trip-krainetrip-ukraine-dark

Lufthansa kaotas 5 tärni ja kärbib veel 2000 suvist lendu

2017. aasta detsembris juhtus midagi uskumatut – Brit lennunduskvaliteeti hindav konsultatsioonifirma Skytrax tõstis Lufthansa lennunduse koorekihi sekka, andes neile kõrgeimad 5 tärni. See juhtus 2 nädalat pärast seda, kui Lufthansa oli välja kuulutanud oma uue kauglendude äriklassi (mis sõltuvalt Boengust ilmselt sellel kümnendil tõesti nende lennukitesse ka saabub).

5 tärni lennufirmale kohaselt (iroonia lõpp) võttis Lufthansa vastu mitmeid otsuseid teenindustaset kõvasti kärpida nii Euroopa-sisestel kui kauglendudel. Seetõttu on ka see neljatärni hinnag piisavalt arusaamatu. Lufthansa on Euroopas AirBalticust parem ainult seetõttu, et istmed kannatavad üle ühe tunnise lennusõidu välja ja kogu aeg ei tule lennukis mingeid napakaid häirivaid teateid. Kuidas Lufthansa 4 tärni välja veab, on siiski endiselt mõistatus.

Lufthansa ise oli muidugi kõvasti uhke, et neid tõsteti ühele pulgale maailma parimate (loe: Aasia) lennufirmadega ühele tasandile, kuigi kvaliteedi põhjal põhjust nagu polnud. Muidugi ilguti selle üle kõvasti ja peagi Lufthansa sellest enesereklaamist ka loobus. Teenindus oli stabiilselt alla osade odavlennufirmade taset sellegipoolest.

Nüüd tuli teade, et pardapersonalipuuduse tõttu kärbitakse sel suvel veel 2200 lendu lisaks varem teatatud 900 lennule. Kui varem puudutasid tühistamised lende nädalalaõppudel ehk R-P, siis nüüd kärbiti lende ka tööpäevadel Lufthansa kahest suuremast sõlmlennujaamast Frankfurdis ja Münchenis. Tühistamised puudutavad peamiselt Saksamaa- ja Euroopa-siseseid lende. Ka Lufthansa tütarfirma Eurowings tühistab lende. Muudatusi võib tulla ka lennuaegades. Lufthansa püüab puhkusesihtkohad elus hoida.

Kas see puudutab ka Eestit?

Jah, paraku puudutab. Osadel päevadel on tühistatud päevane väljumine 13:40 Tallinnast Frankfurti (ja Frankfurdist Tallinna). Aga see info muutub pidevalt, Lufthansa piletiomanikel tasub lennuaegu kontrollida.

Lisaks

Lennuaegu ja toimumist tasub kontrollida ka SWISS-iga reisjatel (Tallinn-Zürich), ka neil on osad lennud tühistatud. Ja siis need streigid.

Kokkuvõtteks

Ummikud Euroopa lennujaamades ja personalipuudus/koroona lennufirmades annab osades Euroopa lennujaamades sel suvel selgelt tunda. Vist on mõtekas veidi varem kohale minna ja valmistuda halvimaks.

Kas selliste tühistamiste korral on õigus kompensatsioonile, juhul kui lendudele alternatiive ei ole/ ei pakuta?

On, kui tühistusest teatataksa alla 14p ette.

Oluline on ka teada, et lennuplaani piisav muutus (minu mälu järgi oli kas suuna väljalend ükskõik kui palju varasemaks või vähemalt 2 tundi hilisemaks ja kohalejõudmine 2 tundi või rohkem hilisemaks), muudab pileti nö fullflex-iks. Ehk siis reisija saab nõuda rohkemgi muutuseid, kui robot algul pakub. Või pileti eest kogu raha tagasi.