Auto reis Norra

Juuli alguses plaan minna paari autoga (kesk-)Norra trippima. Kas kellegil on häid soovitusi, külastatavatest paikadest ja marsuudist. Kõik soovitused on teretulnud.

1
2

Mul oli sama plaan ja panin enda jaoks kokku kava kasutades nii meie turismibüroode marsruute kui norrakate endi soovitusi tugevamate turistimagnetite osas. Plaan sai siis selline: http://goo.gl/maps/rbWxi Peaks läbima enamikku selle kandi vaatamisväärsetest paikadest. Põhirõhk on loodusel ja mägiteedel, linnad ja muuseumid jäävad seekord kõrvale. Kuna ma pole ise ka veel antud teekonda läbinud, siis rohkem kommenteerida ei oska, aga kui kellelgi on märkusi-soovitusi, võtaks teadmiseks minagi. Võiks ju kohe ära küsida, et kui ööbimine on plaanitud kämpingutesse, kui reaalne on suvehooajal lambist laekudes onni saada? Selge, et igaksjuhuks peavad telgid ka kaasas olema. Ette bronnida ei usalda, sest ei tea täpselt, kuidas edenemine kulgeb, äkki tekib soov mõnes kohas pikemalt olla, teisalt jälle kiiremini läbida, see jätab rohkem vabadust.

0
0

Hea sõnaga meenutan antud marsruudi äärde jäävat Vöringfossenit. Seda ülevalt vaatama minnes on võimalus kala näoga norrakale parkimise eest üüratu summa maksta ning üle juga piiluda. Tähelepanelik vaatleja märkab allpool sillakest ning nüüd läheb põnevaks - sinna silla juurde on (või oli) täiesti võimalik minna. Tuleb läbi tunnelite veidi allapoole sõita (täpselt ei mäleta, läbi mitme) ja auto tee äärde parkimisribale jätta ning astuma hakata, seniks kuni kose jalamil vesi näkku peksma hakkab :) Ingliskeelne juhis:

Park your car near the uppermost opening of Mabotunnelen. Follow the old road towards the river. Turn on to the path and walk up the valley. Some of the paths leads across stone screes; remember to wear appropriate footwear and watch out for rock slides! About 1,5 hrs there and back.

Kui juhtute Sysenvatnetist mööda sõitma, tasub peatus teha ja tammil väike jalutuskäik teha.

Edu!

0
0

Käisime 2005 juulis. Ihkan sinna metsikult tagasi. Kogu Kesk-Norra loodus on hingemattev, muud asjad ei jäta ka külmaks. Kasutasime ühte teadmata reisikirja tõlget, millest tegime oma valiku. Siin mõned minu jaoks huvitavamad kohad (kilomeetripostide km/km järgi):

1.Oslo Kon-Tiki ja Ra muuseum Holmenkolleni suusakeskus

  1. Dombas – Andalsnes – Alesund 228 km 90/138 Horgheim – vaatlustorn Trollveggení (Trollide müür) mäetipu kõrval, kus on eliitronijate eldoraado; hea vaadelda 1000 m püstseinal ronijaid; maailma üks raskemaid vabaronimise marsruute; binokkel või teleobjektiiv suureks abiks 228/0 Alesundí linn – paikneb kolmel sildadega ühendatud saarel; panoraamvaade 189 m Aksla linnamäelt; tuletorni juures liivarannalt ujuma

  2. Dokka – Bjorgo – Fagernes 57 km 13/44 Mollerstngufossi juga mõnus kümblemiseks; 4000 a vanad kaljumaalingud 35/22 mäekuru 760 m

  3. Gol – Brimnes – Granvin 162 km 93/69 Halne – läbi Halne kulgev vana matkarada Nordmannsslepet viib üle Hardangeri platoo (palju väikejärvi, 13 tuhat ulukpõhjapõtra, tähistatud matkarajad ja mägionnid) 114/48 kõrvaltee viib 1150 m pikkuse Sysen’i tammile 122/40 Isdola – Fossli’sse suundub 1 km pikkune teeharu kulgeb kuristiku serval Voringfossen’i joa (145 m kõrge) kohal; 7 km pikkune tee läbi Mabodal’i oru, maanteelt ½ tundi jalgsi Voringfoss’i joa jalamile 135/27 Sabo – siit 7 km pikkune 2,5 m laiune harutee Hjolmo’sse. Hjolmo oru läänekaldal Vedalsfoss’i joa kaskaad (kokku 650 m kõrge, kõrgeim lõik 200 m). Hjolmoberget’ini parkimisplatsilt ½ tundi Valurfoss’i joale (kokku 272 m, kõrgeim lõik 67 m)

  4. Bergen – Euroopa suurim akvaarium merekalade kollektsiooniga Nordnes’i pargis, Bergenhus’i kindlus, Vana-Bergen

  5. Burkjelo – Alesund 195 km 9/186 Karistova – Utvik’u suunas tee 6 järsu kurviga. Vaated kurvikohtadelt Nordfjordile, parim 5. ja 6. kurvi vahel (parkimisplats) 41/154 Olden – kitsas tee Briksdali (23 km), sealt Briksdalbreeni’i liustikule 105/90 Tryggestad – siit mnt nr 665 Oye’sse (18 km) läbi Norgansdal’i-Sunnmore oru, mõlemal pool kanjoniorgu 1700 m mäed

  6. Stryn – Langevatnet 53 km. 39/14 Videsteri teeristist mnt nr 258 viib vana Srtyni tee Grotlisse (26 km). Üleval tõstukid töötasid ja suusatati

  7. Linge – Trollstigen – Andalsnes 60 km 5/55 Valldal – Syltefjelli kuristiku serpentiintee 37/23 Vana Trollstigheim – Trollide tee (Trollstig) 11 serpentiiniga

0
0

Minu autoreisi kogemused on Põhja-Norrast ja Lofootidelt. Lofootidel oli öömaja saamisega probleeme aga mandril leidsime küll igal õhtul ilma mingi probleemita endale majakese. Kesk-Norras on ehk rohkem turiste aga miskipärast arvan, et samavõrra rohkem on seal vist ka kämpinguid. Minu tähelepanek oleks Norra kohta see, et 100km läbimine saab veidi uue tähenduse. Kuigi tee on kaardil kena 1.klassi tee võib mingi vahemaa läbimine üksjagu rohkem aega võtta kui me tavaliselt arvestame. Tee on kitsas, keerutab, kord mäkke, kord orgu, lambad kakerdavad teel jne. Sellega tasuks pisut arvestada aga eks see muidugi sõltub piirkonniti.

0
0

Käisime möödunud suvel lõuna-Norras, marsruut oli Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Lillehammer. Soovitaks käia lisaks planeeritule ka Bergeni tehnikamuuseumis ja kalaturul! Vaatamisväärsustest oli planeeritud palju, kuid olude sunnil tuli neid vähendada mitu korda. Liikumiskiirus on Norras 60 - 70 km/t, kiiremini saab ainult Oslost mõnesaja km raadiuses. Trollitee sai välja jäetud, sest enamik Norrat ongi trollitee. Plaanisime Stavangeri üle mägede esimese klassi maanteed pidi minna, aga tulime tagasi, sest tee osutus liiga kitsaks, üks kohtumine rekkaga ja natukene maad taguripidi kitsal mägiteel vihmaga sõita oli päris "mõnus". Selleks, et saada kampingukoht, tuleb see nädalavahetusteks eelnevalt ära bronnida. Hütt tuleb kindlasti bronnida, sest hütid olid meie teel kõik välja müüdud, kaasa arvatud hostelid. Kui on bronnimata, sõidate ja otsite kuni leiate vaba platsi, seega telk on obligatoorne. On olemas kämpingute tasuta kataloog, mille saate esimesest suuremast kämpingust või tanklast ja alati on võimalik ette helistada ja uurida, kuidas värk on. Söögi soovitaks ka kaasa võtta, kaasa arvatud õlled, sest hinnad on hullud ja söögikohti pole! Autoga minnes tuleb ennast vormistada www.autopass.no siis on enamik sõitu lihtne - ei mingeid makse, vajaminev raha võetakse krediitkaardilt maha.

0
0

Soovituste jaoks jagad liiga vähe infot. Näiteks oleks vaja teada, mitu päeva reisiks plaanid. Kas tuleb puhtalt automatk või on kavas ka mõni jalgsirännak? Kas rohkem huvitavad linnad-muuseumid või loodus? Jne. Kõige lihtsam on spikerdada reisifirmade marsruutidelt. Ja ka siinsamas foorumis on küllalt teemasid, mis nn Kesk-Norrat puudutavad. Mõned näpunäited siiski: Norras on kulgemine aeglasem, kui esialgu arvata oskad. Pigem plaani vähem, on ehk ka aega nautida. Raha kulub rohkem, kui arvata oskad, mh teemaksudele, dušiautomaatidele jms, pileti pead ostma isegi kirikusse minnes ja toit on röögatukallis (meie võtsime enamuse kodust kaasa). Kusjuures kindlasti on vajalik ka sularaha. Tollieeskirjadega tutvu kindlasti, trahvid on sealmaal kõvad. Mõned mägiteed võtavad autojuhil peod higiseks. Auto peab ka muidugi heas korras olema. Ilm on muutlik ja ettearvamatu, eriti mägedes, tarvis võib minna nii suveriideid kui talvejopet. Mis meile meeldisid: Trollitee (see on üks higiste pihkude koht), Alesund, Geirangeri fjord, Briksdali liustik, Borgundi kirik, Bergeni vanalinn Bryggen. Kohad, mis kindlasti meeldiks, kuid tookord jäid vahele: Naeroyfjord, Dalsnibba, Jotunheimen, Voringsfossen.

Kui tahad meie kogemustega tõsisemalt tutvuda, saad lugeda kokkuvõtet "Fjordide ja mägede kuningriigis" e-raamatukogus http://e-raamatukogu.com/

0
0

Kas uudis, et alates 29. juunist 2012 on Nordkapi tunnel tasuta, vastab tõele

0
0

Ja ehk ei ole liiast taas kord üle korrata reeglit et mäest laskumisel pidurda mootori, mitte piduritega - muidu on need alla jõudes kas nii kuumad, et ei tööta enam korralikult; või siis sootuks ära kulunud

0
0

Uurisin nüüd pikemalt Viktor54 tehtud kaarti - tubli eeltöö muidugi! Kas sain õigesti aru, et plaanite selle teekonna läbida 8 (või pigem 7) päevaga, seejuures jõudes ka matkaradadele? Soovitan tõsiselt kaaluda marsruudi kärpimist. Meil kulus 200 kilomeetrit lühema ringi jaoks 10 päeva (neist üks, tõsi küll, puhtalt Oslos) ja seda ilma pikemate matkadeta (paar lühemat siiski tegime). Teisel korral planeerisime meelega 11 päeva peale veelgi lühema teekonna ja tempo oli väga mõnus: jõudsime autoga kitsastel mägiteedel ukerdada, praamiga mööda fjordi sõita, külastada üht suuremat linna ja teha mõned rahulikud jalgsimatkad. Paradoksaalsel kombel tuleb Norras rohkema nägemiseks vähem sõita.

0
0

Mudamutt, marsruudi kärpimisega pole nõus, pigem lisan päevi:) Aitäh heade soovitusteb eest, ma ise kahtlesin ka veidi päevateekondades, tahaks just rahulikumalt võtta. Lähen nüüd Su reisikirja lugema, näib, mis ideed sealt veel kooruvad.

0
0

See on küll väärt mõte, sest 7-8 päeva on Norra jaoks ikka häbematult vähe! :) Meie nii põhjalikku eeltööd esimesel korral ei teinud ja eks see andis ka reisil pisut tunda. Samas jäävad just üllatused meelde ja teevad asja põnevamaks. Kindlasti aga võin soovitada pikemat praamisõitu fjordil - on küll krõbeda hinnaga, aga kummalgi korral (Geirangerfjord ja Lysefjord) pole seda pidanud kahetsema, pakub mõnusat vaheldust autosõidule. Briksdali liustikule saab päris ligi matkata ja Alesund on kahtlemata kõige ilusam Norra linn, mida kolme reisi jooksul külastanud oleme. Bryggenist soovitan ka läbi jalutada.

0
0

Viktorile Vaatasin ka sinu marsruudi yle - vøiks øelda, et olen enamuses neist kohtadest ise ka kæinud. Møned kommentaarid ka minu poolt. Keskmiseks kiiruseks Norra teedel tuleb 50-55 km tunnis, sinu pæeva teekonnad on pæris pikad kui sa veel vahepeal matkata tahad. Lisaks pead sa ju veel ka søøma/kempsus kæima/kytust vøtma jms kohustuslikud peatumised, ka køik see vøtab aega. Soovitan teha oma reis væhe pikem.

Trolltunga - sinna on pikk aga ilus matk. Kaardi jærgi læheb Trolltunga alla peaagu tee vælja, aga tegelikkuses on see elektrijaama tee ja suletud liikluseks. Altpoolt/kaugelt Trolltungat ei næe kahjuks. Seega kui te pæevast matka ette ei vøta, siis pole sinna møtet ehk minnagi. Mågelibanen on see elektrijaama "kæru", mis mække viib. Kui sellega minna, siis on Trolltungani 2,5 kuni 3 tundi. Sa vist kirjutasid, et see ei søida enam(?), peab tsekkama.

Aurlandis tahate øøbida Lunde kæmpingus, soovitan vaadata Winjum kæmpingut kah. Seal on hytid ja korterid ja ta lubab telgi ka maha panna, kuigi hinnakirjas telgiplatsi ei ole. Winjum on vaatega fjordile ja jææb megailusa koha peale, eriti kui vørrelda Lundega.

Historic route Borgundi læhedal, seal on 2 løiku, mis keeravad E-maanteest maha ja paari kilomeetri pærast peale tagasi. Teil oli seal planeeritud matkata. Kui ajaga kitsas kæes, siis soovitan teha seal peatusi, aga matkata mujal. Seal on næha vanad teed, kui jærsud nad olid ja keerulised. Aga pikemaks matkaks peatumine pole møtet.

Lærdalist Aurlandi læheb 25 km pikkume maailma pikim autotunnel. Samas yle mæe læheb Snøvegen - vana tee mida kasutati enne tunnelit. Avatakse 1.juuni ja seal saab teha pilte, kus lumeseinad kahel pool autoteed on 3-4 meetri kørgused. Stegastein on teil yhe peatumise kohana kirja pandud, see asub Snøvegeni yhes otsas ja sealt alla vaadates on ka Winjumi kæmping næha.

Geilo-Gol-Hemsedal-Borgund læheks ehk Geilo-Hol-Aurland-Lærdal-Borgund (ja nats tagasi). Lærdal-Borgund søidad siis kyll edasi-tagasi, aga see ring læbi Goli ja Hemsedali ei anna midagi ja mæest ylesøit Hol-Aurland on pønevam kui Hemsedalsfjellet. Siis saaksite yhe otsa søita yle Snøvegeni ja teise otsa tunnelist vøi hoopis hypata Aurlandist praami peale, mis viib teid Gudvangeni ... Soovitan Flåmist vøi Aurlandist praamiga søita Gudvangeni, mis on Nærøyfjordi otsas. Maksab, aga saate øige elamuse fjordist. Nærøyfjord on kitsaim ja maaliliseim fjord Norras, UNESCO nimekirjas.

Gudvangeni kylje all on Stalheimskleiva, tee mis læheb Stalheimi hotelli juurde. Norra køige jærsem tee. Søidate korra E-maanteelt maha, Stalheimkleivast yles ja teisele poole alla. Møni kilomeeter ringi aga mønus elamus (eelmine aasta oli remondis, loodan et on lahti, aga sildid on E-teel olemas).

Bergenist Sogndali (vøi vastupidi, oleneb kuidas te liigute), søidaks ma otsemat teed pidi kui te søidate. Seal ei ole kyll nii palju vaja tiirutada.

Lomi læhedal saab liustiku alla tunnelisse minna. Vot see on elamus, nii kaua kui maakeral veel liustikke esineb.

Søidate Trolliteelt veel pøhja poole Molde suunas, mida sinna vaatama læhete? Ækki vøiks sealt tagasi keerata juba? Kui siiski sinna læhete, siis Atlanterhavsveien (kurviline sildadega tee yle saarte) on mega søita ja Trollkirka on vahva matk yhte koopasse, kuhu kosk sisse voolab (altar).

Molde ja Kristiansand ei ole kyll nii vaatamist væært, et ainult kahe linna pærast sinna minna (muid punkte ma seal teil ei næe). Kui tahate ainult neid kahet linna vaadata, siis mina søidaks selle koha pealt juba tagasi læbi Dombåsi Rootsi poole.

Åndalsnesi læhedal on Kylling bru (raudteesild), see on ka yks Norra pildistatumaid sildu.

Ilusat reisi teile! Kysige kui miskise koha kohta huvi on. Troll

1
0

Tere!

Plaanime perega sõita suvel, Jaanipäeva paiku, Norra. Alguspunktiks oleks Iisalmi(Soome) ja sihtkohaks Põhja-Norra. Liiklusvahendiks oleks karavan. Marsruut on esialgse plaani järgi selline: Iisalmi(alguspunkt)-Rovaniemi-Nordkapp-Alta-Tromso-Lofoodid(Reine)-Svolvaer(praamiga)-Skutvik-Narvik ja sealt edasi juba kodu poole. Ajaliselt arvestaksime umbes 10 päevaga. Kuna keegi meist pole varem Norras olnud, siis on tekkinud küsimusi. Kui palju võime tee peal kohata teemakse/tunnelimakse? Kas keegi oskab soovitada muid ilusamaid kohti, mida sel marsruudil mainitud punktide asemel külastada? Kas mõni mainitud kohtadest ehk ei väärigi külastust? Ja milliseid kohti kindasti külastada tasub? Kas teab ehk keegi eriti häid(ja soodsaid) nn kämpimiskohti, kuhu end ööseks mõnusalt karavaniga parkida saab? Millega peaks veel sellel autoreisil arvestama peale selle, et ilm võib kiirelt muutuda(varustame end kindlasti soojade riietega) ja et teekonna läbimine võib võtta oodatust suurema ajakulu mägede ja kurvide tõttu? Ning kõige tähtsam, kui suurte summadega me peaksime arvestama kogu reisi umbkaudset maksumust arvestades?

Ette tänades!

0
0

Tempo ilmselt kõrge. 2 nädalaga ilma karavanita oleks veel kuidagi. Sellel teemal on trip.ee-s palju postitusi. Kasuta alustuseks otsingut, näiteks “norra autoreis” jm.

0
0

Kahjuks räägib suurem enamus Kesk-Norrast. Trondheim ja Alesund ja Bergen. Kuna meie alguspunktiks pole Tallinn, siis oleks see marsruut meile parajaks pähkliks.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased