Europcar autorendi vaidlus

Olen autot rentinud mitmeid kordi ja nüüd tekkis esimene ebameeldiv kogemus. Kirjutan selleks, et võib-olla mõnel teisel on sellest abi.

Selle aasta veebruaris broneerisin Easy Terra kaudu Genfi lennujaama Prantsuse sektoris sõiduauto. Broneering oli algusega kl 09:00. Jõudsin ligi 1 tund varem leti juurde ja teenindaja neiu oli valmis kohe auto välja vormistama minu tingimusel, et väljastamise ajaks märgib broneeringu algusaja ehk kl 09:00. Minu palvel kirjutas ta käsitsi rendipaberite esilehele väljastamise kellaaja ja lisas oma allkirja.
Auto tagastamisel öeldi, et et kõik on korras, aga Swedbanki krediidikontolt võeti maha täiendavalt 82 €. Vaidlustasin selle. 3 kuud hiljem sain arve, milles 82 € oli lahti kirjutatud (1 rendipäev 19 € ja muud kulud kokku 63 €). Siis alles avastasin, et lepingu arvuti väljatrükis oli peenes kirjas "auto väljastamise aeg kl 08:11". Ilmselt pani arvuti lepingule väljastamise kellaaja automaatselt.
Saatsin Swedbank -le dokumendi koopia käsitsi märgitud kellaaja- ja allkirjaga, aga Europcar teatas, et raha siiski ei tagastata. Juulis saatis Europcar veel postiga otse mulle kirja, kus ähvardas panna mulle Europcar-i eluaegse keelu, kui ma vaidlustamist ei lõpeta.
Jätsin kirjale reageerimata ja 10 päeva hiljem pani Europcar minu krediidikontole raha tagasi.

Siit tarkus enda jaoks, et kõik peened kirjad tuleb läbi lugeda ja veel parem, kui auto tagastada kellaajal, mis on varasem kui väljastamise tegelik kellaaeg.

Täpsustan, et Europcar oli 4,5 a tagasi toiminud vaidluse tulemusena mulle siiski eluaegse keelu pannud. Sellele sain kinnituse alles peale reisi Europcar Estonia poole pöördudes.
Münheni lennujaamas ei antud mulle autot ega suudetud öelda arvuti blokeeringu põhjust 4 tunni jooksul, mis ma Europcar'i leti juures veetsin. Broneeringu tegin 2 nädalat varem rentalcars.com kaudu, mille kohta sain broneerimise kinnituse ja ka pangakontolt summa broneeriti.

Peale reisi pöördusin Europcar Estonia poole ja sain neilt 2 nädalat tagasi alljärgneva vastuse :
"Tänud kirja eest. Europcar’i seisukoht on selles osas selge; kui on eelnevatest rentidest tasumata arveid (olenemata asjaolust kas pank tühistas kaardimakse tehingu või mitte), siis on Europcar’il õigus klienti tulevikus mitte teenindada kuni arved on tasutud.
Kui olete otsustanud vaatamata Europcar’i poolsetele kirjadele arvet mitte maksta ning siiski teha tellimuse (uuesti läbi vahendaja) Europcar’i rendile, siis pole ime, et tellimus kinnitati, kuna vahendajal see info ju puudub. Kui oleksite seda teinud www.europcar.com lehelt kasutades juhi ID-d, siis poleks soovitud tellimust ka saanud vormistada.
Kuna nii eelmine rent 4,5 aastat tagasi kui ka viimane olid mõlemad tehtud läbi vahendaja, siis peaks tegelikult pöörduma otse vahendaja poole kus tellimus tehti (olenemata sellest, kes renti teenindas). vahendaja peaks tegelema ka rendi eelsete/järgsete probleemidega.
Hoolimata sellest tegin Europcar’i peakontorile täiendava päringu nii vana rendi asjus kui ka blokeeringu osas ning uurime asjade tagamaid. Vastuse saabudes annan kindlasti tagasisidet."

Rentalcars oleks ju pidanud seda ise klaarima. Nendega võtsid ühendust?

Rentalcars'ga vaidlemise võimaluse võtsin ise ära sellega, et peale 4 tundi ootamist kasutas minu broneeringu ära minuga koos olnud sõber (andes tagatiseks oma krediitkaardi; mina jäin ainult maksjaks). Otsustasime sedasi talitada, kuna teenindaja oli väga ebalev selle suhtes, kas ma broneeritud raha tagasi saan (Rentalcar broneeringu kinnituse peal oli "Keddy by Europcar" ehk Europcaril oli veel omakorda alltöövõtja), meil oli vaja õhtuks ööbimiskohta jõuda ja teiste auto rentide 2 nädala hind koha pealt võttes oli mitusada eurot kallim. Arvuti ei lasknud ka siis mind lisajuhiks panna.
Proovisime samas kontoris nädal hiljem mind uuesti lisajuhiks panna või saada mingit kompensatsiooni poole pealt tagastatud auto eest, kuna sõber pidi ootamatult koju lendama. Kumbagi taotlust Europcar ei rahuldanud ja olin sunnitud teiseks nädalaks teisest rendifirmast uue auto rentima.

Ise ettevõtjana talitaksid ju samamoodi, kes ikka tahab taolisi skeemitajaid kliendiks? Minu meelest õigustatud, et nad selliste elu blokiga kibedaks teevad ja eriline juhmus on muidugi uuesti broneerida kui oled juba 82 euroga üks kord üle lasknud.

Skeemitajaks ma ennast ei pea. Varasema vormistamise ettepanek tuli teenindajalt, kui ma leti lähedal istusin ja oma rendi alguse aega ootasin.
Auto tagastamiskohas ootasin vastuvõtjat umbes tunni jagu, kuna mul ei olnud kuskile kiiret. Lõpuks suhtlesin teiste (sama katuse all olevate) rendifirmade vastuvõtjatega (Europcar oli ainuke ilma vastuvõtjata) ja nemad soovitasid mul Europcar-i kontorisse helistada. Tegin seda ja seal paluti mul auto tagastamiskohta ära parkida ja tulla lennujaama pabereid vormistama. Kõigest hoolimata jõudsin ma dokumendid vormistada enne kl 09:00 -t ja ei osanud midagi kahtlustada, kuna ei rendi alguses ega ka lõpus mind võimalikest probleemidest ei teavitatud.
Peale raha tagastamist proovisin Europcar lehel auto broneeringut teha ja see minu jaoks enam lukus ei olnud (nagu see oli olnud enne raha tagastamist). Selle peale, et seda aastaid hiljem kontrollida, ma tõesti ei tulnud. Seda enam, et olin saanud broneeringu kinnituse ja panga kontolt oli raha broneeritud.

Kriitika ilmselt minu kapsaaeda skeemitajaks nimetamise pärast. Oleneb kust vaatenurgast asjale läheneda, ega ma ei pretendeeri lõplikule tõele ja on kindlasti ebameeldiv sellisesse olukorda sattuda. Pigem on see siis näide teistele, miks seda firmat edaspidi mitte kasutada, sina seda nagunii teha ei saa. Kokkuvõttes kas pole mitte nii, et selle firma jaoks idapoolne Euroopa (eriti kui rent toimus Genfis) on nii kahtlane, et pigem igaks juhuks blokivad.