Autoga Pariisi ja ringiga tagasi

Mis arvate, kas selline ring kannataks teha 14 päevaga? Põmst 1 juht.

Link

Põhimõtteliselt küll, ainult, et kui suur see tagasi ring tuleb? Kui jutti sõidad tuleb kaks ööd kuskil olla. Muidugi, kui võimeline oled päevas sõitma ja kas otsejoones Pariisi. Ehk täpsustad.

Nädal teel ja nädal kohal, kannataks ikka jah :) Aga jah, sõltub millise ringiga kavatsed tagasi tulla, kui näiteks läbi Venemaa, siis läheb arvatavasti keeruliseks :) Abiks planeerimisel: http://www.viamichelin.com/web/Maps

Läbi selle maa ju kahe nädalaga sõidab, aga mis reisi point on? Kui Pariisi minek ja seal ringi vaatamine, siis oluliselt mõttekam on minna lennukiga nädalaks. Kui tahad Euroopas ringi vaadata, siis selle marsuudi jaoks on kaks nädalat ka siis vähe, kui Pariisis ainult ühe päeva oled. Minu jaoks on autoreiside puhul rusikareegel see, et päevas ei tohi üle 300-400 km läbisõitu olla. Ainult siis jõuab veel süüa ja magada nagu inimene ning midagi jääb ehk ka teeäärsest meelde. Olen sõitnud ka 1000 km järgemööda, kuid mitu päeva järjest küll nii ei teeks. Google välja pakutud reisiaegu vaadates arvesta, et need on suht ideaaltingmustes mööda magistraale sõidetavad, kui pole teeremonte, ummikuid, pole vaja ennast kergendamas käia, süüa ega magada :)

Hmm, kõlab loogiliselt. Mis korrektuure sa teeksid? Pariisis tahaks olla 1.5-2 päeva. Sveits/Bern ära jätta?

Pariisis jõuad vaadata Eiffeli tornist, sõita ümber Triumfi kaare, näha Louvrit väljast, Notre Dames käia ja ehk midagi veel.Mina jätaksin E,L,M vahele. Lõuna Saksa ja Austria,sealt üle Praha Krakovissa. Siis pole seda kimamist ja näete ka midagi. Kui oled veini või õllesõber, siis Saksas oled pikemalt. Muidugi ka Tsehhis. 1000 km tasub sõita siis, kui on kindlad punktid A kuni B. Palju oleneb sellest, kui hea juht oled ja kui kiiresti kiirteel sõidad.

Üsna raske on kommenteerida teise inimese reisiplaane. Aga sõita Pariisi ja olla seal poolteist päeva tundub täiesti absurdne!!!

IMHO teete te liiga palju. Kui oled 10 päeva teel olnud ja siis jõuate järjekordsesse linna (Bern, Viin, Krakow..), on täiesti siiber ees ja tahaks ainult koju, mitte järgmisesse katedraali või - veel hullem - tagasi autosse.

Ma ka hääletaks "lennuk Pariisi & nädal aega kohapeal" plaani poolt.

Kui oled nii umbes 20+ ja teed esimest sellist trippi, siis anna aga minna. Sai isegi selliseid sõite tehtud ja nauditud. Kui juba veidi vanem, siis tõenäoliselt peaks natuke rahulikumalt võtma.

Kuule tripp, las igale jääb ikka oma. Lennujuhid streigivad, lennuilma ei ole, jne, ning päevad kaovad lennuväljal (omad kogemused). Kui tahad natuke rohkem näha maismaad ligemalt kui 9000 km kõrguselt, siis ikka autoga. Vot ja peale seda võid minna(vanemast peast) lennukiga. Teel olles saad peatuda ja puhata kaunites kohtades.

No ma ütlengi, et raske on teise inimese plaane kommida. Samas kasutaja mihsoo ju ise tegi selle teema siia, et arvamusi saada.

Mul endal oleks raske kodus seletada, et käisin küll Pariisis, aga seda vaadata polnud aega, sest pidin Berni edasi sõitma.

Kommenteerin neid linnu ka, mis plaanis:

  • Pariis - lõpmata vaatamist ja käimist. Seal ja selle ümber veedab kaks nädalat rahulikult ära.
  • Luksemburg - pommiauk. Loe siitsamast tripist johhaidii kirjutisi. Kui sinna satud või läbisõidul oled, siis käi muidugi läbi.
  • Bern - samuti pommiauk :) Kindlasti on ka seal palju huvitavat, aga meie läbisõitvate turistidena ei suutnud seda leida.
  • Viin - nii ja naa. Mulle ei meeldinud, kuidagi ametlik ja pompöösne, mõnele jälle meeldib.
  • Berliin - sama. Meile ta end läbisõidul ei avanud.

Kui autoga lähed, siis võta Rajuka soovitust kuulda ja ära roni Šveitsi ja Tatratesse. Orava loss on ju väga nunnu, aga ta pole väärt seda, et tema pärast üks päev vähem Pariisis olla.

Kaalun siis Berni ja Tatrate tipu ärajätmist (E ja M). Peaks säästma teepikkuses 250+ km, ja ka ajas vast 2 päeva. Ja oleks Pariisis tiba kauem. Aga Orava lossi tahaks küll külastada, see ammune unistus. Mida põnevat veel antud tee peale jääb? Ja kust annaks veel optimeerida? Tahaks võimalikult palju loodust näha.

mihsoo-le

Millise autoga Sa lähed? Sa ikka tead, et Berliini sissesõiduks on Sul vaja klaasile kleepsu, et kui keskkonna sõbralik Su auto on? Selle saab ainult Saksamaalt ja kas autoesindusest või ülevaatusepunktist? Kas Sa oled arvestanud Šveitsi kiirtee vinjetiga? Sõitmine ise ei ole probleem (mul on häbi tunnistada, aga Brüsselist on Tallinnasse tuldud ka 26 tunniga ja Krakowist 20 tunniga ja seda LE-d rikkumata (las politsei elab oma palgast :) ), aga kas see on reisi eesmärgiks? Järgmisel aastal on jälle puhkus! Puhkus "Euroopa kiirteedel" ei ole kõige parem idee (juhul, kui Sa ei taha "puhata puhkusest" (Tallink)).

Kleepsu pole vaja mitte tervesse Berliini sissesõiduks vaid Berliini kesklinna sissesõiduks. Umweltzone on muidugi päris lai ala.

Kas lähete haagisega? Kui jah, siis see aeg jääb küll väheseks.

Ei, lihtsalt autoga. Kolmekesi. Võimalik, et ka neljakesi.

Nujah, minu jaoks oleks ikkagai tegemist suht mõttetu sõitmisega mööda kiirteid. Eriti kui sa üksi 12 tundi päevas sõidad, ei taha sa peale kolmandat päeva enam autorooli nähagi. 2-3 päeva Pariisis on ka ilmselgelt liiga vähe. Pariis on linn, kus ei tohi kiirustada, vaid tuleb lasta kõigel vaikselt endasse imenduda. Jalutada rahulikult, istuda tund-paar mõnes pargis, õhtune jalutuskäik Seine või mõne kanali ääres, piknik hea veiniga Eiffeli torni muruplatsil, laevasõit St.Martini kanalil jne. Tormates 2 päeva vaatamisväärsuste ja turistilõksude vahel ei anna Pariisist mingit tegelikku pilti. Autotripiks võtke parem Rootsi-Norra ette või miks mitte ka Poola-Ukraina :) Kuna vahemaad väiksemad, jääb aega ka midagi tee ääres vaadata.

Ja Prantsusmaale sõites ärge unustage, et alates 1. juulist 2012.a. on alkotestri olemasolu autos kohustuslik. Võib olla ka ühekordne tester, kuid peab vastama sealmail kehtivatele normidele. Alkotestri puudumisel on trahv kohapeal tasumiseks 11.- EUR´i. Trahviraha hakkab kehtima küll alles novembrikuust.

Teha reis piki Euroopa suurlinnu JA SAMAL AJAL tahta näha palju loodust on iseendaga vastuolus olemine. Loodust seal muidugi on, Alpid on imekaunid ja palju muud on ka, aga teil ei ole aega käia linnades JA looduses. Võtke seekord üks põhieesmärk (Pariis) ja kõik muu seadke selle järgi.

Orava lossi mine siis, kui tee viib Lõuna-Euroopasse või Balkanile. Pariisi tripile ta hästi ei mahu. Kaardil vaadates pole ring suur, aga ta on teisel pool mägesid. Ja kõiki unistusi ei tohigi ühekorraga ära teha :)

Variant on ka esimene ots laevaga teha. Jõuab Saksamaale välja ilma autoistme peale vihaseks saamata.