Düsseldorf/Weeze lennujaam Saksamaal

Tere!

Küsiks teadjamatelt nõu seoses Düsseldorf Weeze lennuvälja kasutamisega. Kuna plaanis sõita tegelikult Würzburgi kanti Saksamaal, aga leidsin Ryanairi hea hinna Weezesse, siis sai see ära broneeritud.

Kui lend jõuab sisse kell 22.00 , kas jõuab 22.25 bussile, mis läheb Kevelaeri raudteejaama? Kas Ryanairil on tendents sel marsruudil hilineda või mitte?

Kuna edasi plaanin sõita rongiga ja piletid ette ära ostes Bahni kodukalt saaks vaid 29 euroga Würzburgi, siis ka sellest see küsimus.

Sõidaks öösel ja oleks hommikul vara kohal. Kuna tööasjad saaks kiiresti aetud, oleks vaja ka samal päeval tagasi tulla. Aga kuna täpset aega ei tea, ei oska ka pileteid tagasisõiduks ette ära osta.

Või on odavam / mõttekam auto rentida siiski?

Tänud ette!

Ryanair üle 50% lendudest jõuab vähemalt 15 minutit varem, kui lubatud. Hilineb ma pakun max 5% .. Ehk sa oled ikka üsna safe. RA meelega asetab oma kohalejõudmise aja varuga.
Mis puutub autorenti, siis ma ise olen Kölni minemas veebruaris ja kuna Weezest on õhtul autot rentida selgelt kallim, kui paarist muust kaohast, siis valisin ntx indhovenisse lendamise just seetõttu, et sealt saan auto nädalaks 100 euri odavamalt. Ehk soovitan ühistransporti antud olukorras.

Bussile jõuab jah suht kindlalt. Muuhulgas soovitan Kevalaeri jääda hotelli, kuna tegu on ääretult armsa väikese palverännakute-linnaga. Siis saaks hommikul jalutada tiiru linnapeal (Kapellenplatz on väga eriline).

Weeze lennujaam on väike ja bussid lähevad kohe sealt eest+ Ryanair jõuab enamjaolt varem, kui märgitud, see on nende trikk reklaamida, et nad ei hiline kunagi. Mina julgeks küll soovitada sul arvestada, et jõuad sellele bussile.

Ainuke jama seal selle bussiga on see, et olenevalt ajast on see buss päris pungil täis ja kui ei saa istuma siis ei lasta ka bussi :( Mul ükskord oli nii...

Või lausa sedamoodi, et peab kohe jooksma bussi peale ja isegi siis võib järjekord juba nii suur olla, et ei mahugi peale!?

Kuna reisin Würzburgi, siis plaanisin DB kodukalt pileti ette ära osta. Selle Kevelaeri raudteejaama kasutamises on mul veel paar foobiat:

1) Kõigepealt see tatanka viimane postitus muidugi
2) Buss saabub Kevelaeri 22.43 ( kui nt ei hiline ) ja juba 22.51 läheb rong Krefeldi - liiga nibin-nabin ajaliselt võibolla.
3) Krefeldis on vaid 11 min, et minna Kölni suunduvale rongile. Saabub perroonile 4 ja läheb perroonilt 2. Aga kui üks rong hilineb, siis on teine läinud ja mu nn savings fare ( mis paraku kehtib ainult kindlale rongile ) mõttetuks osutunud.

Hetkel tundub mõttekam ( tõsi küll ligi 16 euri kallim ) ja mugavam minna 23.00 väljuvale shuttle-bussile , mis sõidab 2.15 Kölni.

Ei taha uut teemat teha, seega küsin ka teadjamatelt, kas ICE rongi jaoks peaks piletit ostes ka istekoha reserveeringu võtma? Kas seal pole nii, et kui kohad täis, siis ei saa peale?

Üldjuhul ei ole ICE-le reserveeringut vaja. Keegi otseselt välja viskama ei hakka, kui rong täis on. Kui sõita reede pärastlõunal, pühapäeva õhtul või esmaspäeva hommikul, siis võib reserveeringu teha, lihtsalt mugavam on. Mina pole siiamaani kordagi resereevrinud ja pole istekohaga probleemi olnud.
Kuna reis jääb üsna hiliseks, siis mina isiklikult mugavuse eesmärgil kasutaksin shuttle-bussi. Närveldamist vähem, kuigi ca 10 minutiste vahedega üldjuhul võiks ikkagi rongilt rongile jõuda, kuigi alati kahjuks ei jõua (kehv ilm nt ja kohe on jama). Kui rongid hilinevad, siis vist midagi annab nende 29 euriste pileitega ka muuta, sest pole otseselt sinu süü. Aga kuna on hiline kellaaeg, siis hiljem ei pruugi lihtsalt enam ühtegi rongi sõita. Lisaks on vist nii, et nende piletitega peab kasutama piletile märgitus ICE; IC; EC ronge (ehk siis kiirronge) ja lähiliine võib kasutada ka muul ajal, st võib sõita varasema või hilisemaga.
Võibolla on siiski mugavam üürida auto, eriti kui ei tea, millal on tagasitulek ja kas ka sellele reisile saab soodsa pileti, samas võib muidugi teekond Weezesist Würzburgi pikaks venida, sõit on läbi Ruhri piirkonna ja mööda A3 läbi Frankfurdi ja seal on alati rohkelt ummikuid.

Nojah. Tundub, et õnne kuidagi ei ole. Kuna reis veebruaris, siis proovisin täna DB kodukalt rongipileteid osta, aga viimasel momendil, kui juba krediitkaardiandmed on sisestatud ja peaks nagu bookima, siis viskab alati errori. Et a la kontrolligu ma oma krediitkaarti. Samas on andmed õigesti sisestatud ja limiiti ka kaardil piisavalt. Müstika...Tegemist siis Swedi Mastercardiga.

Ja väga äkitselt on ka endistest 29 eurostest sooduspiletitest saanud äkitsi 69 eurosed piletid. Ei saagi kohe pihta, mis moel need hinnad seal muutuvad.

Leidsin muidu ka päris hea pakkumise Air Berlinilt. 49 eurot oli lend Nürnbergi varahommikul. Lihtsalt sellisel juhul kuidagi vaja Weezest Düsseldorf Internationali saada, mis jälle omakorda maksab.

Logistika läheb nii keerukaks, et autorent tuleb juba mugavam ;))

Igaks juhuks küsin, et kas selle Mastercardi "turvalised ostud netis" on sul aktiveeritud. Praeguseks juba paar kuud vana probleem, aga kes tihti netis kaarti ei kasuta võib selle otsa põkkuda.

Kusjuures oligi selles probleem. Alguses hakkasin mõtlema, et ehk on mul krediitkaardil mingi päevalimiit, aga kuna summa oli mingi marginaalne 33 eurot vaid, siis leidsingi juhuslikult " turvalised ostud netis " menüü. Peale selle aktiveerimist oli asi korras ka. Piletid ostetud.

Ainus jama oli see, et kuna mul nimes š - täht, siis online piletile seda millegipärast ei tulnud. Ongi nüüd nii , et üks täht nimes puudu.
Loodan, et seepärast mind rongist välja ei visata.

Jäin nüüd oma soovitusega vist juba hiljapeale aga 2011 novembrikuu kogemuse najal soovitan rongipiletid osta vaid raudteejaama kassast. Ise reisisime Weezest Frankfurt Maini. Kodus interneti kaudu rongipileteid vaadates tundus hind üsna korralik (44 euri või midagi sinnapoole), kuid kuna see tuli odavam rendiautost, otsustasime siiski rongi kasuks. Pileteid me ette ära ei ostnud. Rongijaamas leidsime ka inimese, kes kohapeal pileteid müüs ja palusime kõige odavamat piletit. Üllatuseks saime pileti hinnaga 18 euri nägu. Piletiga trükiti kaasa veel marsuut, kus ümber istuda, et millisele perroonile rong saabub ja milliselt uuele rongile istuda. Kõik sujus ja meie üllatuseks oli marsuut punktipealt sama millise meile pakkus kõige odavama variandina internetis DB kodulehe piletimüük, ainult vahe piletihinnas oli märgatav.
Mõned päevad hiljem kui plaanisime tagasisõitu Frankfurtist Weezesse. Katsetasime rongijaama piletimüügi automaadist taas valida kõige odavamat marsuuti, saime taas hinnaks 44-46 euri nägu. Otsustasime siis veelkord proovida õnne piletimüügi kassas, kust taas pakuti piletit hinnaga 18 euri. Püüdsime oma pea olematu saksa keelega inglise keele abil pärida aru, miks piletimüügi aparaat ukse taga või piletimüük internetis meile pakub kaks korda kallimat piletit, ehkki loogiline oleks, et eelmüük internetis peaks olema ju soodsam, siis sellele meile vastata ei osatud. Sellest kahekordsest kogemusest õppisin nii palju, et tulevikus ma ei julge küll Saksamaal rongiga liigeldes piletit kusagilt eelmüüügist osta ning ostan pileti koha pealt jaamast. Raskendatud on see muidugi juhul, kui sõit toimub öösel, sest eks need jaamad ka suletakse ööseks, kuid sellegipoolest mõtlesin oma kogemust siin jagada. Võibolla on siin ka keegi teadjam, kes suudab selle fenomeni lahti seletada, miks kaks täpselt ühesugust marsuuti, samade ümberistumistega, on pea kahekordse hinnavahega (internetist pileti ostmise kahjuks), olgugi et mõlemal juhul on sooviks olnud kõige odavam hinnaklass.