Air Balticul on nagu paljudel teistel käsipagasi piirang 8kg, aga seni on kontrollitud ainult mõõte, et sa ikka poolt klaverit kaasa ei võtaks käsipagasis. Aga nüüd nad tõid turule uue teenuse "raske käsipagas", kus 9 EUR eest saad limiidi tõsta 12 kg peale. Ilmselt see tähendab, et hakatakse kotte kaaluma ka. Kuigi 8kg limiit on paljudel, siis ma pole veel näinud, et keegi päriselt kaaluks käsipagasit normaalse lennufirma puhul. Mu järgmine airBalticu lend on juba homme, eks siis ole näha.Üldiselt väga rumal samm AB-st. Nad on oma piletihindu ikka korralikult tõstnud ja samas klassis FinnAiriga peaaegu, aga teenus muutub järjest õhemaks (nagu kunagine RyanAir). Lihtsalt väga halb value for money minu arvates. Bronnisin just lähikuudeks uusi pileteid ja nimelt ei ostnud meelega ühtegi AB oma, sest ma tõesti ei taha neile maksta 60EUR väravas kui mu pagas kogemata 9 kg kaalub. Tõsiselt tobe muudatus nende poolt :-)Väljavõte nende saadetud emailist, mis kutsus üles lisapagasit ostma: "Palun arvesta, et meie personal kontrollib lennujaama väravas käsipagasi suurust ja kaalu. Ettenähtud piirmäärade ületamine (8 kg, 23x40x55 cm) maksab see 60 EUR. "Mingi point oleks teenusel sees, kui "raske käsipagas" tähendaks 23kg nagu easyJet või BA lubavad, aga see 12kg (ehk +4kg) on ikka nali kuubis 9 euro eest. Ma miskipärast ikka ootaks, et kui piletihind on 100EUR, siis keegi ei hakka mõtlema, kas kohver on 8 või 11 kg. Aga näed, ju neil on liiga palju kliente tekkinud.
Minul jäi Air Balticult piletid Nice ostmata. Suvel lähen mehe ja beebiga. Vaatasin, et hea hind u 140 eur in, aga siis selgus, et alla 2-aastase pilet oleks olnud miskit 100 eur. Lisaks siis veel see pagasi teema. Võtsin siis ikkagi Nordicast, pagas hinna sees ja beebi 10 eurot. Otselend. Kuigi täiskasvanu oli miskit 178 eurot. Viimasel ajal jah kuidagi tuleb eriti tähelepanelik olla, et kokkuvottes rohkem ei maksa.
Jah, perega lendamiseks on airBaltic eriti halb valik, just seetõttu, et tahaks ju ikkagi perega koos istuda. 2 + 2 reisija korral tuli kohe 120 EUR istmetasu otsa (ümbesistumisega, kus istmed oleks pidanud ostma mõlemas suunas kahe lennu peale), jätsin ostmata. Nordica on perereisi jaoks parim variant, kui nad ainult kuskile lendaksid ka :) Aga no seni oli AB töiseks reisiks päris OK, aga nüüd on kahtlused tekkinud.
Olen ise palju AB-ga lennanud ja üldiselt katsunud jääda lubatud pagasipiirangutesse, st kohvrit üle pole kaalunud, aga mõõdud ei ületa lubatud ja reeglina on kaasasolev kraam kergemat sorti. Ma ei tea kus see mõistlik piir on, aga viimastel lendudel olen kogenud, et pardale lastakse ebanormaalselt suurte kohvritega inimesi, nt sellised kohvrid, mille kõige väiksem mõõt on nii suur, et kohver ei mahu lapiti pagasiriiulile, kodanikke nelja mahuka kompsuga jne. No ja sellepeale hakatakse siis kõiki peedistama. Mulle tundub, et mõistlik oleks mõni cm ja mõni kilo eksimisruumi, mitte täielik kaos ja kontrollimatus mingi ajani, ja siis karmimate tingimustega lajatamine. Istekohtade eest olen seni resoluutselt mitte maksnud ja ühel viimastest lendudest paigutati siis meid eraldi istuma "karistuseks" - raha eest oleks kõrvuti saanud. Aga õnneks on väiksem laps juba kümnene ja saab lühema lennu ka ise hakkama. See on tõesti suht nõme.