoholi sissevedu riiki keelatud. Mida seal teha rohkem kui 1 nädal, tõesti ei tea. Suuremad saared keskmiselt paar kilomeetrit pikad ja pool laiad. Kallis-odav on skaala erinevad otsad, hinna ja väärtuse suhe on iseenesest mõistetavalt individuaalselt erinevad. Mind tüütas, abikaasa keeldus lahkumast.

Garmin sobis väga hästi, kaardi sai osta netist. Kuna saarel tiheasustus,siis pole suurt aru saada, kus küla lõppeb, teine algab. Lisaks saab kodus juba punktid valmis panna, bussijaamad, hotellid, vaatamisväärsused. Bussist hea õigel kohal välja hüpata, jne. kui aku sai tühjaks, siis kõlbas android kah, aga tüütum, harjumuse asi.

Soovitaks kah võimalikult väike ja meeldivalt võimas auto võtta, kuna mägine Liiklus tipptunnil hullumeelne, mitu korda vastutulev auto maanteel peegli paigast sõitnud.

Hotellidest Negombos. Kuuri hinnad algavad 8 EURi, ära palun küsi, kas hommikusöögiga. 30 EUR saab juba viisakama koha, jääb lootus, et linu vahetatakse ja mõnes kohas ka hommikusöögiga. 50 EUR saab juba basseiniga, mõnes kohas vahetatakse ka vett. 80 EUR on täitsa viisakas, aga siis läheks juba parem Maldiividele. See sai konkreetne skaala, tegelikkuses on skaala väga hägune sest tegemist on ikkagi ärimeestega. Kui tahad ühte head basseini ja kohta, kus on tõesti hea kohvi, siis võta Unawatunas UBR ja ei pea pettuma, pealekauba saad viisaka ranna.

Sri Lankast. Käigus on buss nr. 11 Rathnapura ja Matara vahel, läbi Tangalle. Kui varem sai ainult kulutades 8000-10000 LKR autole või teha ümberistumine, siis nüüd otse ja ca 320 LKR kahe peale, 3,5 tundi sõitu. Vaevalt et auto oluliselt kiiremini jõuab.
Liptons seat i minejatele soovitaks sõita rongiga Haputalesse, seal ööbida ja hommikul kell 5 või varem, tukiga läbi teeistanduste mäkke, nautida päikesetõusu ja jalutada tagasi teetehaseni. Seal vastavalt maitsele, võib minna ekskursioonile ja bussiga Bandarawelasse, mis suurem koht kui Haputale.
Sigiriya Lion Rocki külastajale soovitaks ööbida Dambullas, varahommikul sõita tukiga mäele (7.00 avatakse), pole oluliselt turiste ja hilisem ronimine palavaga paras enesetapp, siis sama tukiga Raudpuumetsa vaatama koos roosast kvartsist mäega ja pärast jääb veel aega Dambulla mäekloostrit vaadata. GPS tuleb kasuks saab kilomeetrid paika panna ja alust tukimehega kauplemiseks, sel kah pere toita.
Sri Lankal on kõik ärimehed ja ärimehele on tõde vedel nagu vesi, kivimüüja tõde on isegi vedelam, siit kõigile õnneotsijatele, kui ei saa petta 10 kordselt, siis paar korda ikka. Pealegi läheb kõik kvaliteetne vääriskivi exporti ja kehvem siseriiklikku tarbimisse, e. turistile. Kui äri ei aja, siis täiesti vahvad inimesed.

Nuu, mu meelest kasulik oleks veidi Indias ringi kolada ja siis Kochist lennukiga 100 EUR edasi-tagasi Maldiividele närvi puhkamas käia. Kui närvikava ei kannata, siis 17 paralleelist kõrgemale ei roniks.

Air Baltic-Srilankan Airlines-Srilankan Airlines-Easyjet. Tallinn to Tallinn 450EUR, võis ka mõnikümmend euri vähem olla, aga umbes nii. Sõidan kuu aja pärast. Ära sa ainult mõtle, et iga päev on ühed hinnad. Masendav, millised on hinnad siis, kui kuhugi kindlasse kohta kipud.

Olen võtnud lende nende käest ja probleeme pole tekkinud

Kuidas on praegusel ajal turvaliususega Galle-Weligama vahel?