Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair on otsustanud Saksamaal alustada agressiivset laienemiskava, soovides praegust 5% turuosa kasvatada 4 korda ja haarata enda kätte 20% riigi lennundusturust. Otse loomulikult nähakse kasvuvõimalusi eelkõige Lufthansa ja Air Berlini arvelt.
Ryanair hoiab Saksamaal reisijate arvu poolest küll kolmandat kohta, kuid on seni tegutsenud Euroopa suurima majandusega riigis ettevaatlikult. Selle põhjused ulatuvad 2011. aastasse, kui Saksamaal kehtestati 8€ suurune maks Euroopa siselendudele. Vastuseks lennundusmaksu kehtestamisele tõmbas Ryanair Saksamaal lende kokku.
Nüüd näivad tuuled pöördunud olema ja Ryanair plaanib lennukite arvu Saksamaal kolmekordistada. Laienemine keskendub eelkõige Belrliini Schönefeldi lennujaama, kust hakkab lendama veel 4 lennukit ning Hamburgi ja Nürnbergi lennujaama, kuhu tulevad Ryanairi baasid.
Esimeste uute liinidena avatakse aprilli algul Berliinist lennud Pisasse ja Maltale, kuid suurem laienemine saab hoo sisse 30. oktoobril, kui uute sihtkohtadena lisanduvad Budapest, Fuerteventura, Gran Canaria, Manchester, Lissabon, Lanzarote, Rzeszow, Sevilla, Sofia, Thessaloniki, Timisoara, Toulouse ja Vilnius. Juba praegu toimuvad lennud Berliinist Riiga.
Hamburgist käivutavad oktoobri lõpus – novembri alguses uute liinidena Bergamo, Brüssel, Dublin, Gran Canaria, London Stansted, Manchester ja Sofia. Nürnbergist alustavad samal ajal lennud Bergamosse, Budapesti, Maltale, Manchesteri ja Rooma (Ciampino).
Lufthansa näeb samal ajal vaeva, et saada jalad alla enda odavlennufirmale Eurowings. Lisaks pidevalt õhus olevatele töövaidlustele on Eurowingsil olnud parasjagu ebaõnne kauglendude teenindamisel. Üks kahest liisitud lennukist oli nädal aega rivist väljas mootorikatte kaotamise tõttu, mootoririkke tõttu hilines tagasilend Kuubast 3 päeva ja kõigele lisaks nakatusid kaks pilooti dengue viirusesse.
Igal juhul on Ryanair populaarsel Berliin-Kölni liinil asunud Eurowingsiga hinnasõtta, pakkudes paljudel kuupäevadel ühe suuna pileteid 9,98 euroga ehk edasi-tagasi saab lennata 20 euroga. Eurowingsi odavaimad edasi-tagasi piletid saab parimal juhul kätte 40 euroga. Ryanair kaalub ka teiste Saksamaa siseliinide avamist.
Loe ka: Ryanair sihib ettevedamisteenust.
Ja muidugi selles laienemislaines Berliinist Tallinna liini ikkagi ei avatud, kuigi lootsin seda. Ehk avab Ryanair baasi lähiaastatel ka Leipzig/Halles.
NAG/Adria võiks näiteks Berliini ja Hamburgi lennata. Ja loobuda mõttetusse Trondheimi lendamisest.
Kunagi lendas Easyjet ka Tallinna ja Berliini vahet, kasutasin isegi seda võimalust ära.
NAG hakkab märtsi lõpust Berliini lendama, aga hind (alates 151eur edasi-tagasi) pole just eriti ahvatlev muidugi, kui võrrelda ryanairi pakkumisi Riiast Berliini, mis parimatel juhtudel on vaid paarkümmend euri edasi-tagasi.