Autorent - summa kinnipidamine garantiitasult

Rentisin Lissabonis auto paariks päevaks läbi Autoerope saidi Beinrent firmalt.
Garantii 600 eurot blokeeriti autot kätte saades ja lepingule allkirja andes.

Auto kättesaamisel ülevaatust ei tehtud, öeldi, et pime on ja niikuinii ei näe.

Paari päeva pärast tagasi andes jätsime auto firma ette seisma, kuna büroo oli kinni, ja ootasime oma nn ôiget aega.

Seni, kuni auto seal seisis, oli tekkinud juhipoolsele uksele kriips (ise kahtlustan, et rendileandja tegi sel ajal, kui me eemal olime ja oma aega ootasime, sest hotellist lahkudes uksel mingit värsket kriipsu polnud) ja paluti mul tasuda kahju.

Keeldusin kriipsutamist omaks vôtmast, kuna autot kätte saades autot üle ei vaadatud – seega polnud alust kindel olla, et see kriips on minu poolt tekitatud.

Vihaga andis rendileandja allkirja rendilepingule, mingeid kahjustusi vms juurde märkimata.

Kodus tagasi, selgus, et nad olid mu kontolt, st tagatisrahast 120 eurot maha arvanud.

Kuidas edasi käituda?

Ma alustaks oma pangast. Saada kõigepealt oma pangale kirja, kus palud nendelt selgitust raha maha võtmise kohta ja edastad omalt poolt paberid, kust nähtub kogu deposiidi vabastamine. Kande tegemiseks peab pank saama õiguspärase dokumendi, mille alusel ta makse kinni pead. Kui Sa rendiauto tagasi andsid, said tagasi allkirjastatud dokumendi, kus on märgitud nõuded jne. Kui seal pole midagi märgitud, et lisaks auto rendihinnale midagi maha võetakse, siis ei tohiks nad mingeid täiendavaid nõudeid esitada. Erandiks on trahvid, kiirteemaksud jne, mille kohta on sageli rendilepingus kirjas, et rendileandja saab need deposiidist maha võtta (kuna need selguvad sageli hiljem, pärast rendilepingi lõppu). Kui peetakse kinni nt trahvi raha, peab rendiandndjal olema ette näidata vastav dokument.

Kui pangast abi ei saa, siis kõigepealt proovi suhelda rendiettevõttega, kui ei toimi - tarbijakaitsesse.

Tänan!

Autot tagasi andes ei tehtud mingit deposiidi vabastamist, vaid anti lihtsalt nendepoolne allkiri rendilepingule.

Võta Autoeropega ühendust. Minule vastati väga kiiresti ja abistavalt. Autorendifirmalt me mingeid vastuseid ei saanudki.
Autoerope poole pidi saama pretensioonidega pöörduda lausa 90 päeva peale rendiperioodi lõppu.

Pöördusin kohe koju jôudes, st nädal tagasi.
Sain automatvastuse, et reklamatsioon on registreeritud.

Deposiidi vabanemisega läheb nii umbestäpselt nädal, st et seda taas näha oleks pangakontol. Kunagi ammu läks esiklaas katki, vabastati deposiit ja hiljem broneeriti uuesti klaasi eest vajalik summa.

No deposiit, st 600-120 = 480 ongi kontol "tagasi".

Kas sõitsid ka elektroonilist tasumist nõudvatel teedel? Kui oli ViaVerde karp, siis tasud lähevad alles hiljem maha. Tavaliselt on paari päevaga kõik tasud rendifirmal näha ja deposiiti vabastades jäetakse see summa endale. Kui karpi ei olnud ja ise makse hiljem ära ei maksnud, siis võtab rendifirma maksmata summa hiljem ikka kaardilt maha koos võimalike teenustasudega. Selle summa nägemine võtab rendifirmal samuti tavaliselt vaid paar tööpäeva.

Võimalike kiiruskaamerate trahvide menetlustasud võetakse tavaliselt kunagi hiljem maha. Neid kaameraid on Lissaboni ümbruses kõvasti.

Üldiselt rendifrima peab siiski ütlema, et mille eest see maha võeti.
Kui võeti ikka kriimu vms eest, siis selle peaks saama tagasi nõuda, sest neil pole ühtegi paberit sinu allkirjaga, kus on kahjud kirjas. Ja sinul on nende allkirjaga paber, et rendileping on lõppenud ja auto probleemideta tagastatud.

Jah, nôustun garantiilt 35 + môni euro lisaks mahavôtmisega, mis oli Viaverde eest - kogemata sattusime sinna, kust maha ei saanud sôita, seega 5 km viaverdet + 35 eur lepingujärset trahvi ei anna 120 eurot kokku.

Tôesti, neil pole mingit muud paberit minu allkirjaga kui see, et autot ei ole üle vaadatud enne, lisaks lepingus punkt, et nôustun 35 eurose viaverde kasutamise trahviga.

Hiljem pole midagi enam vôetud, kohe paari pâeva pârast deposiiti pandud 600 eurost on maha lâinud 120, seejuures ilma ühegi lisadokumendita, mis seda (no ütleme et 35 viavarede eest + 5 km kiirteemaksu) 120 eurot ôigustaks.
Ma olen päris kindel, et see jupp teed ei maksnud niisugust summat.

Ma räägin kusjuures ka soravalt portugali keelt ning oskan lepinguid lugeda lisaks sellele, et tunnen nii kohalikke seadusi kui ka olusid.

Viimane lause ütleb ju kõik...kas ei oleks mõtekam helistada otse firmasse ja küsida otse mis ja miks. Keel ju suus, tavaliselt takerduvad asjad just keelebarjääri taha kui seda pole siis ehk oleks see targem tegevus kui siin kohvi paksult ennustada.

Tänan, viimane vastaja! Hindan Sinu head tahet ja pyydlikust abiks olla!

Ma tulin isegi selle peale ja helistasin KOHE firmasse.
Vastust väga polnudki, et kokkulepe ja kriimud autol ja yldse ... maksin ma niigi vähe renti ja et tegelikult sel pâeval on neil firma kontor kinni ja ma olgu ônnega koos, et nad suvatsesid minu helistamise peale autot vastu vôtma (lepingus oli kellaaeg ja kuupâev, ka rââkisime autot vastu vôttes sellest ûle) tulla, nad on ennegi minusuguseid näinud.

Ma eelistaks saada nôu seadusliku poole pealt, milleks on mul ôigus, millise instantsi poole peaksin pôôrduma jms.

Ma näen siin järgmise sammuna EU tarbijakaitset, esialgu prooviks muidugi firmaga mingi selguse ja mõistliku kokkuleppe saavutada, ega see protsess võib tarbijakaitsega ka üsna ruineeriv ja aeganõudev olla. Siiski kui keel suus, siis loeks esmalt korralikult läbi renditingimused, just vaatasin ühelt vanalt lepingult, need on tagaküljel täiesti olemas ja ülejäänu peaks firma kodulehel ka olema mis ja kuidas. Igatahes edu õigluse jalule seadmisel.

Ma ei arva, et peaks kohe tarbijakaitsesse tormama, kysin siit nôu, mida veel teha saaks.
Ühe vastaja soovitus panka pôôrduda leiab kohe homme jârgimist.

Tänan!

Ega muud väga palju esialgu teha ei saagi kui tehing pangas vaidlustada ja tarbijakaitsesse pöörduda. Kas siis otse kohalikku või siis Eestis ELi tarbija nõustamiskeskuse kaudu (www.consumer.ee). Endal oli kunagi üks selline juhtum ühe hotelliga, kelle töötaja hakkas hiljem kaardilt raha maha võtma ja nii mitu korda. Käisin iga tehingut siis eraldi pangas vaidlustamas ja panin kaardi lõpuks kinni ning isegi peale seda olid nad üritanud broneeringut esitada kaardile, kuigi olin neile juba eelnevalt kirjutanud ja ka tehingud vaidlustanud. E-kirjad hotellile ei aidanud midagi ja see protsess, mis peale vaidlustamist algab, on ka päris pikk. Pangast öeldi, et ca 3 kuud võib minna sellega. Kuna hotell oli võetud läbi booking.com-i siis kirjutasin kogu selle halva loo sinna review-na üles ja alles seejärel hakkasid nad end liigutama ning lõpuks ka vabandasid jne. Kuna sellel hotellil oli eriti kõrge reiting ja ainult positiivsed kommentaarid, siis tundus, et see reiting on neile oluline. Seepeale nad kandsid raha kohe tagasi ja palusid, et kas ma saaks review ka tagasi võtta. Väidetavalt olevat nad broneeringu teinud kaardile ekslikult..jaa muidugi, eksisid 3x :)
Võid ju ka vaadata, mis selle rendifirma kohta netis räägitakse. Kui see on väiksem kohalik ettevõte, negatiivseid kommentaare eriti ei ole, siis nad üritavad enda tausta ilmselt puhtana hoida ning siis võib näiteks Tripadvisorisse, Flyertalki vms reisifoorumisse vastava teema teha, kus räägid loo ära. Sel juhul saada neile kindlasti e-postiga ka link.

Tänan, viimane vastaja!

Seega panga kaudu vaidlustamine ongi ainus ôige tee?!
Muidugi kôik need firmasse helistamised jms on üsna tulutu ettevôtmine. Kui juba seda teed mindi, et mingi x summa maha vôeti, siis see kogemata ju polnud, vaid ikka (hea)meelega.
Aitäh hea nôu eest kôikidele!

Ma ei saa hetkel aru panga rollist antud probleemis. Ega pank ei ole õigusemõistjaks kliendi ja rendifirma vahel kes ja millal selle kriimu tekitas, sellest sai probleem alguse ja esmalt võiks selle selgeks vaielda rendifirmaga. Pank ei hakka seda klaarima kes, kas ja millal tekitas vigastuse rendiautole. Tasuks lugeda panga tingimusi millal ja miks saab tehingu vaidlustada, vaidlustad selle konkreetse tehingu, tehakse järgmine broneering jne. Kaardi sulgemisest ei ole ka abi, nõudeid saab esitada 6 kuud peale kaardi sulgemist ja hetkel seda ei saagi teha sest nõue on üleval. Päris lihtne oleks elada kui lihtsalt arvan et ei taha maksta, vaidlustan tehingu, broneering vabastatakse ja asi otsustatud kliendi kasuks. Nii lihtne see paraku ei ole. Läbikäidud tee...

Pole kriimust jutt. Kriimu peale lôi agent viimaks kâega.
Andis tagasi nn puhta, korras rendilepingu.
Ja kui ka oleks selles kriimus asi olnud, oleks tulnud minult allkiri vôtta.

Panka puutub asi niivôrd, et olles panga kleint, kohutsub pank minu nn rahakoti eest hea seisma.
Seega kui mina väidan ja vastaspoolel pole ette nâidata tôendeid, mis ôigustavad seda mahavôtmist, siis pank vaidlustab tehingu teise panga ees ja ôigustatud nôude puhul (nagu minu juhtum, kui puudub vastav leping, kokkulepe voi arve) saab raha "tagasi vôtta".

Pank saab ôigustatud juhtumi puhul blokeerida antud pangalt tulevad nôuded.
Vähemalt minu pank mulle sellise vastuse andis.

Ok, aga mille eest see summa siis on deposiidist maha võetud? Mida vastas selle kohta rendifirma?

Suulises kônes ei vastanud midagi konstruktiivset, midagi sarnast, et ma olen kriipsu teinud peale ja üldse - paljusônaline ladinapârane jutuvada.

Kirjalikus pôôrdumises tuli automaatvastus, et mu kiri on registreeritud ja voetakse ühendust.

Visal ja Mastercardil peaksid olemas olema küll omad vahekohtud, aga arvatavasti paarisaja euri pärast seal ei vaielda. Kõiki tehinguid muidugi ei saa vaidlustada (st soetan kauba ja kui see ei meeldi, siis vaidlustan selle tehingu), aga kui alust on ja tõendid ka endal olemas (kirjavahetus vms), siis tasub seda kindlasti teha.

Tervet siinset teemat lugedes, jääb mul siiski vägisi tunne et rendifirma võttis selle 120€ selle kriimustuse eest. Igatahes edu ja närvi sellega tegelemisel.