Küsimus siis selline,et olen Aasias korduvalt käinud aga nende lennufirmadega puudub kogemus.Pean silmas lennufirmade mugavust tavaklassis.Olulised on jalaruum ja kas pardameelelahutus ja toitlustus on ka tavapiletitel sees või tuleb juurde osta.Tegelikult ootangi võimalikult palju infot just nende lennufirmadele.Tänud ette :D
Lennanud Cathayga ja Qatariga ( viimasega paaril korral ) , Lufthansaga ainult Ameerikasse. Cathay puhul meeldis teenindus väga , söök ja jook oli kogueag olemas, IFE ka tipp topp, ruumipuudus on ju economy klassis alati. Alustan lende alati Stockholmist ja Cathayga tuli liiga pikk tiir sisse nii et järgmisel korral valin kahjuks midagi muud et lennutunde vähendada,Qatar ok aga tuleb vaadata et Dohas liiga pikk aeg oodata ei jää. Veebruaris lendan taas Balile ja vaatasin et Emiratesil head pakkumised nii et järgmisena töenäoliselt proovin neid.
Sellele küsimusele päris adekvaatselt vastata ei saagi, sest iga lennuk ja teenindajad on vähe erinavad. Ikka paganama palju kõigub ka sama lennufirma lendudel ja sõltub, mis kellaajal lendad.
Lufthansa: üsna stabiilne kvaliteet, toit pole midagi erilist, jooki valatakse harva, aga juurde tuuakse meelsasti. Meelelahutus keskmine.
Qatar: kvaliteet kõigub. Toidu kvaliteet kõigub väga heast söödamatuni. Šampanjat pakutakse isegi turismiklassis, aga mitte iga lennul. Teenindus üsna hea,aga jällegi, sõltub. Meelelahutus hea, kui see moodne süsteem peaks töötama. Enamasti töötab.
Cathay: kõigub veel rohkem. Toit selline Harju keskmine, kuid kohati Qatarist parem. Meelelahutus keskpärane, aga vähemalt kõik töötab.
Kokkuvõte: minu jaoks on Qatar pigem ülehaibitud, Lufthansa selline stabiilne euroopalik kindla peale minek ja Cathay paras loterii, kus võib kõike saada. Nii superhead kui superkeskpärast.
Olen nendest lennanud Qatariga ja selles mõttes jah kvaliteet neil kõigub kohati. Ei meeldind see,et näiteks CPH-DOH ots oli vanema Airbusiga...vanem multimeedia süsteem, kus sai näpud siniseks taotud,et asi funktsioneeriks. Dohast edasi lähevad üldjuhul uued Boeingud jms, millega juba toredam lennata. Teeninduse mõttes oli kokkuvõttes kõik bro.
Dohal peaks nüüd uus lennujaam ka olema avatud,et seal aega surnuks lüüa enam nii piin ei tohiks olla kui vanasti. Kokkuvõttes ülemäära ei kiida aga halba pole ka midagi väga öelda.
Toidule ei ole ma siiani vastast saanud Emirates-le, mida siin nimekirjas nimetatud pole ja näiteks A380 meelelahutus oli ka neil klass omaette.
Viimati lendasin Qatar'ga paar aastat tagasi Vietnami. Doha's oli vahemaandumine, aga järgmine lend lükati 6 tundi edasi, kuid lennufirma ei pidanud meid toidutalongide vääriliseks. Asi pole talongides, vaid põhimõttes. Võib-olla oli force majeure, aga selgitusi ei antud. Lennukis oli- nagu ka siin eelpool märgitud- vana multimeediasüsteem (mõnele tähtis, mõnele mitte). Cathay'ga lendasin suht ammu Hong Kongi, ju siis on jäänud peas kummitama helged mälestused:) Kõigi nendega lendaks kindlasti, ka Qatar'ga.
Ma arvan, et lõpuks on kõik enam-vähem sama. Quatariga pole küll lennanud, aga Lufthansa puhul meenub elu halvim lennukivein (Franfurt-Santiago de Chile). Liitrine keeratava korgiga peet! Jube! Samas stjuuardessid olid lahked ja valasid seda naeratades juurde. Cathay Pacific on mu arust ikka väga hooliva teenindusega, toidud ka minu arust head. Öösel, kui und ei tule, on nad paigutanud vahepunkti lauakestele kõike, mida süda võiks soovida, vali ainult. Mulle läks vaja kahte õlut, et uni tuleks. Meelelahutust oli ka piisavalt, kõigis keeltes. Minu nainegi sai vaadata rootsikeelset seriaali, mis kodus pooleli jäänud.
Turistiklassis on jalaruum väike kõigil firmadel.
Pikkadest lendudest mäletan kõige paremini, järjestus kuld-hõbe-pronks:
Kesk-aasia läheb arvesse?
KEvadel käisin Abu Dhabis. Otsustasin upgradeda oma piletid ecost businessisse.
Varem olen vaid korra sõitnud businessis, kuid Amsterdam-Abu ots Etihadi businessis oli midagi unustamatut.
See kogemus jääb eluks ajaks meelde - lihtsalt võrratu, mis iste, luxus, mugavus, toit jms.
Tagasitulles sõitsin KLMi businessiga - tundus nagu tavaline eco, ainult suuremad toolid, teenindus ja vaikus - ei midagi erilist :D (kasutasin KLMi business-oksjon-programmi onlines, sain upgradei 350€ eest).
Oeh, oma jutuga tahan jõuda sinna, et krt, need kes torisevad, et rikas pole hea olla? No kuidas....kui oled rikas, siis lendad iga kord businessis/firstis ning eelkõige saad valida maailma parimaid lennufirmasid :D (dreams....dreamsss...)
Moraal: Tehke tööd, koguge raha ning proovige vähemalt korra lennata maailma top5 lennufirma businessiga 9-15h lend - ITS WORTH IT =) (elu on elamiseks ja mälestuste kogumiseks!)
;)