Malta uue lennufirma vapustavad käsipagasi reeglid
veigo
veigo
17. dets 2023 10:27

Algatuseks taustast:

  • Malta riiklik lennufirma Air Malta on eksisteerinud ainult tänu Malta riigi rahasüstidele. Rohkem kui 20 aasta jooksul oldi pisikeses kasumis (1,2 miljonit eurot) ainult 2018. aastal.
  • Kuna Euroopa Komisjon keeldus lennufirmale täiendava riikliku rahasüsti lubamisest, on Malta valitsus sunnitud Air Malta tegevuse alates 30. märtsist 2024 lõpetama.
  • Aga juba järgmisel päeval alustab tegevust Malta uus lennufirma – KM Malta Airlines, mis saab Malta valitsuselt 350 miljoni eurose rahasüsti. Sellest 50 miljonit eurot on stardikapitaliks, 300 miljonit on materiaalne vara nagu lennukid, angaarid, hooned jm.
  • Samas pole isegi selge, kas uus lennufirma hakkab lendama KM Malta Airlines nime all või üritatakse jätkata Air Malta nime all. Kuna Air Malta kaubamärk kuulub Malta valitsusele, tuleb selle müümiseks korraldada avalik konkurss. Kaalutud on ka Valetta Air nime.
  • Igal juhul nimesegadust jätkub, sest vähesed suudavad vahet teha Air Maltal, Malta Airil (Ryanairi Maltal registreeritud tütarfirma) või siis nüüd ka KM Malta Airlinesil.
  • KM Malta Airlinesi lennukid hakkavad välja nägema üks-ühele Air Malta lennukitega. Kadunud on ainult Air Malta kirjad.

KM Malta Airlinesi erakordne pagasipoliitika

KM Malta Airlinesi piletid on lennufirma kodulehel juba müügis. Kui me oleme Euroopas lennates üldiselt ära harjunud, et tasuta äraantav pagas pole turistiklassis lennates enam ammu teemaks ja käsipagasi pardale kaasavõtmisel on vähem või rohkem piiranguid, siis KM Malta Airlines viib käsipagasi poliitika täiesti uuele tasandile.

Nimelt ei saa turistiklassi kahe odavama piletitüübi puhul pardale kaasa võtta mitte midagi muud peale pisikese koti isiklike asjadega. Kes soovib lennata natuke rohkem, kui ainult käed taskus, peab valima oluliselt kallimad piletitüübid. Näide Berliin – Malta lennul:

Nagu näha, maksab 10 kg käsipagasit 30€/suuna kohta.

Äriklassi odavaim pilet meenutab pigem teiste lennufirmade tavapiletit, kus äraantav pagas on lisatasu eest.

Seejuures üritatakse turistiklassist koorida, mis koorida annab. Nii võivad äriklassi piletid osutuda odavamaks turistiklassi piletitest.

Ja kui hakata lugema, mis on peenes kirjas pagasireeglite kohta öeldud, siis juhul, kui lennujaamas ostetud asjad peaks tekitama ühe pagasiühiku lisaks, tuleb selle eest väravas veel eraldi maksta.

Reisijate esimene tagasiside sellisele pagasipoliitikaga üsna ühene: seda peetakse raha välja petmiseks ehk selgeks skämmiks, mille ainsaks eesmärgiks on kunstlikult näidata piletihinda võrreldes teiste lennufirmadega konkurentsivõimelisena. Kodulehel lennufirma tutvustuse alla kirja pandud lause We are not a low-cost airline (Me pole odavlennufirma) mõjub eeltoodu taustal lihtsalt naeruväärsena. 

Kui vaadata reisijate arvamusi Air Malta kohta (vt näiteks Trustpilot või Skytrax), siis midagi head sealt ei paista. Lennufirma üritab põgeneda iga pisima probleemi eest. Pole põhjust eeldada, et Air Malta II kuidagi parem oleks.

Kokkuvõtteks

KM Malta Arilines on mõeldud Euroopa suuremate linnade ja Malta vahelise ühendusena ning meid otseselt ei puuduta. Aga puhtalt riigi toel tegutseva lennufirma soov reisijaid pagasipeensustega peedistada on erakordselt häiriv.

Aina selgem on, et Euroopa Parlamendi ja Euroopa Komisjoni initsiatiivid kehtestada Euroopa Liidus ühtsed käsipagasireeglid peaks tulemuseni viima võimalikult kiiresti. Seejuures tuleb jõustada Euroopa Kohtu 2014. aastast pärit otsus (kaasus C-487/12), et "mõistliku suurusega" käsipagas on elementaarne osa reisimisest ning reisijad ei peaks selle eest eraldi maksma. See lõpetaks misiganes-Malta suguste lennufirmade hinnapettused.

Ei ole ju vapustav ega uus tase. Odavlennufirmadel on ammu hinnas ainult väike kott, mis peab mahtuma istme alla. Riiklikest lennufirmadest praktiseerib sama Finnair. Selle välja toodud 30€ hinnavahe hulgas oli ka äraantav pagas ja võimalus 25€ eest nime vahetada... pileti muutmine on võimalik ka kõige odavama piletiga. ehk et minu meelest on täiesti adekvaatsed paketid.

Aga muidugi lennureisijana oleksin ka rahul kui salongi saaks alati võtta kaasa kohvri :)

3
0

Vaata nüüd veelkord. Istme alla minev pagas ei kuulu odavaima hinna hulka. isegi Ryn on see odavaima hinna sees.

0
6

Sisuliselt nagu Finnair...kõige odavam pilet 8 kg, aga kott istme alla ja mõõdud 40*30*15 cm. Istme alla kott on toodud Malta piletitel odavaimas hinnas sees. Malta maht tuleb veidi suuremgi võrreldes Finnairiga ja kaalust otseselt juttu ei ole. Seda suurust võibolla ei kaalutagi.

10 EUR juurde ja on 10 kg äraantavat ka.

Pigem üritatakse reguleerida seda, mis täna lendudel sageli praktika. Kuna odavamad piletid käsipagasiga (see nö tavapärane, suuremates mõõtmetes), siis ostetakse neid pileteid valdavalt ja pagas ei mahu lennukis ära, mistõttu üritatakse seda väravas pagasiruumi suunata. Air Baltic näiteks väga sageli.

3
0

Ma ei saa aru, mis siin uut on? Täpselt nagu Ryanairil, Wizz Airil ja paljudel teistel lennufirmadel. Odavama pileti sees on tasuta väike kott, täpselt sama asi on ka teistel odavlennufirmadel.

Antud uudise pildilt võib jääda petlik mulje nagu poleks Economy Basic kategoorias "Small Bag" hinnas, aga tegu lihtsalt ebaõnnestunud värvivalikuga ja lennufirma kodulehel on selgelt kirjas, et ka kõige odavam pilet (Economy Basic) sisaldab "Small Bag" kotti ehk täpselt sama süsteem nagu Ryanairil ja Wizz Airil, uut pole siin absoluutselt mitte midagi.

5
0

Ryanairiga täpselt sama mõõt. Vueling on veidi lahkem 40x20x30.

Ja siiani näib, et pehmet seljakotti ei torgita, kõvakestaga kohvrid võetakse sihikule.

1
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Šiauliai Tourism
Sisuturundus
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased