Autorent Goas

Läheme Indiasse küll esimest korda, aga autosõiduga Tuneesias, Tais jm oleme toime tulnud. Millised on autorendi võimalused ja hinnad Goas? Ja kui see on mõeldav, siis kas keegi oskab soovitada ka Goale lähemaid kohti mida autoga külastada?

Mugavam tuleb auto autojuhiga võtta. Sõidab täpselt sinna kuhu soovite, ootab nii kaua kui soovite, jne.

Lendab sinna, kuhu soovite, mõni teeb nagu tramm peatusi. Pileti võite osta väikese lisatasu eest rannast. Odavamad piletid maksavad ca 700-1200 kr üks ots. Võimalikud sihtkohad Mumbaist: Delhi, Varanasi, Agra, Jaipur jpt. Lennugraafikud leiate www.makemytrip.com

Tere!

No lõpuks ka mingi teema, kus ma oskan sõna sekka öelda :)

Käisime Goas paar aastat tagasi.
Seal on väga hea taksode süsteem. Iga sõidu kohta on täpne hinnakiri- seega pole võimalust, et keegi liiga palju küsiks.
Ühe pikema reisina võtsime meie ette ühe joa külastust. Ilus ja suur oli teine.
Takso viis meid külla, kus meid istutati edasi džiipidesse (eraldi tasu), sõitsime natuke džunglis.
Kohale jõudes saime toita ahve, kõndisime joa juurde, ujusime, päevitasime, istusime, ajasime juttu.
Kokku läks 3-4 tundi.
Džiip sõidutas meid tagasi külla. Seal ootas endiselt meid taksojuht ning viis tagasi Goasse.
Ja kusjuures ei olnud üldse kallis. :)
Üks võimalus on minna ratastega sõitma (laenutus hotellide juures). Nt. mööda rannikut.... või siis jalutuskäigud ranna ääres. Väga mõnusad :)
Ning kindlasti võiks proovida paadisõitu- minna delfiine jahtima või lähedal asuva saare peale.
Goast ärge lennukiga küll nt. Delhisse sõitke. Kultuurišhokk versus vaatamisväärsused pole seda väärt. Ainus mida kindlasti soovitaks oleks Taj Mahali Agras vaatama minna.... no ka Jaipuris on kaunid ehitised...
Kuid selle jaoks tasuks eraldi reis teha.
Parem nautige kultuurset ning puhast Indiat Goas ning minge uudistage rohkem lõuna poole. Seal on ka palju loodusparke.

Heleri

Aitäh vastajatele, aga ma siiski teadsin, mida küsisin, ei taha lennukit ega taksot, vaid teada, kas autot on võimalik rentida. Igaühel soovid omamoodi.
Silvi

Sa küsisid, et KAS on võimalik ja mõeldav Goas autot üürida. Sulle ei vastatud lühilausetega jah ja ei, vaid pakuti alternatiive. Väga mõistlikke kusjuures.
India pole Tuneesia. India on INDIA. Kui tagasi tuled, saad ise ka aru, et soovid võivadki sageli soovideks jääda.

Lisada võiks sedagi, et bensiini liitri hind on Indias 50 ruupiat liiter ehk um 12,5 krooni, siis auto rentimise ja taksosõidul erilist vahet küll pole. Taksojuht-giidi teenus on ikka väga odav.

kui me Indias nägime liiklust (alustasime Delhist), siis küsisime autojuhilt, et issand.. mis moodi siin autot üldse rentida saab. Ta tegi sama suured silmad pähe, nagu sinu praetaldrik ja küsis vastu:"Autot rentida? Ilma juhita?" Ja siis ütles:"Unustage ära!"

Indias ei rendita autosid välja ilma juhita. Nii saime me vastuseks nii Delhis kui Keralas kui Goas.

Kui sinna lähed ja liiklust näed, siis saad aru, miks.

Ahjaa... ja küsimuse peale:" Mis eeskirjad teil siin liikluses üldse kehtivad?" , vastati hämmeldunult: "Meil ju pole eeskirju. Ainuke põhimõte on: "keep left" ja sellest ei pea ka kinni pidama".

Lennukitel on absoluutselt tavaline, et nad hilinevad 4-6 tundi. Äärmises erandolukorras väljuvad tunnise või vähema hilinemisega, seega ma ka seda transpordi liiki seal ei soovitaks.

Rongid on aga väga täpsed, odavad ja suht kiired. Lisaks näed loodust ja "tõelist Indiat".

Mina avastaks Indiat auto asemel pigem tsikliga. Probleem on selles, et sealsed teed on väga täis k6iksugu liiklusvahendeid ja kuna auto on lai, istud sellega tihti kuskil ummikus. Mootorratas on mobiilsem, saad igalt poolt läbi nihverdada jne. Indias rentisin tsiklit 2 x - korra Goas (Palolemis) ja teine kord Ootys. Need olid vist mu India-tripi ühed m6nusamad päevad, kuna kui rattad all, siis saad ju minna kuhu iganes- tiirutada kohalikes külades ja randades, mägedes ja p6ldude vahel.
Goas saad tsikli ca 100-200 EEK eest päevas, bensiini pead ise juurde ostma. Lube sinult keelgi reeglina näha ei taha :)

Mnjah India on ikka Taiga või Tuneesiaga võrreldes midagi muud :)
Mul just tuttav oli tööreisil:
Hiina- Tai- India.
Kõikjal meeldis, kuni jõudis Indiasse- kultuurishokk oli hirmus :D
Kusjuures ma hoiatasin teda, andsin võialikult palju infot jne.
Indiaks ei saa lihtsalt valmis olla.

:)

Sõitsin viis korda lennukiga, ükski ei hilinenud. Sõitsin ühe korra rongiga, hilines. Ma ei teeks siit järeldust, et rongid hilinevad, aga lennukid mitte.

Minu kogemus ühtib pärnakaga, lennukid on väljunud täpselt (kolme lennu kogemus), rong vähemasti vahejaama hilines tunnikese.

Aga mootorratas v roller on asised mõtted võrreldes autoga tõepoolest.

KÕIK lennud, mida me lennujaamades nägime, hilinesid (vaatasime sellelt monitorilt, min hilinemine oli 1h), meie lennud hilinesid kõik 3-6 tundi. Kõikidel hilinevatel lendudel olid lihtsalt teated: delayed ja mitte keegi ei andnud mingit infot, millal lennuk võiks väljuda või mis on juhtunud vms. Tavaline taks pidi olema, et konkreetne lennuk on suunatud mingit teist otsa vahepeal tegema, mis muidu hilineks liiga palju.

Aga! Teadmiseks, et lennujaamast (kuhu reeglina peab jõudma min. 3h enne lennu väljumist) sa enam välja ei pääse ja istud ja ootadki seal jahedas lennujaamas ilma toiduta (no kaua sa neid pähkleid või jäledat võileiba ikka sööd) ja soojade riieteta (sest pagas tuleb suht kohe ära anda ning tagasi sa seda ei saa) ning vaatad aknast välja, kuidas päike paistab ja sinu aeg lihtsalt läheb...

India lennujaamadesse pääseb pileti ettenäitamisel, väljumiseks pole vaja midagi näidata. Kel piletit veel pole, saab selle osta sissepääsu ees asuvatest lennukompaniide esindustest.
Väga võimalik, et mingil päeval mingis lennujaamas reisid hilinesid, aga kas seda maksab kogu riigi lennuliiklusele üldistada?

Meie India reis sai teoks alles nüüd. Autorent Goas on võimalik, sõitsime 6 päeva, nii Põhja- kui ka Lõuna-Goa sai üsna põhjalikult läbi käidud. Ise sõites võimalik ilma saatja juuresolekuta peatuda kus tahes, teedel polnud ju vigagi. Liiklus on hull Bagas ja Calangutes, mujal juba palju kergem. Tore liiklusvahend oli ka kohalik buss, aga taksojuhtidelt õiget kauba-hinna suhet kätte saada nõuab harjumust ja eelteadmisi. Tahan öelda, et autorent sobib vähestele, aga on võimalik.