Elekter Poola kämpingutes

Tere

Tean, et paljudes kämpingutes saab lisatasu eest kasutada elektrit, kuid küsimus siis selline, et kuidas see elekter telki saab? Kas vastavad ühenduskohad on telkimisplatside läheduses, tuuakse mingi pikendusjuhe vms? Asi selles, et tahaks vahepeal fotoka akusid ja läpakat laadida.

J.A.

Mulle on jäänud mulje, et elektritasu võtavad üldiselt need, kes on matkaautoga/suvilaga ja vajavad elektrit pliidi, külmiku jne. jaoks. Sinu seadmed ei tarbi suurt midagi, nii et usun, et max 1 õlle eest võiks naaber lasta sul need akud täis laadida. Ise olen saanud viisaka küsimise peale tasuta. Tihti on ka pesuruumides mingid pistikud olemas, et võid seal ka proovida; kämpingutes peatuvad üldjuhul normaalsed inimesed ja vaevalt keegi seal midagi varastama kipub.

Ilmselt autoga minek, siis soovitaks osta pigem auto sigarisüütajasse käiva DC/AC muunduri (300W-st läpaka ja akude jaoks aitab küll). See peaks olema autoreisijal kindlasti olemas, saad sõidu ajal suvalisel ajal akusid laadida ja õhtul kämpingus muretult elu nautida.

Aga kui õhtul kämpingus muretult läpakast dvd-sid vaadata, kas siin seda ohtu pole, et hommikul auto käima ei lähe? Läpaka toiteploki vool on ca 1,6A. Selle loogikaga peaks autoaku pikalt pidama, kuid millised on tegelikult ohud?

Kui autol on korralik aku, siis ei tohiks läpakaga probleemi olla. Alati saad ju enne kodus ära proovida ka, kas auto aku sellele vastu peab. Ise pole küll filme vaadanud, kuid teine kord mälukaartidega ja piltidega ikka päris jupp aega majandanud küll. Üldiselt aga laadi läpaka aku sõidu ajal täis ja kui see on vähegi korralik, peab ju ühe-kaks filmi ikka vastu. Igaks juhuks võid ju alati krokotillid ka kaasa võtta, kämpingus leiad ikka kellegi, kes aitab auto käima saada. Aga mingeid võimsamaid seadmeid (näit. keeduspiraali) ära küll taha ühenda.

omale sai kunagi 1. ostetud 150w. Sellest jagub täpselt ainult läpakale. Kui 19" LCD kuvari järgi pistsin ja kõlarid, siis hakkas peale 30 min. 5 min.-iste vahedega välja surema. Kuumenes üle. Seejärel 300W. Senimaani pole probleemi olnud. 300-sel ka 2 pistikupesa + sundjahutus ja hinnaks oli miski 700 eeq. Firmaks Izzipower (miski poola või hiina või nende kahe koostöö) ja müüs tehnoturg (www.tehnoturg.ee vms). Sellel masinal veel selline vigur, et kui auto aku tühjeneb kuni 11v-ni (+- 0.5v), lülib inverter ennast välja. Siis paned auto veel lahedasti käima ja laed 10-15 min auto akut. Sirgelt ainult läpakaga ise toimetasin ca 6h järjepanu Renault Trafic'us ja polnud vajadust autot veel käivitada. Soovitus veel selline, et inverterile tuleks leida toide sellisest kohast, kus see auto käivitamisel ei katke (sig. süütaja tavaliselt lülitakse välja kui starter järgi tuleb). Mõte selles, et inverteri toide vähem kõiguks ja 2. pole sig. süütaja kontakst ka just kõige parem. Omal hakkas 300w-sel ots sulama.

Mul plaanis soetada järgmine massin. http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=HQ-INV300W%2F12 Loodan, et sellega mingit jama ei tule :)

ei usu et mingit jama tuleb,ise kasutan üle aasta sellist mudelit vägagi tihti

keegi ei keela ju osta lisaks teine aku,kas voi kasutatud ja las lapakas,tv,dvd tootavad selle pealt,ei mingit probleemi..

Sõit tehtud ja inverter täitis oma eesmärgi ilusti ära. No see teise aku ostmine nüüd küll kindlasti mõistlikum ei ole.

Sõiduautos on kahe akuga majandamine vägagai tülikas. Lihtsam on vahepeal igaks-juhuks autot käivitada. Kui käid tihti reisimas, siis võib juba küll mingit süsteemi aretama hakata.