Autorent Argentiinas

Kuna viimane Argentiina autorendiga seotud teema oli päris vana, siis uurin, millised on värskemad kogemused.  Meil on plaanis reisida pigem Lõuna-Argentiinas, ja seda novembris-detsembris. Kasutame siselende, kuid kohapeal plaanime võtta ka rendiautot. 

Hinnad tunduvad võrreldes rendihindadega mujal maailmas päris kõrged, eriti kõrged on one-way rental hind. 

Mõtlesin muidu, et oleks äkki kena sõita El Calafetest Barilochesse, kuid ühesuuna renditasu on igal pool üle 1000 euro (need kohad, mida näinud olen). Kas kellelgi on kogemust one-way rentaliga, mis oleks mõistlik?

Samuti tundub olevat tavalise pisikese auto rent paljudes kohtades ca 100 eurot või rohkem päev. Kui on soovitusi odavamate kohalike firmade osas, oleks hea teada, mida ja millal kasutasite ja palju maksis (ja kas oli ok). 

Lisan ka sihtkohad, mida plaanis külastada on, millistes tasuks võtta kindlasti auto, või on mõistlikum võtta mingi tuur vms?

Puerto Madryn
Ushuaia
El Calafete
Bariloche
Mendoza

Lisaks on teretulnud ka kommentaarid lapse turvavarustuse rendi osas (turvatool 2-aastasele). 

Bariloche on fantastiline koht, kuid väikese lapsega ilmselt mäkke ei roni. Järve vesi on külm ning paslik talisuplejale. Laevaga järvel sõitmine üsna igav ja  laevad väga üle rahvastatud. Aga matkajale on koht super lahe.

Üldiselt kipub Lõuna-Ameerikas olema ka kilometraazi piirang rendiautodel, nii umbes 150 km ööpäevas. 
Ossinovskil oli rendiautoga Argentiinas kogemus, mida ka meedias kajastati.

Kui rendiauto variant ei tööta, siis äkki võiks plaanina C kõne alla tulla ka mingid korraldatud transpordiga individuaalpäevatuurid nimetatud kohtades? Korraldajaid vast ikka leidub. Ei ole küll päris see vabadus, mis oma autoga, aga ikkagi enam kui mitte midagi.

Ma mõtlen, et kas marsruut El Calafete - Bariloche oleks nagu tore sõit? Leidsin vist koha, kus rendiauto nädalaks koos ühesuunatasuga on sama palju kui lennupilet kolmele samal marsruudil (me võime 10 päeva ka teha põhimõtteliselt). 

Mõtlen, et kuna vabalt saab autoga ka üle piiri, et sõidaks veidi seda legendaarset Ruta 40-t ja siis läheks hoopis Tšiili rannikule? KM piirangut ei leidnud. Firma oleks läbi vahendaja Avis. 

Ma tahaks nagu pikemalt ka kuskil sõita, kui muudkui sutsaikaid teha, aga kolme nädalaga tahes tahtmata osa peab lendama, siis üritan mõelda, mis osas see autoga sõit kõige ilusam (ja mõistlikum) oleks. 

Endal on suhteliselt sarnane sihtkoht plaanis, aga selle vahega, et plaanime naisega El Chatenis ja Torres del Paines matkama minna. Olen teemat päris palju uurinud, kuidas üldse El Calafatesse saada, kuna lennupiletid otse Buenos Airesest on üsna kallid. Buenos Airesest saab Ushuaiasse Tšiili odavlennufirmaga, aga El Calafatesse sellist võimalust ei paku. Autorendi kohalt pidi olema üks odavamaid kohti, kust rentida Bariloche.

Endal käis korra ka mõte läbi, et lennata sinna, matkata, kajakiga sõita jms ja siis edasi rendikaga El Chalteni sõita. Aga üht artiklit lugedes ei võlu see variant enamnii väga.
"Route 40 Argentina also prone to flooding for part of the route between Bariloche and El Chalten making it impassable. So do make sure that sure than you check this isn’t the case for the time of the year you are travelling because the diversion is long.

The drive from Bariloche to El Chalten is 864 miles or 1,391 km direct, which is around 17 hours driving time. Which is impossible for one person and a lot for two people when you factor in you would have to sleep in the car on route.

I’m not trying to put you off driving when considering how to get to El Chalten. But having travelled Route 40 Patagonia it would be remiss of us not to point out that it’s pretty damn boring. It’s just miles and miles of straight road and barren landscape with the odd condor. "

Ma olen sõitnud mingi paar aastat tagasi Argentiinas rendiautoga, umbes kaks nädalat ja 5000 km. See oli küll riigi põhjaosas. 


Noh, vahemaad on tõesti pikad ja maastik suuremalt osalt igav. Teed on aga väga head , liiklust vähe ja 100 km/t keskmine tunnikiirus linnadevahelistel lõikudel on täiesti saavutatav. 
Muide - kohalikud niimoodi ei pidavat sõitma vaid kasutavad asustatud punktide vahel liikumiseks lennukit või ööbusse. 

Rendiautod on kallid ja väikesed. Opel Meriva sarnane asi on nende mõistes väga suur auto. Seda peab ka arvestama, et bensiin on bioetanool ja kütust kulub mehiselt. Seesama 1.6 liitrise mootoriga Meriva (seal on ta mingi Chevrolet nime all) võttis lauskmaal umbes 10 liitrit sajale. Kütus oli umbes sama hinnaga kui Eestis. 
Kui on huvi Ruta 40  sõita, siis mootorratas või dziip oleks vast parem valik. Mägedes võib mõni teelõik paduvihma tõttu läbimatuks muutuda ja siis saab hulk aega oodata kuni välja kaevatakse. Samas, lõunas on mäed madalamad ja võib-olla selliseid ekstreemsusi pole. 
Iseenesest on vist kõigil rendifirmadel ka Toyota Hilux või Ford Ranger valikus kuid tuntumatel (Avis, Hertz) sellise hinnaga et võtab hinge kinni. 

Meil oli probleem Hertzi sealse esindusega mis broneeris krediitkaartilt rohkem raha kui kokku lepitud. Seda ei saanudki tagasi (umbes 500-600 EUR) sest ei viitsinud juba Eestis tagasi olles nendega  jageleda.  Hertzil on frantsiisiettevõtted ehk iga kontor on iseseisev firma. Usa emafirma laiutas samuti käsi ja soovitas Argentiinasse asju klaarima minna. 
Üleüldiselt oleks mõistlik rentida Eesti kontorist (kuigi see võib kallim olla) või krediitkaarti mitte kasutada. 
Kohaliku tähtsusega rendifirmasid oli samuti  - ka niisuguseid, mis ainult ühes piirkonnas töötavad ja nende flaiereid siis vedeles siis ja seal. Söögikohtades, hotellides jne. Hertzist või Avisest olid hinnad odavamad kuid lepingu tingimustesse ei hakanud süüvima . 
Hertzi autodel mingit läbisõidupiirangut polnud. Kaks kiiruskaamera trahvi saadeti samuti koos fotodega pärast meilile. See oli 90 alas ca 140 sõitmise eest ja kokku tuli vist 130 EUR koos igasuguste rendifirma teenustasudega. 

Politseipatrulle oli väga palju. Enamasti on 7-8 inimest ja nad kontrollivad ainult dokumente. Ükskord öösel sattusime 3 mehest koosnevale patrullile ja nagu Venemaal - hakati altkäemaksu nuruma. See oli üsna Boliivia piiri lähedal ja sealkandis passitakse narkokullereid. Meil narkot polnud aga autoapteeki ka ei olnud (Hertzile ka selle eest "tänusõnad" ) 
Kuskil poolteist tundi läks vaidlemisele, et mingisugusele hispaaniakeelsele protokollile alla ei kirjuta, Kutsugu või sünnitagu eesti keelt oskav tõlk, meil aega on. Lõpuks ei maksnud midagi. Pärast lugesin mingist foorumist kuidas ühed ameeriklannad kurtsid et  nad pidid samas piirkonnas  200 dollarit ära andma. Neile määriti lambist kiiruseületamine kaela. 
Taaskord - täiesti võimalik, et lõunas sellist rahvast ei liigu ja ka Buenos Airese ümbruses polnud politseile ühtegi pretensiooni. 

Ja seda, et tanklaid on väga vähe. Kui pikem sõit, võiks igaühes paagi kaelani täis võtta, sest  järgmine on võib-olla 100 km pärast kui mitte kaugemal. 


Kui autorendiga on probleem, siis just krediitkaart aitab. Kui oled rendifirmale vaidlustuse esitanud ja nad keelduvad või ei vasta, siis saad nõude esitada oma pangale tehingu vaidlustamiseks (tagasipööramiseks). Ainuke eeldus on, et oled enne proovinud asja otse firmaga ajada ja mingi kirjalik jälg on (nt saadetud email ja kui on, siis vastus). Seejärel pank annab mingi 30 päeva rendifirmale aega vastulauseks. Kui seda ei tule, siis saad raha kohe tagasi. Kui tuleb, siis sul on võimalik seda kommenteerida ja neil omakorda vastata.


Kui mõlemal argumendid esitatud, siis kaardiorganisatsioon (Mastercard/Visa) teeb otsuse lõpuks. Kui rendifirma ei näita, et nõudel alust on (nt sinu allkiri kuskil vaidlusalust summat kinnitamas), siis saad raha tagasi.

Ilmselt kahe aastasega mootorrattaga sõita oleks veidi ekstreemne. Seega selle variandi jätaks siiski kõrvale. 

Uurisin eile Ruta40, ning Patagoonias ei ole tee mägedes (pigem mäe kõrval). Pikim kruusalõik El Calafete - Bariloche vahel on 71 km. Google street view-ga vaadates pole üldse hull. Tundub et need suured kruusalõigud on pigem Põhja-Argentiinas, seal kerib ka tee kõrgemale. see nüüd Internetipõhine teadmine, aga lükake ümber kui teistsugune kogemus. 


Leidsin Avise pakkumise läbi CarFlexi vahenduse, mis vähemalt väidab, et neil on kõik salajased hinnad avalikud. 

Aga teised sihtkohad -

Puerto Madryn
Ushuaia
Mendoza 

Kas rentida auto või pigem mitte?  Igas sihtkohas plaanis 2-3 ööd. 

Samuti, kes autoga piiri ületanud Tšiilisse, kuidas see on? On mõistlik võttes arvesse ajakulu / asjaajamist?

MartinABC - krediitkaarti kohta. Teoreetiliselt küll ja Swedbank rääkis umbes sama juttu. Meil oli probleem selles, et Buenos Airese Hertzist renditud auto sai mägedes hukka ja Salta Hertz andis teise  samasuguse ja käskis hoopis  selle Buenos Aireses tagasi anda.  Uus leping oli oma sõnastuselt sama v. a. auto registreerimisnumber. Auto enda eest midagi juurde maksma ei pidanud kuid minumeelest võttis Salta Hertz kindlustusraha samas summas uuesti. 

Ja siis hakkas üks lõputu kuuma kartuli loopimine. BA seletas, et algne leping kehtib ja Salta peab raha tagasi kandma ja Salta omakorda, et see oli nende auto ning BA peab tagasimakse tegema ja Usa kontor kust ka mingi vastus tuli , et nemad ei Argentiina õigussüsteemist midagi ning Swedbank kurtis, et  tahaks ikka inimkeelseid või äärmisel juhul inglise keeles materjale, et mingit seisukohta võtta. Kirjavahetus oli muidu nii, et mina kirjutasin inglise keeles ja vastused tulid alati hispaania keeles. Leping oli samuti hispaania keeles. 
Ma lõpuks enam ei viitsinud, sest enda aeg maksab rohkem kui see vaidlusalune summa oli. 
Swedbank muidugi kinnitas samuti, et kui oled oma krediitkaarti andmed kellelegi vabatahtlikult andnud võib see sealt mida iganes broneerida ja  pärast vaidle kui huvi ning aega on. Ma  omakorda pean krediitkaarti üldse väga ebaturvaliseks maksevahendiks. 

Niipalju tuli veel Argentiinas auto rentimise kohta meelde, et Hertzi taat seletas kohe alguses: päris ilma omavastutuseta nagu Euroopas vahel ette tuleb ei saagi kohapeal autot rentida. Lepingus olid mingised tüüpjuhtumid ja omavastutuse määrad 200-4000 EUR. Maksimumsumma oli sel juhul kui autol mingil põhjusel (avarii) turvapadjad lahti lähevad, kui üle katuse keeratakse( katus mõlkis) ja midagi vargusega seoses. Võib-olla sain valesti aru kuid tundus, et juba sellest piisab kui autost sinna sisseehitatud keskkonsool koos raadioga ära varastatakse. 
Seepärast võiks pakutud lepingu mõttega läbi lugeda ja hinnata, et kas seda autot ikka on niiväga vaja. See 4000 EUR oli näiteks samasuguse päevinäinud Opeli turuhind Eestis. 
Muidugi  - erinevatel pakkujatel on erinevad lepingud ja tingimused.