Lufthansa avab novembris liini Münchenisse

München

Alates 4. novembrist on võimalik lennata Lufthansaga kolm korda nädalas Tallinnast Münchenisse, saab lugeda Tallinna Lennujaama kodulehelt. Tegemist on juba teise Eesti ja Saksamaa vahelise lennuliiniga, mida lennuettevõte opereerib.

Müncheni lennujaam Frankfurdi kõrval Saksamaa üks olulisemaid lennuliikluse sõlmpunkte ja ümberistumiskohti neile, kes suunduvad jätkulendudele.

Lennud München-Tallinn liinil toimuvad 126-kohalise Airbus 319 lennukiga hakkavad toimuma kolm korda nädalas: esmaspäeval, neljapäeval ja laupäeval. Lennu kestvuseks on 2h 25 minutit.

Lennuplaan:
München – Tallinn 09:20 – 12:45 E,N,L
Tallinn – München 13:30 – 14:45 E,N,L

Turistikas, ärireisijat eriti ei aita.

Loodetavasti ei tule see Frankfurti arvelt.

Loodetavasti mitte, liini avamist põhjendati nõudluse kasvuga. Ma ise näen siin pigem Ryanairi ja EasyJeti mõju, kes on Euroopas Lufthansat hinnaga kõvasti kimbutama hakanud ja nüüd vaadatakse ringi konkurentsivabamate sihtkohtade järgi. Teine asi - Münchenit on viimasel ajal päris kõvasti arendatud ja näiteks FRA-st nii mõnedki A380-d MUC-i kolitud. 

Seda küll, see liin on eelkõige turistidele orienteeritud.

Teades veidi rohkem selle tagamaid, siis ei, Ryanairil ja Easyjetil ei ole siin mingit mõju -- tõttöelda ei ole LCC Lufthansale miski eriline konkurent tulutoovas segmendis. Inimene, kes kaalub lennuks tõsisel LCC, ei genereeri mingit erilist kasumit täisteenusfirmale. Ja hiljutine muutus Eurowingsi osas näitab pigem, et LH on sellest aru saanud ja loobumas LCC kemplemistest.

Mis on kindlasti hea märk, sest head ja odavat ei saa, ei ole kunagi saanud ega saa ka kunagi tulevikus olema ühes ja samas tootes.
Ja mõlemale tootele on oma sihtrühm.

Tänased 3 FRA-TLL-FRA lennud on väga hea täituvusega ning üsna tihti näeme just täituvuse tõttu Tallinnas ka LH A321 ehk siis suurimat lühimaalennukit.
Kuna MUC on LH teine peamine hub, siis on peamine rõhk siiski edasilendajatel. Ehk siis tegemist on peamiselt feeder-lennuga.

Ärireisi osas vaidlen vastu. Kaugete ärireiside puhul, eriti Aasia puhul, on tegemist vägagi hea ühendusega. Need lennud väljuvad mõlemast hubist (FRA ja MUC) just reeglina õhtul. Samuti on neil tagasi Saksamaale varajane saabumine.

Mina lendan ca 90% äri tõttu. 
Ja mulle kohe üldse ei meeldi hirmus vara lendama hakata. Aeg ei ole minu jaoks niivõrd määrav, kuivõrd minu mugavus ja reisimise käigus saadavad hüved. Tõsi, tänu miilide süsteemile, jään ka mina edaspidigi kasutama FRA-MUC lende üsna tihti, kuid TLL-MUC on ühendustes suur samm edasi.
Seda enam, et Lufthansa näol on  tegemist AINSA 5* lennufirmaga, kes Tallinnasse lendab. Samuti ainsaga, kel on vähemalt osadel kaugliinidel veel ka First. Ja tänaste kinnituste järgi säilib edaspidigi First 40% kaugliinidel ning 100% Swissi opereeritavatel (ka LH Grupp) kaugliinidel.

Kuigi jah, talvise sõiduplaani aegu, on MUC liin kindlasti ka suusatajatele hea variant. Eriti tänu suure pagasiruumiga lennukile sel liinil. Ühtegi samaväärset ei ole Tallinnast kunagi MUC-i lennanudki.

hea uudis kõigile suusasõpradele. Saab jälle normaalse otselennuga Alpidele lähedale. Ainuke häda on alati olnud rendiautode talverehvid, milledega olen jäänud viimastel kordadel tõsiselt mägedes hätta ja pidin lisaks ostma ketid.

Neil nn talverehvidel puudusid üleüldse lamellid.