Kaevikute linnas Tallinnas on ootamatult selgunud, et seoses Rail Baltica ehitusega tuleb rohkem kui kaheks aastaks sulgeda trammitunnelid. See tähendab, et lennujaama ei saa trammiga sõita vähemalt 2025. aasta lõpuni, vahendab ERR.
Esialgselt pidi number 4 tramm taas lennujaama hakkama sõitma 1. juunist, siis lükati see 1. septembrisse ja nüüd on selgunud, et tramm ei sõida veel rohkem kui 2 aastat. Ka uudis, et 2024. aastal valmib lennujaama ja Tallinna Sadamat ühendav Vanasadama trammiliin, oli järelikult mõnevõrra ennatlik. Trammiga ei saa lennujaamast kuhugi.
Et inimestel oleks võimalik siiski Ülemistele ja lennujaama pääseda, on Tallinna linnatranspordi juhi Kaido Padari sõnul ümberkorraldatud olemasolevat ühistranspordiliiklust. "Me oleme täna tihendanud bussiliine nr 2 ja 15. Ka tramm toob Majaka peatusesse, sealt on vaja natukene jala minna," ütles Padar.
Kaido Padar jättis sujuvalt märkimata, et Majaka peatusest lennujaama on ligi 2 kilomeetrit astuda ja mõnel inimesel on ka pagas. Ja Eestis on teada juhtumeid, kus taevast erinevate sademete kujul midagi langeb.
Varem kirjuti lehes nii- " Lennujaama trammiliini taristu projekteerimis- ja ehitustöid rahastatakse 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu fondidest ja objekt valmib 2017. aasta lõpuks."
Kas sellise rahastusega objekte võib lihtsalt kasutusest kõrvale jätta, mis iganes põhjusel?
Inimene tuleb Helsinkist või Stokholmist laevaga Tallinna, istub sadamas trammi peale ja sõidab Tallinna lennujaama. Kui nüüd keegi ütleks, mis eriline ja haruldane sihtkoht võiks see olla, kuhu antud inimesed oma kodulinnast kergema vaevaga lennata ei saaks?
Ei ole ühtegi korda lennujaama trammiga läinud ega tulnud. Ma arvan et 99,9% inimestest lähevad taksoga või viiakse omaksete/tuttavate poolt lennujaama/tagasi.
Tallinna lennujaama läbis 2022. aastal 2,7 miljonit reisijat. Sellest 0,1% on 2700 ehk ~7 trammireisijat päevas. Ainuüksi mõnes trammis oli lennujaama minejaid/saabujaid juba rohkem.
Tramm oli vähemalt välismaalaste hulgas üsna populaarne. Päevastelt lendudest suundus sinna alati omajagu rahvast. Noorte seltskonnad läksid terve grupina trammile jne. Eesti teatud kohaliku elanikkonna hulgas olen täheldanud põhimõttelist ühistranspordi eitamist (eriti linnaliinidel), aga mujal Euroopas on see levinud liikumisviis ja nädalavahetuse linnaturist vmt väikse pagasiga liikleja ei hakka keset päeva saabudes Tallinnas esmajärjekorras äppi või taksot kasutama.