
Kui Google maksis 2013. aastal liiklus- ja navigatsiooniäpi Waze eest 1,3 miljardit dollarit – meeletu summa ühe mobiilirakenduse eest – juurdlesid paljud, mis plaanid Google’il sellega õigupoolest on? Nüüd on relevantsem küsida, miks Google endiselt Waze’i töös hoiab, sest mitmete märkide põhjal on Waze jõudnud faasi, kus tema olemasolu on aina vähem oluline.
Google pole kunagi avaldanud, mis plaanid neil Waze’iga on, kuid pikalt püsinud spekulatsioonid, et Waze ja Google Maps liidetakse, pole seni siiski tõeks osutunud. Waze toimib endiselt eraldi, toetudes kogukonna jagatavale reaalajas liiklusinfole. Ainult et Google Maps on oma navigatsioonivõimalusi arendades hakanud üle võtma mitmeid varem vaid Waze’is tuttavaid funktsioone. Alates 2024. aastast jõuavad liiklejate raportid Waze’ist ka Google Mapsi ja kasutajad saavad infot saata ka otse Google Mapsi.
Auto Evolution leiabki, et kui Google Maps pakub kõiki parimaid funktsioone, on kahel rakendusel paralleelselt aina vähem mõtet. Google pole Waze’i promosse kunagi investeerinud, eelistades kasutajaid meelitada Google Mapsi kasutama. Ja see ongi toiminud – kui Waze’il oli 2023. aastal 650 miljonit kasutajat, siis nüüd on neid vaid 140 miljonit. Google Maps seevastu on navigatsioonirakendustest number üks 1,8 miljardi kasutajaga. Kui Waze peaks tõesti mingil hetkel muutuma kasutajatele ebarelevantseks ja kaduma, poleks see kaugeltki esimene ega viimane asi, mille Google kinni pannud on.
Varem sai Waze-i Android Autoga VW-Audi ekraanile, nüüd enam ei saa. Laseb ainult Google maps-i kasutada.
Enne sai Wazei panna hukkunuid loomi ohtudeks teedel ja see oli abiks kohalikele, kes said neid eemaldada. Nüüd aga pehmem versioon.
Waze removed the dedicated "roadkill" report option to streamline the reporting process and reduce clutter on the map, aiming to make the app easier to use and less distracting. While the specific roadkill option is gone, users can still report similar hazards by selecting "Hazard" then "Object".
Android auto laseb mul hetkel kõikide sõidukitega waze kasutada. Kuigi, default, viskab esimesena mapsi peale. Waze on hetkel veel siiski parem. Mingid algoritmid ei ole sealt üle liikunud. Näiteks näib, et waze õpib sinu sõidustiili ja pakub ETA selle põhjal. Kui mapsi kasutades saab alati midagi "tagasi sõita" ehk jõuad varem, siis waze paneb üsna täpselt paika, millal sa jõuad. Oleme seda korra katsetanud ca 150 km sõidul, kus samas sõidukis panid kolm inimest waze sama sihtkoha, igaühele näidati sama teekonda, aga erinevat ETA ja kohale jõuti juhi ETA'le kõige lähema ajaga.
Selle artikli peale eile tekkis kohe mõte testida, et kuidas Google Mapsi kasutamine võiks olla. Muidu igapäevaselt kasutan telefonis Waze'i.
Ma ei tea, kas ma olen tõesti nii äpu, aga põrkasin takistuste otsa kohe alguses. Mul Waze suur osa linnaliikluse ajast lihtsalt töötab ehk me ei pane sisse sihtkohta. Näen tee peale jäävaid takistusi ja ummikuid. Google Mapsis ma miskipärast niisama ilma sihtkohata sõitmist ei saanud kenasti käima - siis ta ei ole nö driving mode'is ja lihtsalt täpike liigub mööda kaarti. Aga see tähendas siis, et mõõtkava oli liiga suur (zoom out) ja mingi hetk telefoni ekraan läks sleepi ära.
Kas ilma sihtkohata pole mõeldud seda kasutama või pean ma rohkem kasutajajuhendit lugema?