SkyUp hakkab Wizz Airile lennuteenust pakkuma
veigo
veigo
16. apr 09:53

Ukraina lennufirma SkyUp on tänu Sri Lanka lendudele tuttavamaks saanud ka Eesti reisijale. Kuni Venemaa täiemahulise sissetungi alguseni veebruaris 2022 tegutses SkyUp hübriidärimudeliga, pakkudes nii regulaarlende kui tšarterlende reisifirmadele. Regulaarlendudele polnud mitte midagi ette heita - klassikalised odavlennud, kuid salongipersonali suhtumine tegi lendamise näiteks Ryanairist või Wizz Airist kuidagi meeldivamaks.

Pärast Ukraina sõja algust ja Ukraina õhuruumi sulgemist oli SkyUp sunnitud lennukid Kiievist Euroopasse ümber paigutama ja leidma uusi võimalusi tegevust jätkata. SkyUp otsustas teha kannapöörde ning jätkata nende jaoks täiesti uues valdkonnas lennuteenuse pakkujana. Nii sai SkyUp-ist Euroopa üks suurimaid ACMI operaatoreid (ACMI - aircraft, crew, maintenance, insurance), pakkudes teistele lennufirmadele ja reisikorraldajatele lennuteenust koos meeskondadega. Muuhulgas jõuti koostöös reisikorraldajaga Join UP! Ka Eesti turule.

Nüüd on SkyUp sõlminud koostöölepingu Wizz Airiga, pakkudes neile perioodil 1. aprillist 2024 kuni 31. märtsini 2025 kolme lennuki ja meeskondadega lennuteenust. Kaks lennukit hakkavad baseeruma Bukarestis (OTP) ja üks Varssavis (WAW).

Tegemist on omamoodi märgilise sündmusega, sest odavlennufirmad pole seni lennuteenust sisse ostnud. Wizz Air on hetkel aga olukorras, kus Pratt & Whitney mootoriprobleemide tõttu on ajutiselt kasutuses väljas 20% lennukitest ning selleks suveks pidi Wizz Air massiliselt lende tühistama (sellest pikemalt: Wizz Air on sunnitud massiliselt suviseid lende tühistama). Lennuteenuse sisseostmine võimaldab Wizz Airil ajutiselt liine teenindada ilma lennukeid omamata.

SkyUp plaanis hakata pakkuma ka regulaarlende ning selleks omandati Maltal lennuettevõtja sertifikaat (SkyUp MT). Muuhulgas kaaluti mõne lennuki paigutamist ka Balti riikidesse. Kuna hetkel on nõudlus lennuteenuse ja tšarterlendude osas piisavalt suur, pandi regulaarlendude alustamise plaan esialgu ooterežiimile.

SkyUp kasutab 189 istekohaga Boeing 737-800 ja 149 istekohaga 737-700 lennukeid.

Siin kaob Wizzairi viimane trump, uute Airbus A321 asemel tulevad osaliset 21-24a vanad Boeingud.

0
2

Osaliselt? 3 lennukit küll mingit mõju sellele ei avalda, heal juhul 1-2% kogu reisijate osakaalust võib saada lennata Boeinguga.

0
2

Ma pole kindel, et Boeing miinus on. Vahetult enne sõda lendasin SkyUpiga ja mulle tundusid nii istmevahe kui istme mugavus väga ok. Uudsus pole alati pluss. Uute lennukite sisuliselt polstrita puuistmed, nagu vanasti diiselrongides, pole lihtsalt minu maitse. Wizziga veidi pikemat lendu lennata, näiteks Kutaisisse, on istmikule ikka paras katsumus.

3
2

Hea point, Veigo. sellele ei mõelnud jah, et Wizzairi istmed paras saast.

1
1

Puupingid pole ainult Wizzi probleem, samuti ei olene lennuki vanusest, retrofit'i käigus pannakse õhukesi toolikesi rõõmsalt ka vanematele lennukitele.

Aga A320 eelis B737 ees on minu jaoks laius. Airbusi salong on ca 17-18 cm laiem ja mulle, kui suhteliselt.. khmm.. kogukale reisijale annab see väga tunda, kui kõik kolm istet peaks täis olema.

3
1

khmm...aga kuidas nendega on, kes su kõrval peavad istuma?

1
2

Igaüks enda eest ;)

1
3

Kui istud vahekäigu ääres ja tahad pisut lisaruumi, siis ka äärmised käetoed käivad enamasti üles.

0
1
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Šiauliai Tourism
Sisuturundus
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased