Nordica hakkab lendama Vahemere puhkuseliinidel
veigo
veigo
12. dets 2022 08:02

Saksamaa pika ajalooga puhkuselendude firmal Condor on viimased 3 aastat olnud tõeliselt rajud. 2019. aastal läks pankrotti emafirma Thomas Cook, seejärel loobus koroonapandeemia tõttu ostutehingust LOT-i emafirma PGL Polish Aviation Group. 2021. aasta mais omandas 51% Condori aktsiatest Londonis baseeruv investeerimisfirma Attestor Capital, päästes sedaviisi Condori paratamatuna tundunud kadumisest. Tehingu käigus lubati Condori kauglendudeks mõeldud hädasti väljavahetamist vajanud lennukiparki investeerida 250 miljonit eurot. Esimene uus Airbus A330neo Condori uutes triibulistes värvides peaks esimese lennu tegema veel sel aastal.

Aga selgub, et Attestor pole mõelnud mitte ainult kauglendude peale. Äsja üllatas investeerimisfirma teatega, et on asutanud uue lennufirma Marabu. Uus lennufirma hakkab 2023. aasta suvel kuue Airbus A320 lennukiga lendama Hamburgist ja Münchenist Vahemere äärsetesse puhkusesihtkohtadesse. Lennufirma kodulehe andmetel on plaanis lennud Hispaaniasse (Baleaarid, Kanaarid, Andaluusia), Portugali, Itaaliasse, Horvaatiasse, Kreekasse ja Egiptusesse (Hurghada).

Marabu planeeritavad liinid (allikas: lennufirma koduleht)

Kui Marabu kodulehel vaadata uue lennufirma nime ja registreerimisaadressi, siis näeme, et Condori tütarfirma puhul on tegemist puhtakujulise Eesti firmaga:

  • Name: Marabu Airlines OÜ
  • Management Board: Paul Schwaiger (CEO), Tony Larsson (COO)
  • Registry code: 16621081
  • Contact address: Lennujaama tee 13, Tallinn, 11101, Estonia

See, et Marabu registriaadress kattub Nordic Aviation Groupi omaga, pole juhuslik. Kiiremaks stardiks alustab Marabu ilma oma lennuettevõtja sertifikaadita (AOC) ning ostab esialgu kogu lennuteenuse sisse Nordicalt. Seda kutsutakse lühendatult ACMI - aircraft, crew, maintenance and insurance ehk lennuki, meeskonna, hoolduse ja kindlustuse eest hoolitseb Nordica.

Nordica on Hamburgis ja Münchenis juba palganud üle 100 lennusaatja ja piloodi. Esialgu opereerib Marabu Nordica kolme A320neo lennukiga, suve jooksul peaks Marabu saama ka oma lennukid. Kiiret starti põhjendatakse sellega, et ajahetk uue lennufirmaga alustamiseks on just õige, sest Euroopa lennundusturg ja eriti puhkuselendude segment on taastunud oodatust selgelt kiiremini.

Kuigi Marabu piletimüügi eest hakkab täielikult vastutama Condor, positsioneerib Marabu ennast iseseisva lennufirmana ja oma firmaidentiteediga. Võimalik, et Condorit soovitakse näha rohkem kaugliinide kaubamärgina.

Marabu uus juht Paul Schwaiger tuleb samuti Condorist. Seni Condoris müügi eest vastutanud Schwaiger jäi hiljuti pensionile, kuid nagu näha, mitte kauaks.

Koostöö Nordicaga on juba jõudnud paksu verd tekitada Saksamaa ametiühingutes. Kardetakse, et Eesti lennufirma kasutamine tõmbab töötingimusi ja sotsiaaltagatisi alla ka Condoris. Sakslased süüdistavad, et viimastel aastatel on Eesti kuulsust kogunud kui "lennunduse Panama".

Samas on lennuteenuse sisseostmine tavaline praktika paljude Euroopa lennufirmade, sealhulgas puhkuselennufirmade, puhul. Puhkuselendude segment on teatavasti väga sesoonne ja kõrghooajal puudujääva lennuvõimsuse sisseostmine väljast tundub ju vägagi mõistlik.

Marabu lennud tulevad müüki alates 14. detsembrist aadressil flymarabu.com. Tundub ka, et Nordica Aviation Group (kaubamärgid Nordica ja Xfly) on panustanud õigetele kaartidele.

Marabu- tuntud ka kui matuse- või õuduslind, kes toitub raibetest ja prügist ning on nimetatud aafrika kõige koledamaks linnuks, kelle jumal lõi teistest lindudest üle jäänud osadest. Nojah.

1
0

Ma millegipärast arvan, et selline nimevalik pole mitte tööõnnetus. Kuigi jah, pole just maailma ilusaim lind. Eriti otseülekandes vaadates.

0
0

Ma ei saa kuidagi aru miks Eesti riigifirma selliste asjadega tegeleb. Kunagi oli jutt, et vaja kindlustada Tallinnast otseühendused. Ainuke selgitus, et keegi soojendab oma tooli.

4
0

No väga vabalt võib olla, et see ongi erastamise esimene etapp ja maksumaksja ei pea rohkem panustama kui selle eest ei saa Tallinnast otseühendusi.

Lühikese koostööga pole kindlalt tegemist. Lihtsalt uue firma avamise teenust oleks saanud ju pakkuda ka Xfly alt. Condor ei saa laieneda kuniks Saksa riigi rahad pole tagasi makstud (sama mure muidugi NAG'il ka). Laienemine uue AOC alt on selleks kaval variant. No ja kui kalli Saksa kollektiivlepingu asemel on odavamad Eesti töölepingud, siis on Condoril veel täiendavalt võita. Tore oleks muidugi kui Nordica/Xfly Euroopa võrgustik läheks nii laiaks, et see hõlmaks ka ühendusi siit teistesse oma firma baasidesse. Siis võiks kasumlikult töötav ja vajalike ühendusi pakkuv firma ka riiklik edasi olla. Eks näis mis veel tulemas on. A320 meeskondi palgatakse ju veel Stockholmi, Vilniusse, Tallinna, Sofiasse. Ehk on veel uudiseid tulemas?

1
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased