Estonian Air suurendab lendude hulka ja läheb üle talvisele lennugraafikule

Estonian Air läheb alates 31. oktoobrist 2010 üle talvisele lennugraafikule, mis kehtib märtsikuu viimase nädalavahetuseni. Seoses sellega toimub rida muudatusi Estonian Airi lennugraafikus.

  • 31.oktoobrist taastab Estonian Air otselennud Tallinna ja Amsterdami vahel ning praegune Tallinna-Vilniuse-Amsterdami liin lüheneb Vilniuse-Amsterdami liiniks. Lennud Amsterdami toimuvad kuus korda nädalas: esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti, reedeti ja pühapäeviti.

  • Kuni 29. oktoobrini toimuvad lennud Tallinna-Brüsseli liinil teisipäeviti, kolmapäeviti ja reedeti. Alates 1. novembrist jätkuvad lennud kolm korda nädalas, teisipäevased lennud asendatakse esmaspäevaste lendudega.

    1. oktoobrist lisab Estonian Air Tallinna-Vilniuse liinile üheksanda, pühapäeviti toimuva lennu. Pühapäevane lend väljub Tallinnast kell 14.20 ja Vilniusest 16.10. Lisaks pühapäevasele lennule teenindab Estonian Air Tallinna-Vilniuse otseliini hommikuti esmaspäeval, teisipäeval, kolmapäeval ja neljapäeval ning õhtuti teisipäeval, kolmapäeval, neljapäeval ja reedel.
    1. detsembrist 2010 alustab Estonian Air lende Tallinna-Milano liinil. Lennud toimuvad laupäeviti kuni talvehooaja lõpuni. Estonian Air taastab laupäevased otselennud alates 7. maist, lennuliin jääb avatuks 24. septembrini 2011.
  • Alates 27. veebruarist 2011 avab Estonian Air lennuliini Tartu ja Tallinna vahel. Lennud Tartust Tallinnasse hakkavad toimuma varahommikuti kuus korda nädalas: esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti, reedeti ja laupäeviti. Lennud Tallinnast Tartusse hakkavad toimuma hilisõhtuti samadel päevadel, ainult laupäeva asemel toimuvad lennud pühapäeviti. Lennuaeg on 45 minutit.
    Kuni 19. detsembrini 2010 teenindab Estonian Air lennuliini Tartu ja Stockholmi vahel. Lennud toimuvad kaks korda nädalas neljapäeviti ja pühapäeviti.

Alates 27. märtsist 2011 tihendab Estonian Air lennugraafikut järgmistel lennuliinidel:

-Tallinn-London, kus senise kahe lennu asemel hakkavad lennud toimuma neli korda nädalas: esmaspäeviti, kolmapäeviti, reedeti ja pühapäeviti.
-Tallinn-Brüssel, kus senise kolme lennu asemel hakkavad lennud toimuma viis korda nädalas: esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti ja reedeti.
-Tallinn-Moskva, kus senise nelja lennu asemel hakkavad lennud toimuma viis korda nädalas: esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti ja reedeti.
-Tallinn-Amsterdam, kus senise kuue lennu asemel hakkavad lennud toimuma seitse korda nädalas: esmaspäeviti, teisipäeviti, kolmapäeviti, neljapäeviti, reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti.

Estonian Air on alustanud piletimüüki järgmistele suvehooaja lennuliinidele:

    1. mail 2011 avab Estonian Air taas hooajalise lennuliini Tallinna ja Pariisi vahel. Lennud toimuvad kolm korda nädalas: teisipäeviti, neljapäeviti ja pühapäeviti. Lennuliin jääb avatuks 30. oktoobrini 2011.
    1. maist 2011, algavad taas laupäevased lennud Tallinna-Barcelona liinil. Lennuliin jääb avatuks kuni 29. oktoobrini 2011. Ajavahemikus 7. juunist kuni 30. augustini toimuvad lennud kaks korda nädalas teisipäeviti ja laupäeviti.
      -18. juunist 2011 alustab Estonian Air taas lende Tallinna ja Nizza vahel. Lennud toimuvad laupäeviti. Lennuliin jääb avatuks kuni 17. septembrini 2011.

*tekst pärineb - http://www.estonian-air.ee/estonian-air-laheb-ule-talvisele-lennugraafikule-ja-alustas-piletimuuki-hooajalistele-suveliinidele/

Naljamehed ikka OVs, hakkate Milano-liinil Ryaniga konkureerima või? :D

Miks mitte proovida? Olen üsna veendudnud, et paljud (sh mina) ei hakka Ryanairiga lendama. Mugavused lennujaamadega ja pagasiga, istmevahedega jne. on paljudele mõnesaja krooni kokkuhoiust olulisemad.

Estonian Air pole Ryanairile sel liinil mingi konkurent anyway, lennates 120kohalise lennukiga korra nädalas laupäeviti, rohkem nagu charterreis, ärireisijatele sobimatu. Ryanairil on 2x189 kohta nädalas, ehk üle 3x suurem mahutavus. Sihtkoht tundub olevat Estonian Airil rohkem selleks, et linnuke kirjas. Ümberistumisjaam Milaano pole ning Malpensa lennujaam pole lähemal kui Bergamo. Nii et istmevahe jääb suht ainsaks põhjuseks, miks EAd eelistada, aga kolmetunnise reisi puhul loeb valdavale enamusele hinnavahe, mis saab oluliselt suurem kui paarsada eeku. Veebruaris on hinnad 1700 vs 3500 eek.

Kumba Sa ise valiks, Snoop? Tõenäoliselt LH ümberistumisega Münchenis või Frankfurtis.

Tõenäoliselt jah, aga ma ei välistaks ka, et sõidaks vabalt Ryanairiga kui kellaaeg sobiks ja ümber istuma ei pea. 3 tundi vs 5 tundi on päris oluline vahe.

Täpsem tekst Airlineroute'i leheküljel, kus näitab et kuute eelmisel suvel toiminud liini Eesti Õhk sel suvel üldse ei avagi.

http://airlineroute.net/2010/11/01/ov-s11/#more-26601

http://www.logistikauudised.ee/article/2010/11/3/estonian-air-kavatseb-laiendada-oma-baasi-leedus

Täitsa masendav. Pole lootustki, et Tallinnas asjad paremaks minema hakkavad, kui ligi pool firma ressursist pannakse Vilniuse kasuks tööle.

Tallinnast saab rohkelt otselende siis kui keskmine kohalik üle 20 000 teenima hakkab.

AF, mis sul paremaks ei lähe? Saad ju Ryanairiga lennata, kuhu soovid :)

Ettevõtte eesmärk on siiski kasumit teenida. Kui Eestis seda teha ei saa, siis tuleb Leedus proovida.

Estonian Air on nüüdseks sisuliselt taasriigistatud ning tema ainuke eesmärk ei ole mitte kasumit teenida. Vastupidise loogika järgi peaks näiteks Eesti Energia müüma kõik elektri Soome, sest sealt saaab rohkem raha.

Kommentaar artikli juurest, millele ma küll alla kirjutaksin:

Eesti kodanikuna ja maksumaksjana ma protesteerin kategooriliselt selle vastu, et meie riigi enamusomanduses olev strateegiline äriühing laieneb Leedu Vabariigis, kui Tallinna ja Euroopa vahelised lennuühendused on ilmselt puudulikud. Estonian Air peaks endale kiiremas korras teadvustama, et kõigepealt on nad Eesti lennuettevõte ja siis Baltikumi lennuettevõte ja mitte vastupidi, nagu Aljas & Co paistab arvavat.

Kui Leedu baasi laiendamiseks hangitakse lennukeid juurde, siis minu arvates probleemi pole - see pigem tugevdab firmat tervikuna.

Kui Leedu baasi laienemine tuleb Eesti arvelt (siit lende kärpides), siis on jah .. nukker. Vähemalt.

Arvuti240, Tallinnast tuleb juba detsembrist rohkelt otselende, tänu lennujaamatasude alandamisele. Ideaalne taktika selleks ja ei mingit määgimist 20 000 palkade vajalikkusest. Aga mille pärast see juhmilt juhitud Estonian Air tagasi osteti, on küll müstika.
Odavam olnuks see firma pankrotti või Leetu lasta, vajadusel outsourceda mõned olulisemad otseliinid eri vedajatele ja neile peale maksta. Ülejäänud vaakumi oleks kiirelt erasektor ära katnud tänu madalatele lennujaamamaksudele.
Või on see mingi sotsiaalabi projekt Aljasele, Arvuti240 jt'le?