Tere
Plaanis minna juuli lõpus reisile. Sai ostetud VAZ-tüüpi sõiduk. Tee läheks Monaconi, lisaks Pariis, Stockholm (kui auto vastu peab). Kui kellelgi oleks anda head nõu ja muid tähelepanekuid, millega arvestada, siis oleks nende eest tänulik. VAZ-iga minek on sellepärast, et reis oleks väheke ekstreemsem :)
Auto peab keegi kriitilise pilguga üle vaatama. Korralikud rehvid alla, pidurid uuendada, kõik õli sisaldavad agregaadid võiksid õli pidada. Reisil on suurim kulu bensiin. Ring Nuustakule, eks siis ole näha kuidas auto end üleval peab. Kui suur on bensiini kulu jne. Tuleks isegi Ziguliga Euroopat avastama aga tööd peab tegema ja juuli puhkuste graafik pidi juba täis olema. Edu.
Sõitsin kunagi VAZ-2106-ga Venemaal päris pikki otsi ja auto pärast küll erilist muret ei olnud. Üks kiiremaid koju tulekuid oli Voronežist peale lõunat rooli ja järgmine hommik kell 6 kodus. Üle 1500 km ots.
Valdek, ega sul 5 käigulist kasti ei ole? To Kaugsõiduautojuht, auto sai soetatud mõnipäev tagasi, autoks vaz 21063, 91.a. pill. Paneme uued rehvid alla ja uued klotsid jne. saame veel kolm nädalat remontida ja katsetada, meil doonor ka olemas, sealt võtame ka juppe kaasa:) Eks palavusega hakkame võitlema, aga otsustasime klaasid toonida, see peaks väheke asja leevendama. Meid autos neli, kellel kõigil juhiload, eks see sõit vahetustega käima hakkab:)
Prantsusmaal nøuavad nyyd, et igas autos peab olema alkomeeter, kusjuures peab vastama mingile kohalikele nøuetele. Yhekordseid saab osta bensujaamadest, maksavad 1-2 euri tykk. Head reisi!
Ei ole see Vaz nii raske masin, millest mõistus üle ei käi. Sai paar aastat tagasi Kuldsetel Liivadel reisitud. Oktoobri algul põrutame sama Ziguliga Aafrika. Kui Lääne-Virumaal ringi sõidate, kostitan külma õlle ja nõuga. Ah ja ärge siis autos konditsiooneeri põhja keerake.
Tänud õllede eest Looder, aga ise Tartukandist ja konti põhja ei keera :)
Targutan omi kogemusi. *Pidurid: Vähe sellest, et kulunud osad vahetada, tuleb need ka korralikult Maarjamaa teedel sisse sõita ja seejärel stendis üle kontrollida. Seda, kuidas nad töötavad ja kas haardumine on ikka täiel pinnal on näha ka ketastelt-klotsidelt-trummlitelt. Et ei juhtuks nii, nagu 2009. aastal, kui asusin pikale teekonnale Prantsusmaa edelaossa Aquitaine'i provintsi. Maanteel ei tööta värskendatud pidurid sisse. See sai selgeks, kui hakkasin jõudma Saksamaale Sauerlandi mägisesse kanti, kus oli plaanitud vaheööbimine. Sealsetel nõlvadel läks piduriõli kuumaks, pedaal hakkas läbi vajuma ning järskudel käänulistel laskumistel pidin hoo manitsemiseks kasutama ka käsipiduri tuge. *Mootor: Kuna tegemist on samasuguse juhtumiga, et ostame auto ja lähme, siis sellestki vallast kogemus olemas. 2010 sügisel startisin samale marsruudile värskeltsoetatud autoga. Sai tehtud tõsine veermiku remont ja umbes pooltuhat kilti Eestimaal ringigi vuratud, aga ikkagi... Leedus avastasin, et mootor on hakkanud õli võtma. Vaid nelisada kilti läbitud ja normijagu kadunud. Oli kaasas küll viieliitrine kanku, kuid sihtkohta jõudmiseks pidin teel varu täiendama. Kokkuvõttes kulus tollele 3000 + kildisele matkale pea kümme liitrit määrivat ollust. Ja lõpetuseks - *Seltskond: Olen selsamal teekonnal liikunud kolme aasta jooksul korduvalt. Ja mitte kunagi pole seda reisi ette võtnud neljakesi. Küll viiekohalise kaubikuga, küll sõiduautoga, aga ikkagi ja ainult maksimaalselt kolmekesi. Miks? Puhata on tarvis. Ja kui väsinud juht normaalselt magada ei saa, pole see enam mingisugune reis, vaid piinarikas teekond. Kahekesi tagaistmel ei maga kumbki. See on selge. Raudpolt kindel. Neljakesi autos seega liig mis liig. Aga eks ise teate, millises tempos liigute, kus omad pausid peate ja kas üldse autos magategi...
Polegi muud soovida, kui et tööriiistad kaasa, kogukas pangakaart ja tiba sulli taskusse ning minek! Nohh, puhast pesu võiks ka sellisel "saunareisil" ikka kohvris olla. Ja bentsukulust ma lada juures parem ei räägigi, kuid nagu kuuldud - ekstreemsem, siis ekstreemsem. Teie valik.
Ahjaa, see bentsukulu. Ma ikkagi targutaks veel. Euroopas on bents ju rohkem hinnas kui diisel. Kallim ühesõnaga. Kiirteetanklates on teadagi - kirves. Lahkud mõne kildi jagu sellelt trassilt ja leiad juba jupp maad odavamat märjukest ;) Nii et navigaator korda, uued kaardid sisse laadida, värskendused lisaks sikutada ja kõrvalt tankla leidmine ei tohiks eriline probleem olla. Kuigi jahh, see ladake tahab liigagi tihti laadimist, aga no näetegi siis kohalikku elu sellevõrra rohkem.
Prantsusmaa kiirteed on väga haigete maksuhindadega kõikjal kuulsad. Pigem valige tasuta marsruut. Jällegi - näete rohkem, kaotate küll aega, aga säästetud raha eest võite osta paagitäie (või lausa kaks-kolm) kütust ;).
Mis muud kui õnne, selget pead ja kerget jalga! :)
Tänud Navi, eks paneme sinu sõnu tähele. Eks me kulgeme vaikselt ja kellapeale minekut kuhugi ei ole. Eks näha saab võibolla ööbime vahepeal kuskil valge inimese moodi kah:) Üks mis kindel, peale starti 2 nädalapärast tööl vaja olla :)
Njaah, eks tööle peate seejärel tuiskama küll :D ...sest reisikulud vaja ju tagasi teenida. Laias laastus umbes 1200/1300.- euru-unjooni rutsi peaks sumpsi kaudu õhku lenduma :P
Raske see elu seal Eestis! Teevad kurikaelad kurja. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=30099
See auto mis varastati, oligi meie jaoks dõonor auto, millelt juppe kaasa võtta. Õnneks auto leitud, ja jupid saame võtta, aga kere on tuksi keeratud (autost kahju). No politsei tase on kõva, vb oleks uus bemm olnud, liigutaks politsei ka ennasat, aga vaz pole auto :( Reisini veel 5 päeva :)