Äraantav pagas ja lennukivahetus

Kiire küsimus - kaks eraldi lendu, peatumine Lutonis. Kui on äraantav pagas, kas siis tuleb sellega Lutonis uuesti turvakontroll läbida?

1
2

Turvakontrolli ei pea äraantava pagasiga läbima, küll aga pead ise uuesti turvakontrolli läbima, olenamata sellest, kas sul on äraantav pagasi või mitte.

Protsess on järgmine - lennukilt maha, passikontroll, pagasikarusell, toll, check in ja pagasi äraandmine, turvakontroll, pardaleminek.

3
0

Aitäh!

0
0

@focusmares

Nagu smallisland kirjutas. Kui Sul on kaks eraldi lennupiletit ja lennufirmadel pole pagasi osas eraldi kokkulepet, siis pead Sa Lutonis oma pagasi välja võtma (st pagasilindilt kätte saama) ja seejärel see uuesti ära andma. See tähendab, et väljud turvaalalt, läbid UK-sse sisenemisel passikontrolli (vajalik pass, mitte ID-kaart), korjad oma pagasi, lähed lennujaama check-in alale. Annad järgmise lennufirma / sihtkoha check-inis pagasi uuesti ära, seejärel ise läbid turvakontrolli ja passikontrolli ning sisened tagasi turvaalale.

Soovitaks kogu sellele protsessile piisavalt aega varuda, see vôib olla üpris aeganôudev.

2
0

@Tip

Passikontroll tuleb läbida vaid korra, UKs ei ole exit immigration'it.

Täienduseks veel, et piletid ei pea isegi olema erinevatele lennufirmadele. Odavlennufirmad (Ryanair, Wizz) ei paku jätkulende, seega isegi kui saabud Ryanairiga ja edasi lendad Ryanairiga, tuleb pagas vahepeal välja võtta ja uuesti ära anda.

Aegu planeerides võta ka see arvesse, et bag drop suletakse 40 minutit kuni tund enne väljumist, olenevalt lennufirmast ja sihtkohast.

Passikontroll on kõige parem läbida automaatväravas. Isegi kui sealne järjekord tundub pikem, liigub see suht kiiresti.

Kui aga automaatväravad ei peaks töötama või sind saadetakse täiendavasse kontrolli, hoia oma järgmise lennu andmed käepärast. On kuulda olnud juhtumitest, kus UK piirivalvuritele meeldib ELi passiga saabujaid peedistada.

1
0

Lennufirmad ei tee pagasi osas mitte omavahel kokkuleppeid vaid lennujaamadega kes pagasit käitlevad.

0
0

Isaac, julgen siinkohal väita, et Sa eksid.

Minu teada lennujaam ei puutu siin asjasse, lepingulised suhted ja vastutus on ikkagi lennufirma(de)l ja leping reisijaga on samamoodi lennufirma(de)l, mitte lennujaamal.

Kunagi uurisin seda teemat ja vähemalt minu teada on tegemist nn interline baggage agreement'iga - lepinguga lennufirmade vahel. Ise toona lugesin IATA reegleid, kus oli viidatud "specific interline agreement between airlines".

Kiire otsing annab nt Wikipedia artikli: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Interlining#:~:text=Such%20agreements%20allow%20passengers%20to,lost%20due%20to%20a%20delay.

Leiab ka vastavaid IATA reegelid ja ka erinevaid vastavaid lepinguid lennufirmade vahel.

4
0

Tundub jah, et isaac seekord eksis. Kuidas see variant peaks välja nägema?

O'Leary'l tuleb mõte, et Ryanair võiks hakata Lutonis pagasit oma lendudelt otse Wizzairi lendudele saatma. Ryanair teeb siis Lutoniga kokkuleppe ning Wizzairil pole midagi kobiseda, et kas nad tahavad või ei taha?

1
0

Niipalju kui mina tean, siis lennujaam käitleb pagasit ühelt lennult teisele ainult sellisel juhul, kui mõlemal lennufirmal on nendega selleks leping. Interline eeldab ikkagi seda, et kuigi erinevad lennufirmad on piletinumber sama. Leping lennufirmade vahel annab mõlemale osapoolele õiguse selliseid pileteid jätkulennuna müüa.

0
0

@ isaac

Interline ei tähenda sama piletinumbrit tingimata. Vähemalt minu kogemust mööda. Olen saanud pagasi sisse checkida kahe täiesti eraldiseisva pileti korral algpunktist kuni lõpp-punktini, pagasilipikul oli marsruut kajastatud kui kahe pileti kombo. Näiteks olid eraldi piletid (ostetud erineval ajal ja omavahel täiesti seostamata) Tallinn - Arlanda & Arlanda - Zurich - Nairobi. Tallinnas pakuti saata pagas lõpp-sihtpunkti ehk Nairobisse, sest lennufirmadel oli omavahel leping. Pagas läkski Nairobisse. Tallinn-Arlanda pilet "liideti" teise pileti külge. Sellist varianti on pakutud korduvalt - ma küll seda isiklilult enamasti ei kasuta, sest eelistan ühte piletit või ei checki pagasit. Viimati pakuti mulle seda Varssavis, kui ma lendasin AirFrance'iga Varssav - Paris CDG - St Martin. Küsiti, kas ma lendan St Martinilt edasi Winair'iga eraldi piletiga - et siis nad saavad pagasi otse saata. Vastasin, et ei lenda (mul ei olnud siis WinAir'i pilet ostetud ja plaan oli laevaga sõita).

Lennujaam ise omaalgatuslikult ei saa pagasi kuhugi tõsta. Pagasil olev lipik peab selgelt ütlema, kuhu kott lendab ja mille kaudu. Selleks peab leping olema lennufirmade vahel, et seda lipikut saaks selliselt printida. Info, mis lipikule läheb, põhineb lennufirma infol, mitte lennujaama omal.

Lennujaam omakorda lähtub sellest, mis on lipikul kirjas ja mis koti "lennukava" on.

Aga seda küll, et odavlennufirmade puhul peab pagasi minu teada igal juhul välja võtma ja uuesti sisse check'ima.

2
0

Lennujaamad ei toimi ainult lipiku järgi, pagasit saab transfeeri lauas edasi suunata täisteenust pakkuvate lennufirmade puhul.

0
0

Isaac, ilmselt räägime siis erinevatest asjadest. Ma ei räägi transfeeri lauas pagasi edasisuunamisest, vaid alguspunktis pagasi check'imisest lõpp-punkti ka eraldi piletite puhul, kui lennufirmadel on omavaheline kokkulepe / leping.

Transfeeri lauas pagasi edasisuunamist pole ise kunagi kasutanud. Hea teada. Lendan nn tavalennufirmadega (täisteenuse lennufirmadega).

1
0

Mul just oli lend Finnairi ja BAga, kaks eraldi setti piletit (tööandja orgunn Tallinn - Heathrow - Tallinn ja lisaks eraisikuna võtsin siselennud UKs). Küsisin BAst, kuna mind huvitas just nende tagasilend Heathrow´sse ja see oli ajakriitiline, et mis kohvritest saab, kopeerin:

*I'm so sorry to disappoint you, however a policy change early in 2017 across all the oneworld airlines means that customers can now only through-check their hold baggage if all the flights in their itinerary are on the same ticket (or in the same booking, if the flights are all with British Airways and oneworld carriers).

Customers with flights on separate bookings, which it sounds like you are, issued from separate booking references, who have baggage to check in will need to note the following information:

- Usual airport 'Minimum Connecting Times' won't apply to your journey - you'll need to leave much longer between. This is because you'll have to collect your bags on arrival after each flight, before making your way to to the check-in area for your next flight.
- Different baggage allowances may apply to each flight - only 'through tickets' qualify for the "most significant baggage allowance" policy.
- If there's any disruption to one flight in your journey, you will need to make your own adjustments to any connecting flights that are on a separate ticket, at your own expense. Additionally, only the actual disrupted flight would be eligible for normal compensation if it was due (i.e. EU Legislation) - you would be unable to claim any costs associated to other flights on separate bookings that you was unable to travel on as a result of that disruption.*

1
0

Jama jah kui neil nüüd saab pagasit saata ainult sama broneeringu alt.

0
0

Sellist eraldi piletitega pagasi saatmist on kõik hakanud vaikselt või kiiremini lõpetama. Põhiline põhjus on õiguslik. Firma, mis võtab su pagasi vastu ja saadab selle ka järgmiste eraldi ostetud piletitega teiste firmade lendudele edasi, vastutab reaalselt pagasi eest kuni lõppsihtkohta saabumiseni. Kui nüüd Finnair kaotab pagasi, siis BA maksab tegelikult kulud ja peab hiljem vajadusel Finnairiga arveldama hakkama. Kliendil vahet pole muidugi, aga lennufirmadel on ja seega selliseid asju üldiselt enam teha ei saa.

Mingi hetkeni sai veel Star Alliance'is eraldi piletitega pagasit korraga lõppsihtkohta saata jne, aga see on samuti lõppenud.

Tõenäoliselt saab midagi teha veel eksootilisemate lennufirmadega, mis jätkavad vana süsteemiga. Seega näiteks Air Senegali Pariisi lennule pagasit andes tasub näidata ka AirBalticu piletit ja paluda pagas Tallinnasse saata. Äkki õnnestub. Ethiopian Airlinesi lennule registreerides see tõenäoliselt enam ei toimiks.

1
0

Tegelikult on ka praegu Star Alliance-ga võimalik saata pagasit lõpuni kui on eraldi piletid. Äsja kogetud paar päeva tagasi.

Tallinnast Lufthansa ja edasilennuks eraldi pilet Thai Airwaysiga- ilma probleemideta tehti lõpuni. Tagasitulles Thai Airways ja Swissi eraldi piletid- samamoodi sai pagas küsimusteta lõpuni TLL vormistatud.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased