Kas Riia lähistel on 2024.a. alustatud teetööd tehtud? Kuidas on lood Leedus enne Poola piiri, viimati sõitsin seal eelmise aasta juunis, ning oli meeletult palju ümbersõite ja kohati seismisi? Kavatsen kasutada tänavu tagasiteed Eestisse Suwalki kaudu.
Läti teeinfo: https://lvceli.lv/en/sakumlapa-english/#
Leedu teeinfo: https://eismoinfo.lt/#!/
Jah, ehitavad siin-seal, aga pole põhjust kusagilt mujalt kui Waze näidatud teekonnalt mööda pressida
Buldooza! Viimati kui Suwalkist tulin pidin Marijampole linna läbima, ilmselt seepärast mingeid külateid sõitma, sest minu reisisisiht ei olnud Eesti, vaid Daugavpils ning sain enda jaoks täitsa uusi teid näha. Ei olnud varem Kaunase hüdroelektrijaamast isegi kuulnud, aga Waze viis ka sealt läbi.
@834arr, vahel on hea enne avastusretkele suundumist teha lühike jalasirutuspeatus ja pilk kaardile heita. Suwalkist Daugavpilsi sõiduks pole hüdroelektrijaama avastada vaja, sõidad Kaunase Mega kaubakeskuseni, sealt paar kilomeetrit Vilniuse suunas ja siis juba noolsirge maantee Daugavpilsi. Waze või Google Mapsi juhised on jah kõige kindlam variant, isegi praegu ei saada ta mingi valemiga Marijampolet või Kaunast avastama, äärmisel juhul kui maantee peaks mingi eriolukorra vms tõttu suletud olema.
Wazet ja Google mapsi pimesi uskuda pole mõtet. Nõus, enamasti neist targem olla ei õnnestu aga on olukordi, kus "just follow the flow" ja terve mõistus annavad parema tulemuse, eriti kui navigaator sind puhta põllu vahele suunab :-)
Kogesin nii möödunud suvel kui selle aasta märtsis, et Leedu - Poola piiril, seal kus hetkel intensiivsed ehitustööd käimas, üritas Waze mind põllu peale saata hirmpikaks ümbersõiduks. Kuigi reaalsuses sõitsid kõik autod, mina kaasa arvatud, mööda täiesti korralikku ja sirget (ajutist) teed.
Möödunud suvel saatsin ma Wazele kaardi vearaporti ja vastus oli umbes selline, et seal need ümbersuunamised muutuvad väga sageli ja paraku tekivad seejuures vead - kaardi tasemel jäävad näiteks (ajutised) teed omavahel korrektselt ühendamata või mõned suundade eraldajad ajutiselt eemaldamata ning seetõttu Waze navigaatori rakendus arvab, et läbipääs puudub. Tuleb see sellest, et Waze üritab väga täpselt kõiki tee muudatusi jälgida -- kui näiteks ennelõunal toimub ümbersõit vasakult poolt ja pealalõunal paremalt poolt, siis kaart üritab ka seda kajastada.
Buldooza! Veelkord tänud hea Läti ja ka Leedu (millest ma tervikuna aru ei saanud) info eest! Läti kulus mulle kohe väga ära, sest oleksin tõenäoliselt "ämbrisse astunud". Lähiajal stardin seekord Valkast ja mõtlesin, et sõidan Smiltene kaudu kas Ukmergesse või Utenase üle Daugava teise silla. Mul on Leedus kohtumisi ja õhtuks Alytuses öömaja. Alles järgmisel hommikul Lazdijais nõupidamise järel Lublin ja lõpuks lõuna poole.
Waze on jah selline napakas lahendus, kus talle ei saa ette anda, millise sõidukiga tegemist on. Olen matkabussiga ikka väga ekstreemsetes olukordades liiklema, kus ainuke variant oli tagasi tagurdamine. Viimasel ajal olen kasutanud GMapsi ja Wazet koos, ainukese vahega, et eelnev kodutöö on tehtud ja X numbritega teedele ei roni(eriti Ungaris pimedas) ning väga usinalt vaatad, enne kui kuskilt õkva juhatust aksepteerima hakkan. Kusjuures need Lätist läbi Xteede sõitmised on päris huvitavad olnud ja kuigi mingit erilist võitu ei saa, see eest saad Läti külakolkaid avastada. Väga soovida jätab Waze Türgis, seal on mu arust GMaps absoluutne tegija.
@834arr, Valkast Põhja-Leedusse sõiduks on päris mitmeid võimalusi, sõltub tõesti et kuhu täpsemalt. Kui Rokiškisse või Utenasse, siis üle Smiltene ja Jekabpilsi silla, samas Ukmergesse on juba üle Riia ringtee lihtsam ja kiirem. Ise sõitsin eelmisel aastal läbi Põhja-Leedu Ignalinasse, tasane maastik, normaalne asfalt ja tühjad teed.