Kas keegi omab reaalset head kogemust (st. kindlustuscase'i lahendamine) mõne 3nda osapoole kindlustuse pakkujaga. Olen seni kasutanud rendivahendajate pakutavaid võimalusi, aga siit-sealt lugedes on silma jäänud nagu oleks võimalik veelgi soodsamalt sama toodet/teenust saada.Vaatasin nt. ICarHireInsurance, kes näidisena pakub nädalaks "kõik-kõik kindlustust" Euroopas 30EURi eest. Aastaks on ainult tsipa kallim. Selle ostmine on kõige lihtsam, aga kuidas reaalse häda korral süsteem ka töötab. Maksad omast taskust algsele autorendifirmale kõik kulud ära, esitad dokumendid ja saad kogu raha tagasi?Huvitab, et oleks olemas kõik autoga seotud vajalikud kindlustuskatted, et minu riskid oleks 0-lähedased, st tavapärasele lisaks rehvid, klaasid ja zero excess.
See ei ole kindlustus rendiautole vaid sinu omavastutusele.Lühidalt - kui midagi juhtub ja rendifirma peab su krediitkaardilt midagi kinni, siis korjad paberid kokku ja saada kindlustajale ning saad omavastutuse summa tagasi.See on kindlasti oluliselt odavam, kui 0% omavastutusega kindlustuse võtmine autorendifirmast, kuid eeldab vaba raha olemasolu krediitkaardil.Kui võtta aastane omavastustuse kindlustus (Euroopa piires 50€) ja kasutada autorenti aasta jooksul korduvalt, muutub kulu lausa marginaalseks.
Jah, sõnastasin valesti. Rendifirma kindlustuspakett on ikka vaja võtta. Lihtsalt, excess on ikka päris kopsakas summa ning seda riski tahaks maha võtta. Teiseks klaasid ja rehvid, mis tavapäraselt standardkatte alt välja jäävad.ICarHireInsurance näiteks pakub Covers damage to body work, tyres, roof, windscreen and undercarriage as well as fire damage, vandalism and theft.Sellepärast mõtlesingi uurida, et kuidas reaalne kogemus õnnetuse korral on olnud. On see tõesti nii muretu, et saadan paberid ja raha liigub.Nt. ICarHireInsurance review'des kõik kiidavad, kui hea on hind ja kui lihtne on osta, aga pole palju räägitud, kui asi kehvaks läheb. Paar kommentaari küll on, aga need on ikka üdini negatiivsed.
Olen kasutanud sellist firmat - www.worldwideinsure.comHüvitisega pole õnneks kokku puutunud. Aga kunagi tegin põhjalikuma otsingu ja tundub, et leidsin ka reaalset positiivset tagasisidet hüvitise saamise kohta. Sellest aastast viskasid nad oma Euroopa riikide nimekirjast kogu mitte-EL-i välja ja järgmine kord kuhugi Balkanile vm minnes vaataks nüüd ka teisi pakkumisi.
TripAdvisori rendiautode teemasid lapates leiab ikka positiivset tagasisidet ka.
Lappasin väheke mõningaid tagasiside lehekülgi ja valdav enamus oli, et:- ICarHireInsurance: 99% kiitsid, kui lihtne on kindlustust osta ja mõned üksikud, kes rääkisid, kuidas claimide menetlemine käib soovitasid kindlasti mitte enam seda toodet/teenust osta- AutoEurope ja RentalCars poolt pakutav lisakaitse leidis kõigis foorumites ühest hukkamõistu ja seal räägiti peamiselt sellest, kui juba oli kahjuolukord tekkinud.- Worldwideinsure kohta suutsin isegi mõned positiivsed kahjukäsitlused leida.Üldine probleem, mis kõigist vastustest välja tuli oli, et:- kui müüa on vaja, siis kõik sujub. Aga kui on vaja saada vastuseid kahjukäsitluse kohta, siis kas ei vastata, vastavad mailirobotid vms.- AutoEurope ja RentalCars nõuavad pärast ka politsei raportit (ja see on tõesti nende tingimustes kirjas) isegi siis, kui omal süül oled näiteks pamperile kriimu saanud ilma, et teist osapoolt üldse juhtumis oleks olnud. Ja sellepärast siis keelduvad maksmast.- kõigil on tingimustes, et neile tuleb esitada detailne kuluaruanne, et kui palju intsidendi kordategemine maksma läks e remonditöökoja pakkumine rendifirmale. Kuna mul pole üldse rendiauto õnnestustega kokkupuuteid olnud, siis tekkis küsimus, et kas rendifirma on kohustatud mulle selliseid dokumente üldse esitama või kas nad on valmis seda tegema.Ehk kokkuvõttes - mingit kindlust ma küll ei saanud, et taolise 3nda osapoole teenuse peale loota võib. Samas puhtemotsionaalselt maksta rendifirmale kordi rohkem sama teenuse eest on ka raske :)
Ma selle emotsionaalse poole pealt olengi eelistanud seda eraldi kindlustusfirmat. Kui sisse lüüa rendifirma lisakindlustused, mis kataksid lisaks ka rehvid, klaasid jm tavalised välistused (tavaline rendika 0 omavastus sülitab sellele), siis on hinnavahed meeletud. Ja aastate jooksul olen tõenäoliselt säästnud juba tuhandeid eurosid. Seega, kui peaks tõesti mingi 1200 eurone omavastutuse jama tulema ja Worldwide hakkab jama ajama, siis ma oleksin hetkel ikka kõvasti plussis. Nii et lasen vanaviisi edasi :)See kuluaruanne peaks normaalsest firmast suht kiirelt käes olema. Paljudel on konkreetsed hinnakirjad lihtsamate asjade kohta, kust võetud hindu aktsepteerivad kindlustused kui remonditöökoja hinnakirja.Worldwide'il seni politsei raporti nõuet pole lepingus olnud. Samas on mitmes riigis selline nõue olemas rendifirma enda lepingutes. Kui sõidad stange kivi vastu ära, siis pead politsei kohale kutsuma ja paberi võtma. Kui paberit ei ole, siis rendifirma kindlustused ei kehti. Ja sel juhul ei toimi ka enam kindlustusfirma leping. Olen selliseid lepinguid Balkani maades näinud ja tundusid olevat standartsed tingimused kõigi suurte firmade jaoks.Lisaks on huvitav see, et aastate jooksul pole kusagil ükski rendifirma hakanud ajama, et sa pead ikka kindlasti lisakindlustuse võtma, sest muidu on ikka väga halvasti jne jne. Kindel ja viisaks ei lisakindlustuse kohta ning piisav raha krediitkaardil on alati aktsepteeritav olnud ning mingit müügitööd pole kunagi järgnenud. Ja hoolimata sellest pole keegi tagastusel ka luubiga täkkeid otsima hakanud. Väga positiivsed kogemused erinevatest Euroopa ja ka mõnest muust riigist. Enamasti olen kasutanud mõne rahvusvahelise firma teenuseid, aga ka väikseid kohalikke firmasid erinevatel saartel.
Kuldne reegel (mida ikka aeg-ajalt unustama kipun) - võta aega ja loe kõik peenikeses kirjas lepingutingimused läbi.Vaatasin Worldwideinsure'i tingimusi ja leidsin sealt viimaselt leheküljelt siiski ka selle politsei raporti nõude:c. a copy of the Law Enforcement/Police report if; i. you are involved in an accident with a third party, or ii. its required by law in the country where the incident occurs. iii. your claim relates to stolen personal possessionsVõta nüüd kinni, et kas ma pean politsei kutsuma, kui ise nt. kuskil kitsal Itaalia tänaval peegli ära kriimustan. Igatahes võtan seekord selle Worldwide'i ära ja loodan siiski, et mul claimi pole vaja esitama hakata.
Esimene punkt sulle siis ei kehti ja teine punkt sõltub nüüd kohalikest tingimustest. Kui rendifirma leping kohustab peeglit kriimustades politseid teavitamast, siis tuleb seda teha. See kohustus oli rendifirma poolt vist näiteks Bulgaarias.
Mina olen siiski teistmoodi asjast aru saanud.Esiteks politseiraportid - jah, rendifirmad/vahendajad (nimetatud AutoEurope ja RentalCars) võivad tõesti vastavalt kohalikule seadusandlusele raportit nõuda juhtumi kohta. Kui seda pole, siis saavad rõõmuga su kaardilt omavastutuse (excess) maha tõmmata.Teiseks, jutuks olev kolmanda osapoole kindlustus - nagu nende enda kodulehel ka öeldud - ei kindlustata mitte rendiautot vaid sind/sinu rahalist kaotust juhuks, kui autoga midagi juhtub ja rendifirma "excess-i" sinult kinni peab. Klaaside, rehvide ja muu kindlustuse jutt sealjuures on lihtsalt asja huvitavamaks tegemine, kuna nt klaasi purunemisel võtab rendifirma esimesena sinult "excess-i" nime all raha ja sina pöördud selle kahjuga oma "excess insurance" väljastaja poole.
Kas kellegil on kogemusi ka Visa Platinum poolt pakutava rendiauto kaskoga? Et kas seal on mingeid nüansse, mida peaks teadma?
Visa Platinumi puhul jääb omavastutus 250 eurot mõlgi kohta ehk kui autol on kolm mõlki- ees, taga ja vasakul küljel, siis maksad 3 korda 250 eurot ehk 750 eurot on omavastutus.Ma jällegi ei süüdista siin Visa Platinumi. Enda kogemus Sveitsist Avisega, kus keeldusin võtmast AVIS-se täiskaskot, autol olid igasugu andurid peal ja peale kolme päeva andsin auto võtmed ära ning läksin lennukile. Juba 50 minuti pärast saabus mulle korralikud kalkulatsioonid koos fotodega meilile, et millised toredad kriimustused on autol sh. auto põhja all . Sõitsin ainult mööda asfalti, ebanormaalne. Ühesõnaga, kaks eraldi kindlustusjuhtumit summas 1860 eurot. Omavastutus Visa Platinumiga 500 eurot. Eks nii me tarkust omandame, nüüd filmin autot ka põhja alt ning võtan täiskasko. Puhtam tunne on :)NB! Lubasin küll et AVIS-st enam ei võta, aga olin sunnitud koheselt seda rikkuma ja sain väga positiivse kogemuseTürgis AVIS-ega.
Autost piltide tegemist on juba palju soovitatud. Ise olen tänu sellele ühe petukatse juba eos summutanud. Põhja alt pole ma veel pilte teinud. Panen kõrva taha ja soovitan seda ka teistel teha. Äkki on autost piltide tegemine nii massiliseks muutunud, et otsitakse uut JOKK skeemi?
Ees auto all oli nende jaoks üks juhtum ja auto tagapamper (ka all) oli teine juhtum. Kuna nad vormistasid need kaheks erinevaks, siis ka Visa Platinum vormistas need kaheks erinevaks. Ühesõnaga Sveits, väga kallis ja ma tegelikult olen siiani kindel, et ühtegi kalkulatsiooni ei ole võimalik teha 50 minuti jooksul peale võtmete ära andmist ning kogu kirja korrekselt vormistada. Eks nad vaatasid, et ma täiskaskot ei võtnud ja määrisid mulle pähe. Nendele "loll idaeurooplane" sobis küll.
Olen kasutanud Icarhireinsurance-t - ostmine oli kiire, kahjukäsitlus võttis lubatud ühest kuust veidi enam aga pärast meeldetuletust kanti raha üle. Probleem oli enda poolt autole tekitatud väike kriim kus teist osapoolt ei olnud aga kuna kohalik rendifirma oli eelnevalt rõhutanud, et ka kriimu puhul nõuavad nad politseiraportit, siis tegime selle kohapeal ära (erakordselt tüütu ettevõtmine). Ei tea, kas ilma selleta oleks kindlustus hüvitanud aga meie saime icarhireinsurancelt raha kätte.