Lufthansa vähendab paljudel Euroopa-sisestel liinidel lennusagedusi talvise lennuplaani jõustudes, mis kestab 29. oktoobrist 2023 kuni 30. märtsini 2024. Lendude talvine vähenemine oli plaanis nagunii, aga nüüd on talvises lennuplaanis tehtavad muudatused hakanud täpsustuma. Portaali Aeroroutes andmetel on saabuval talvel võrreldes esialgsega veelgi vähendatud lende kahest Lufthansa sõlmlennujaamast Frankfurdist ja Münchenist ka Tallinna. Kuna Lufthansat kasutatakse sageli just jätkulendudeks, toob lendude vähenemine paratamatult kaasa ajaliselt mugavate ümberistumistega lennukombinatasioonide vähenemise.
Frankfurdist Tallinna toob uus talveks planeeritud lendude vähenemine õnneks minimaalseid muudatusi, talvises lennuplaanis väheneb lendude arv esialgse 396 pealt 370 peale ehk nädalas kaob ära veel üks väljumine.
Suvel pakub Lufthansa kolmel päeval (ETL) nädalas Frankfurti 2 lendu päevas ja neljal päeval (KNRP) kolm lendu päevas.
Võrreldes Riia ja Vilniusega pakub Lufthanasa Tallinna ka talvehooajal tunduvalt rohkem lende:
Müchenist on talvisel hooajal 110 lennu asemel Tallinna 65 lendu ehk sisuliselt poole vähem. Suvel lendab Lufthansa Müncenist Tallinna 4x nädalas järgmise lennuplaaniga:
Toodud muutused on esialgsed, lähitulevikus on Lufthansa talvisesse lennuplaani kindlasti oodata uusi täpsustusi.
Lende võivad vähendada, aga kui nad panevad nendele allesjäänud lendudele A319 asemel A321 lendama, siis kohtade arv jääb ligikaudu samaks, olgugi, et lende toimub vähem. Neil on loomulikult mõttekam lennata üks kord A321-ga kui kaks korda A319-ga. Niimoodi on koheselt nelja meeskonnaliiget vähem vaja ja nagu teada, siis nendest on praegu puudus ja ma väga kahtlen, et talveks see puudus kadunud on, kuna kogu see kandideerimisprotsess koos koolitustega võtab korralikult aega.
Aga ümberistumisvõimalused on kehvemad kui lennugraafik hõredam. Võid ju piltlikult öeldes panna ka 747-e või 380-e neid liine lendama, nii et piisaks lausa ühest lennust, aga kas siis jõuad ümberistumistele. Sest Frankfurt ja München (eriti esimene) on lõppsihtkohaks arvan kuskil 10-20% reisijatest. Nii et kehvad uudised igal juhul. Aga ega midagi teha pole.
Pea alati on 320 kasutusel, ei mäletagi millal viimati 319 sattus ja 321 pole mul sel
liinil kunagi olnud. Ühendused palju kehvemad nüüd, paljudele õhtustele Aasia edasiistumisega lendudele siit õhtusega ei jõua.
LH885 3 juuni A321 D-AIDA
LH881 9 juuni A321 D-AIRC
LH881 8 juuni A321 D-AISQ
LH881 6 juuni A321 D-AISW
LH883 6 juuni A321 D-AISU
LH883 2 juuni A321 D-AIRY
Üsna tihti on A321 juba täna. Aga A319 pole viimase nädala jooksul FRA-TLL liinil olnud küll.
@chrisrändaja
Palun vaata nt LH881 lendu viimastel kuudel - see lend on iga päev A321 olnud, vaid mõnel üksikul korral A320neo, sama õhtuse LH884 lennuga. A321 lendab rohkem kui eales varem.
Tundub, et rahvas lendab ka iga kell enne Frankfurti kui Müncheni, sest viimasesse ei tundu just eriti suur nõudlus olevat, kuna lendavad valdavalt crj900-d. Mäletan, et päev enne covidi algust, 12.03 tuli Münchenist ka esmakordselt A321. Pole seda tänase päevani uuesti juhtumas näinud.