Minuteada on kõikjal Euroopas kärukonksud lubatud ja ca 25% kõigist autodest on kärukonksuga. Pole veel selle keelust küll kuulnud. Ainukese asjana peavad need konksud vastama direktiivi 94/20/EC nõuetele, aga kui just ise põlve otsas seda valmis treinud pole, siis ei tohiks sellefga probleeme olla: https://en.wikipedia.org/wiki/Tow_hitch
Mingi teema nende kärukonksudega Saksas siiski on. Nimelt on osad niiöelda äravõetavad. Suht kindel olen selles, et kui sul on äravõetav konks ja sa sõidad ilma haagiseta, siis pead konksu ära võtma. Minu mäletamist mööda rääkis mulle seda keegi kohalik sakslane. Tehase masstoodanguna tehtud stats konksuga läheks ma Saksa päris rahuliku südamega.
Kunagi sai uuritud seda asja ja sain aru nii : Kui konks on statsionaarne, siis pole probleemi. Aga peab olema asi ka tõendatav. Mitte nii, et keevitan ise külge ja lähen. Ainult tehase poolt. Kui on teisaldatav, siis peab ära võtma kui ei kasuta. Otsest seadust mis keelab ei ole üheski riigis aga probleemid tekkivad kohaliku kindlustusega. Kui keegi näiteks sulle tagant otsa sõidab siis nagu oleks tema süüdi, samas sina tekitasid talle põhjendamatuid lisa vigastusi jne. Või siis sama situatsioon ja sinu kere kõver tänu sellele, et konks oli taga. Kindlustus võib vabalt keelduda sulle raha maksmast. Ilma konksuta oleks äkki ainult taga stange vahetus. Seda võib kohalik politsei sulle ka mainida. Karistada ei tohi.
Siin on Saksa suurima õigusabikulude kindlustaja ARAG vastus sellele küsimusele Saksamaa osas: https://www.arag.de/service/infos-und-news/rechtstipps-und-gerichtsurteile/auto-und-verkehr/3120/ alajaotus 'Abnehmbare Anhängerkupplung'. Lühidalt kokku võetuna - seaduslikku nõuet äravõetav konks mittekasutamisel maha monteerida ei ole, ainus erand on olukord, kus konks varjab numbrimärgi. Samuti on võimalik, et liiklusõnnetuse korral ei pruugi kindlustusfirma hüvitada sellise kärukonksu läbi tekkinud kahju.