AirBalticu käsipagas

Lähen Milaanosse AirBalticuga läbi Riia. Kevadel käisin samuti läbi Riia Londonis ja panin tähele, et Riiast läksid kõik naised edasilennule väikse kohvri + käekotiga. Ametlikult on ikka lubatud ainult 1 ühik käsipagasit 8 kg.
Kas kellelgi on värsket kogemust, kas Tallinnas ka lubatakse Airbalticu lennule lisaks väiksele kohvrile naiste käekott lennukisse kaasa võtta?

Tallinnast käisin augustis RA-ga Itaalias/Bergamos - lubatud oli 15kg pagasit pluss käsipagas, vist 5 kg. Mõlemale kotile on max mõõdud ette antud. Selle väikese kohvri võib samjuti pardale kaasa võtta ja üles riiulisse panna, aga kuna seal on kohvritele vähem ruumi kui on täis lennukis istekohti (st igaühele ei jaguks kohvrile kohta), siis nad võivad panna osa kohvreid eraldi lennukis ja kätte saad saabumiskohas lindilt.

Kogemus Air Balticu juunikuisest (2014) lennust: Tallinnas kontrolliti, et igal inimesel oleks pardale minnes (viimases väravas enne lennukisse minekut) ainult 1 tk käsipagasit ja see pidi ära mahtuma nende etteantud käsipagasi raami.
Mõni kavalpea oli väiksemat sorti õlakoti pannud nö. jaki alla selja peale ja kui seda ei märgatud, said inimesed lennukile. Juhul, kui märgati, siis oli võimalus kõrvale astuda ja oma kotte natuke paremini kokku pakkida (loe:käekott ka kohvrisse suruda), aga kohvrikene pidi ikkagi raami mahtuma.
Käsipagasi kohvri kaalu kontrollimist ei märganud.
Tasub kriitilise pilguga oma kotikesed üle vaadata. Meie ees üks välismaalane jageles pikka aega, kuid siiski pidi oma rahakotti kergendama ja tundus, et päris kopsaka summa võrra.
Mõnusat tulevast lendu

Tallinnas mul kontrollitud pole. Istanbulis aga käis värava juures veel tädike ringi kohvrikaaluga ja need kes polnud käinud check-ini letis (suurt pagasit ära andmas ja käsipagasil polnud linti küljes), nende pagasi kaalus üle. Riias ümberistudes Tallinna lennule keegi ei vaadanud väravas käsipagasit. Eks igas lennujaamas ja iga päev võib kontroll erineda vastavalt töötajatele.

Juunis Tln-Rix-Muc, midagi ei kontrollitud, nägin ise pakkimisega hullult vaeva, sõbrannal oli käsipagasi mõõdus kohver ja ilmatu lahmakas käekott, keegi ei öelnud midagi. Pardale lasti ka mingi übersuure kohvriga tegelane, salongis polnud kohvrit kuhugi panna, lihtsalt ei mahtunud. Kohver litsuti jõuga tagumise istmerea ja seina vahele niiet tagumises reas istujate iste oli mumeelest surve all lausa ettepoole laödu.

Umbes kolm nädalat tagasi sai Hamburgist Tallinnasse läbi Riia airBaltikuga lennatud. Hamburgi lennujaamas jõudsin väravasse siis, kui boarding oli juba peaaegu lõppenud, seega ei näinud, kui hoolega seal käsipagasilimiiti jälgiti. Seevastu Riias Tallinna lennule paistis küll päris karm kontroll olema - väravas olnud boardinguneiud jälgisid ikka suht hoolega iga reisija käsipagasit ja mitmed, kel oli mitu ühikut käsipagasit, kästi need ühte kotti ära mahutada ja siis selle kontroll-mõõdupuu sisse panna.

Mitte päris alati, aga mitu korda on Airbaltic kottinud täiega. Ja mitte ainult Riias. Ja kui nad rahule ei jää, ja midagi läheb äraantavaks pagasiks siis on hind kusagil 60 euro, väga soolane.
Möistlik on planeerida ette nii et selline jama ei juhtuks ja vajadusel rasked asjad tasku ja ylemäärased vöö kulge riiete alla riputada vöi selga panna ja vajadusel oma riideid sobivate lisataskutega täiendada.. Kui boarding pass endal olemas siis ikka pöhiliselt noritakse pakkide suuruse ja koguse kallal, kaaluma nad yldiselt gates enam ei hakata. Aga sellega, et Baltic pagasiga raskelt kiusab tuleb alati arvestada ja see on ka pöhjus miks vöimalusel Ryanit eelistan.