Edasi-tagasi lennupiletid Qatar Airwaysiga Tallinnast Krabile 504€

Tere! Kogenud reisijad oskate ehk öelda, et kas antud pakkumises on ümberistumise aeg 1 tund Arlanda lennuväljal piisav? Mis saab siis, kui Tallinnast väljalend hilineb ja maha jääd? Kas kindlustused nii lühikese ümberistumisega kindlustavad? Ning kas on kellegil kogemust lennupiletite ostmisel Tickets.fi-ga?

Kui Arlandas jätkulennust maha jääd, siis see pole kindlustuse teema. Qatar Airways peab su panema järgmisele võimalikule lennule ja selleks pead lihtsalt väljunud lennu väravas või ükskõik millises letis, kus on Qatari kohapealseid töötajaid, näitama oma piletit. Sellise hilinemise korral nad teavad juba nagunii ise ka, et Tallinna lennult on inimesi tulemas. 


Teine asi oleks siis, kui ostaksid piletid omal käel eraldi- nt mingi lend Arlandasse ühe firmaga ja sealt Qatariga edasi teine broneering. Kui siis maha jääd, kehitatakse Arlandas õlgu: "Aga miks Te õigeks ajaks lennujaama ei tulnud?" ja kindlustus saadab ühetunnisest ümberistumisest kuuldes samuti pikale lainele, sest seda saab pidada liiga lühikeseks ja seega sa ei teinud kõike võimalikku, et kindlalt teisele lennule jõuda. Aga kui mõlemad lennud on Qatariga, saad ka mõlemad piletid kohe Tallinnas kätte (üldjuhul) ning pagas läheb otse lõpuni välja. Ja lühikesel ümberistumisel mahajäämise korral hoolitseb Qatar, et sihtkohta jõuaksid.

Esimest segmenti, Tallinn-Arlanda, teenindab SAS. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis sel juhul antakse küll Tallinnas mõlemad pardakaardid ja pagas läheb lõpuni välja, aga- Arlandas pead maandumise järel minema korraks lennujaamast välja ning kohe uuesti sisse. Ja sisenemisel peale check-in laudu on turvakontroll, tavaliselt märkimisväärse järjekorraga. See on asi, mis võtab aega. Aga kui on võimalik, oodatakse ära. Kõige halvem, mis saab juhtuda, on see, et jõuad Taisse hiljem ning kui majutus on ette ära makstud, jääd ilma esimesest päevast seal. Aga kohale jõuad ikka.

1 tund on küllaltki lühike aeg kontrolli jne jaoks, küll aga saad kasutada fast tracki, isegi kui pole selle jaoks otsest luba. Isegi pidanud kasutama paaril korral, turvad ei ütle midagi selle peale kui sa näitad et sul lend kohe väljumas. Iseasi kas su pagas 100% sama lennuga jõuab.

Arlandas sa väljuma küll ei pea lennujaamast, paned otse connection flight osas edasi, kuigi kontroll on seal jah, aga väljumist küll vaja pole.

Minu arust ka ei peaks, aga mul on raudselt olnud vähemalt kaks korda samalaadsete lendudega nii, et olen pidanud koos teiste reisijatega minema pagasikarussellidest mööda ja välja, ehkki pardakaart oli olemas. Kui seal oleks olnud connecting flights silt kuskil ja uks lahti, ma poleks seda kahe silma vahele jätnud. 

Mul endal on jäänud tunne, et just väljaspoolt Euroopat saabudes peab välja minema ja siis uuesti sisse tagasi, tunne võib muidugi petlik olla.

Ka omajagu lennanud, kuid ei mäleta küll olukorda, kus samal piletil lennu puhul peaks lennujaamast välja minema. Küll olen läbinud transiittsoonis turvakontrolli.

Käisin eelmisel aastal samat teedpidi Krabil,ei pidanud lennujaamast välja minema ja 1 tunnist peaks piisama.

Schengeni tsoonist tuleb minna mitte-Schengeni tsooni. Arlandas on rahvusvaheliste lendude puhul minimum connecting time 40 minutit.