Autoga Austriasse

Paluks targematelt viimast infot - kuidas oleks õigem minna Austriasse, sihtkoht Bodensee(Bregenz). Kus remondid ja muud takistused - kas minna üle Tshehhi või Slovakkia? Olen läbi lugenud kõik selleteemalised postitused, aitäh kõigile, aga värske info mõjutab kindlasti marsruudi valikut. Praegu 2 valikut: 1. Varssavi-Katowice-Viin-Salzburg-Innsbruck-Bregenz

  1. Varssavi-Wroclaw-Dresden-Nürnburg-Ulm-Bregenz
    Ehk keegi vaevub nõu jagama, oleksin väga tänulik.

Minu isiklik valik oleks 1. s.t. läbi Tsehhi nurga Slovakkiasse, Bratislava peale ja enne Bratislavat Viini kiirteele. Poolas NB! kiirusepiirangud asulates ja märgid "fotoradar" ja "kontrola radarowa". Kui maksta ei taha, siis pea neist kinni!
Millal minema hakkad?

Soovitaks Poola läbida Berliini suunal. Varssavini tee 61, sealt edasi suund kiirteele A2, mida on oma 270 km jagu. Kui need lõigud oled läbinud, on Saksa piir ca 120 km kaugusel :) Saksas A10, A9, A6 ja A7 kiirteed. Teed Poolas on soovitatud lõigul kõik korralikud ja aegavõtvaid remonte pole. Wroclawi suund unusta ära, seal on teed sama vanad, kui see linn ise :) Samuti ei näe mõtet läbi Tsehhi või Slovakkia sõita, mis on ilmselgelt aeglasem variant Bodensee juurde jõudmiseks.

hakkan kohe uuesti kaardil näpuga järge ajama. Start nädala pärast, koerte agility MM-le.

http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=tallinn&daddr=Gmina+Suwa%C5%82ki,+Suwa%C5%82ki,+Podlachia,+Poland+to:bregenzer+str+133+lindau+to:Bregenz,+Austria&hl=en&geocode=%3BFSKtOQMdZOVdAQ%3B%3BFcLW1AIde7qUAA&mra=ls&sll=47.545271,9.727632&sspn=0.00352,0.009645&ie=UTF8&ll=47.533777,9.74453&spn=0.007041,0.01929&t=h&z=16

Soovitaks sõita ka läbi Saksa. Poola kaameratest niipalju, et nad ei funka selle lõigul, kuid kohalikud politseinkud on teedel ja külades + 20 km/h võetakse maha. Trahv selle eest pole teab mis suur (100 kohaliku) aga ikkagi. Külades on öösiti muideks 60 km/h lubatud. Aga sõites jälgi kohalikke kellel lällari-antenn katusel, kui ta ei pidurda siis pole ohtu ...

Tankimisest niipalju, et enne Lätit pane paak täis, sealt edasi Leedu viimased tanklad (statoli, lukoil, neste - kõik nad enne Poola piiri), Poolas kui veab välja siis tangid peale kiirteed, aga kui enne kiirteele jõudmist näitab paak nulli siis tangi peale seda, kui oled Lowitz'ist kiirtee poole keeranud, sest kiirteel esimese 100 km jooksul tanklat pole. Saksas võid tankida kui soovi on aga arvesta sellega, et austrias ca 1,5 - 2.0 eeku odavam, kohe peale Saksa-Austria piiri Lochau's on paar tanklat.

Poola kiirtee on tasuline 3 x 11 zlotti.

Kas Poolas sel kiirteel saab maksta ka kaardiga või ainult sullis? Et kas peab zlotte ka kaasa vedama?

Poola kiirteel on siiani igasugu kaartidega hakkama saadud.

Mina olen maksnud eurodes kuid saab ka zlottides ja dollarites. Hind sama. Kaarte pole proovinud aga nagu bob ütleb saab ka nendega. Üldiselt on Poola kiirteed päris tsiviliseeritud. Muidugi nii palju kui neid on.

Poola kiirteel saab maksta Eurodes ja tagasi antakse zlotte. Seega hoia väiksemad Eurod valmis, muidu saab hunniku zlotte.

Saabusin. Lääne pool Varssavit on tasulised, ida pool tasuta. GPS kiiruskaamera hoiatused, millest siin varem on foorumis Poola transiit jms juttu olnud, ei ole üldse abiks- oli kaasas Garmin Nüvi äsja laetud kaartidega- ei näidanud neid kaameraid mis vastutulevale liiklusele oli suunatud vaid pigem need mis juba lahkuvale suunale olid üles pandud e. mitte need mis teoreetiliselt mõõdavad . Abi on kahest asjast: 1) juba eelpool kirjeldatud pikkade antennidega vennad (tihti ka mitte- Poola numbritega) aga neile ei pruugi järgi jõuda; 2) tavalised Poola rekkad- külast külla mõned kütavad nii mis kole ja neil sama inf ilmselt seose kaamerate jms.-ga. Aga liiklusega sealmail ka sedaviisi et mina küll aru ei saa, kuidas nad õnnetuste statistikas meist tagapool on? Nii karmi kogemust pole mul veel olnud aga kindlasti on hullemaidki kohti. Ei hakka siin üksikasju kirjeldama (vb. mingis reisikirja laadses asjas pikemalt?) aga kahe päeva jooksul mis mul kulus poola teedel nägin pealt nelja tõsist suht äsja toimunud matsu, millest üks tundus küll kabelimats olevat- ühesõnaga ettevaatus pole liiast sest seal, nagu rahvast üldse, nii ka hulle on liikluses ikka kõvasti .

Teekond oli edasi- tagasi Šveitsi ots- pidasin kiiruse mõttes sobivaimaks Berliini kaudu ja nii palju kui võimalik läbi Ida- Saksamaa minna. Asi õigustas end minu puhul täielikult- pääsesin Saksas ummikuvabalt mõlemal suunal, teed vägagi korralikud. Algse küsimuse püstitaja on küll ilmselt juba oma sõidu ära teinud aga kui just väga idas pole sõit seal Austrias siis vb. on teistele abiks.

Autoga Austriasse

Tere

Plaan minna autoga suusareisile Austriasse. Suusaboksi asemel otsustasime kattega haagise kasuks. Kas keegi oskab öelda milliseid piiranguid see võib teel kaasa tuua? Kas kusagil on kehtestatud näiteks madalam piirkiirus haagisega autole (kui ei eksi, siis Saksas on vist 80km/h)? Kas on veel midagi mida peaksin teadma?

Tänud ette!