haagissuvilaga ei ole käinud, aga see mõte ei tundu ka eriti hää olevat... esiteks on haagissuvilaga mägedes üsna vaevarikas sõita ja teiseks on Norras palju just väga huvitavaid ja väikseid teid, kus on keelumärk haagissuvilatele. Samas sellised teed on just kõige ilusamate vaadetega (kuigi Norras on enamus vaated "postkaardid"). Kindlasti saab sellega ka hakkama, aga on ju kahju, kui palju ilusat seepärast nägemata jääb või peab hakkama märgi ees seistes teekonda muutma.
et neid liigub seal tõesti palju, kuid põhjendan veelkord oma seisukohta - näiteks sisemaalt Geirangeri poole sõites oli võimalik sõita ühte väikest mägiteed pidi, kuhu näitasid ka kõik turismiviidad. Selle tee otsas oli konkreetne märk, et just haagisega on sinna keelatud minna. See tee oli tõepoolest üks elamusterohkemaid kogu reisil, seega oleks olnud tuline kahju, kui oleks pidanud teist teed minema. Loomulikult saab haagisega seal igal pool hakkama ja on ju ka alternatiivsed teed, kui haagisega igalt poolt läbi ei saa. Haagist alati maha jätta pole ju ka võimalik, sest tihti on see tee mööda liikumis-suunda ja samasse punkti tagasisõit on mõttetu.
Haagisel on siis mõte kui soovid olla pikemalt ühes kohas st ööbid ühes kohas ja päevasel ajal tutvud ümbruskonnaga. Arvan, et nii reisides hoiab oluliselt kütust kokku kui autosuvilaga. Ma pole selles muidugi kindel aga see minu arvamus. Austrias olles kasutasime meiegi seda varianti, et jätsime oma haagise (skif) ja trääni kämpinguplatsile ja siis seiklesime ringi. Korra pidime isegi salzburgi lähedalt viini sõitma, et üks reisuline lennukile viia ja kui selle vahemaa edasi-tagasi oleks pidanud haagisega läbima oleks see täielik mõrv rahakotile olnud.
10 aastat tagasi olid Norra teed saksa numbriga haagisevedajatest pungil. Vahel lausa mitu järjest, siis mõni kohalik. Nüüd on suur osa kolinud matkabussile üle. Tõsi ta on, et paljud ilusad teed on haagistele keelatud. Võtad atlase välja ja punaseid ristikesi pole mitte vähe. Ka kuulus Trollstiegen kaasaarvatud. Haagisel on mõtet, kui peatud mingis kämpas mitu päeva ja vaatad ümbruskonnas ringi. Siis on tõesti mõnus õhtul tulla ja mitte mässata laagrisse sättimisega. Muus osas on haagis täielik pidur. Eriti manööverdamisel ja linnades parkimisest rääkimata. Matkabuss on samm edasi. Kui osta ei jõua või rent kallis, siis saab ka tavalise bussiga hakkama. Ainult rahvast mahub siis vähe ja tekib ports ebamugavusi.
Trollstiegen on üldse selles suhtes huvitav koht, et haagiseid sinna tõesti ei lubata, aga samas on terve tee täis pikki turismibusse, mis on pikad kui kuradid ja tihti veel kahekordsed. Üleval ääre peal jalgu kõlgutades on huvitav vaadata seda liiklusbuzzlet, kuidas nad seal üksteisest mööduda üritavad ja siis pöörangutel kiiksuga kokku jooksevad:) Samas nad on ikkagi ühes tükis ja seega manööverdamine natukene lihtsam. Arvan, et käruga seal tagurdama hakata oleks ka üsna võimatu. Sams Norra viisakust (ja mitte ainult viisakust vaid eelkõige otsest vajadust) arvestades tuleb seda kindlasti aeg-ajalt teha. Ma loodan, et Tripi omanikud pole kurjad, kui lisan siia automatkajate (matkaautod, haagissuvilad) foorumi lingi, http://www.matkaauto.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27, kus on ka samadest asjadest juttu. Samas, kui selline liikumisviis on teile hetkel ainus võimalus, siis ära saab ikka käidud, võib-olla lihtsalt veidi rohkem ringe tuleb mõnes kohas teha.
Haagissuvilaid ikka nägi seal, aga neid automaju oli kohe palju. Mulle tundub, et nii pikka maad haagist järele vedada on suht tüütu. Aga ööbida oleks seal haagismajas või autosuvilas muidugi mõnus, sest jube palju paistis olevat kohti, kus oli võimalik oma autosuvila üksildases kohas ära parkida ja üksi keset loodust ööbida. Ise käisime telgiga ja mõnel õhtul olime küll nats kadedad autosuvilate peale, sest fjordi kaldal ööbides oli soe siis, kui päike paistis (käisime ka keskööpäikese ajal), aga kui ikka suur mägi päikesele ette jäi, oli täitsa jahe, samuti vihmaste või sompus ilmadega.