Šveitsis alustab novembris tegevust uus bussifirma Twiliner, mille eesmärgiks on pakkuda Euroopa bussides seni puudu olnud mugavusi. Twilineri kahekorruseliste busside istmete disainis on malli võetud lennukite äriklassist – nüüd on võimalik ka bussis istmed ühe nupulevajutamisega muuta voodiks. Selline mugavus kulub ära, sest äriidee ongi pakkuda Euroopa suurlinnade vahel ööliine.
Kahekorruselises bussis on 2-1 konfiguratsioonis kokku 21 istet, neist 18 ülemisel ja 3 alumisel korrusel. Korruste plaanid näevad välja järgmised:
Twilineri esimesed kaks liini on järgmised:
Kõikide istmete juures on USB laadimisvõimalus, lugemislamp ja kokkukäiv laud lugemiseks või einetamiseks. Bussides on tasuta wi-fi, pardalt leiab iseteenindusbaari ja ruumika tualettruumi riiete vahetamiseks.
Kõik fotod: Twiliner.com
Natuke hindadest ka. Näiteks pilet 14 tunnisele bussireisile Zürichist Barcelonasse maksab sõltuvalt paindlikuse astmest 176 CHF (188,50€) kuni 216 CHF (231€).
Pole just kõige odavam, aga pole arvatavasti nii plaanitudki. Siit kerkib paratamatult küsimus, et kes võiks olla mugavate ööbusside sihtgrupp, arvestades, et lennupiletid samal marsruudil algavad 30 eurost ja viivad sihtkohta kiiremini? Euroopas on alternatiiviks ka rongid, kui lennata mingil põhjusel ei soovi. Ööbimise raha öine bussireis loomulikult säästab, kuid kas see on määrav?
Analoogsed ööbussid on mitmes maailma nurgas küllalt levinud. Sellised sõidavad näiteks Jaapanis, Vietnamis ja mujal Kagu-Aasias ning Lõuna-Ameerikas. Euroopas on samuti katsetatud, kuid turgu pole seni piisavalt olnud. Vähemalt osade Euroopa Liidu riikide liikluseeskirjades on takistuseks ka nõue, et reisijaid ei tohi horisontaalasendis vedada.
Kas oleksite valmis sellise hinnaga ööbussile pileti ostma?
Vahe lennukiga tavaliselt kaasa võtta lubatud pagasi koguses/kaalus ja pileti ostmise ajas/hinnas. Lennukiga üldjuhul kallis lähiaega piletit osta.
Naeruväärne.
Kes tahab raha säästa, sõidab öise Flixbusiga ja magab tavalisel istmel.
Teine sihtgrupp, kes lendab LH-ga ja ööbib Radissonis, omab raha piisavalt, et lisaöö hotellis võtta.
Seega sihtgrupp tundub arusaamatu.
Ausalt, ma ei saa aru, miks üksi lennu-, rongi-, bussi- või mis iganes firma ei küsi enne äriplaaniga välja tulemist henry086 käest, kas see ikka on tõsiseltvõetav või naeruväärne äriplaan.
Samas ilma henry086 arvamusteta oleks ju liiga igav siin. Las kõigil olla oma seisukoht ja selleks see foorum siin ongi, et mõnusalt arutleda ja infi jagada.
Idee on hea. Ei ole need linnad võrreldavad Tallinnaga, kus lennujaam asub keskusele nii lähedal. Väljumise ja saabumise ajad on hästi valitud, saab päevast maksimumi võtta ja ei pea hotellile raha kulutama. Magades sa nagunii midagi ei tee, miks mitte kasutada seda reisimiseks.
Lennuhirmuga võitlevad inimesed jõuavad kohale vähe rahulikumalt.