Kariibi mere kruiis. Kogemusi?

Tere,Kas keegi palun jagaks oma kogemusi Kariibi mere kruiisiga? Plaanime minna veebruaris  - 2 täiskasvanut ja kaks eelteismelist last. Parimad firmad, marsruudid? Olen internetis palju lehti läbi kamminud juba. Arvatavasti oleks minek Miamist/Fort Lauderdale'ist ja kruiis 7-8 päeva. Kas huvitavamate peatustega on Kariibi mere saarte pool (ehk siis East Carribean) või Mehhiko pool (West Carribean)? Oleme avatud ka teistele ideedele - kruiis algusega New Orleans'ist (sest see tundub ise huvitav linn olevat) või Los Angelesest.Samuti tean, et kruiisi hinnale lisandub veel palju muud. Tips (gratuities) on nii 15 dollari ringis per person per päev. Kas on mõttekas võtta drinks package, kui me erilised alkoholi joojad ei ole jne.Tänud igasuguse abi eest!

Mõnes firmas on laste teenustasud odavamad kui täiskasvanutel. Joogipaketti tagasihoidlikumal tarbijal pole mõtet võtta, seda ei suuda keskminegi tasa juua. Ekskursioonide lühikirjeldustega saab tutvuda laevafirma kodulehelt. Lastega võin soovitada vabama õhkkonna pärast  Norwegian Cruise Line.Vanema inimesena eelistan Celebrity Cruises. Firmade tutvustuse leiab https://kruiisikeskus.ee/kruiisifirmad/norwegian-cruise-line/

Käisin eelmise aasta novembris 6-päevasel kruiisil algusega Miamist Carribean Carnival Vistaga. Hinnaklassi poolest on Carnival ilmselt odavam ning kuna Vista on üsna uus laev, oli laev heas korras.Joogipakett tasub võtta kindlasti siis, kui eesmärgiks on igapäevaselt juua ja pidutseda. Kui olete pigem väikesed tarbijad, võib tunduda nagu kohustus juua, kui pakett juba võetud on.Tegevusi laevas jätkus piisavalt. Peatusi oli meil kolm: Jamaica, Grand Cayman ja Mehhiko. Kõik kohad olid omamoodi toredad ning ekskursioone soovitaks võtta pigem siis kohaliku korraldaja poolt mitte laevast. Esiteks on see odavam ja teiseks on laeval pakutud ekskursioonid tihti väga suurte gruppidega. Kuigi laevas hoiatatakse, et teised ei garanteeri, et õigeks ajaks tagasi ollakse, ei tasu seda karta, sest üldjuhul on ka need "teised" firmad just kruiisituristidele orienteeritud ja teavad laevade väljumisaegu hästi.Kirjutasin ka kokkuvõtte enda kuriisikogemusest. Juhul kui huvitab, saad seda lugeda siit: https://hiieliin.com/tag/kariibimere-kruiis/

Mina käisin 2,5 aastat tagasi Miamist (Fort Lauderdale tegelikult) nädalasel kruiisil  Royal Caribbeaniga, toona kõige suurema laevaga Oasis of The Seas. No oli võimas kogemus küll. Joogipaketi võtsime 1 kahe peale (karastusjookide siis), toona alkoholipakette ei pakutud (vist?). Maabusime Jamaical, Haitil ja Mehhikos Cozumeli saarel. Võtsime Jamaical ja Cozumelil mingi ekskurssija (laeva kaudu), ei olnud masse. Jamaical käisime mingi kose otsas ronimas ja Mehhikos oli raifarmis raide toitmine ja mingi linnukasvandus. Oli täitsa tore. Haitil chillisime niisama rannas. Ilmselt saaks samad ekskursioonid kohalikelt tõesti odavamalt, aga samas ei tahtnud Jamaicas ntx riskida, laeva orgunnitud asjaga oli vähemalt kindel, et metsa ei viida ja ära ei vägistata...:) Tipse maksime lõpuks vaid kajuti koristajale ja seda ka mitte nende poolt soovitud 15 dollarit päev, vaid vähem kuna toona oli võimalus see maksta ka nö ümbrikus ja kirjas oli et ikka sisetunde järgi, aga noh "tavaliselt" on nii ja nii suured summad. Mingile õhtusöögilaua managerile ei tippinud midagi, ei näinudki teda, nii et milleks..

Lähme ka novembri alguses Kariibi kruiisile. Kuna mineku kuupäevad olid on üsna piiratud siis alguses tundunud meeletut valikust erinevate kruiiside osas jäid lõpuks sõelale ainult paar tk. Otsustasime Celebrity kasuks seekord. Oleme ühe korra käinud ka Vahemerel msc-ga ning jäime rahule. Eks näis kuidas seekord läheb. Broneerimise kohta soovitan kindlasti kasutada mõnda online keskkonda, mis suunatud USA turule. Näiteks cruisedirect, Cruise.com, smartcruiser jne. Hinnavahed on märgatavad, meie puhul oleks vahe tulnud ca 1000€, kui oleksime Eestist ostnud. Lisaks tihtipeale pakuvad vahendajad oma boonuseid lisaks, mis on siis joogipakett, pardakrediit, tasuta net vms. Nendega kontakti saab lihtsalt, kodulehel live chat ja mina kasutasin näiteks võimalust helistada läbi Skype. Asi töötas täiesti korralikult. Kindlasti tuleb hoolikalt ja palju küsida , et palju tip lisandub. See on tavaliselt ca 15$ inimese kohta päevas, ehk kui sellega kursis pole võib kruiisi lõpus ebameeldiv üllatus olla, kui mõnedsajasd on kaardilt maha võetud.Kruiisi planeerimisel soovitan keskenduda ka marsruudile üsna palju, ehk üldiselt on nii et kõige suuremad ja ägedamad laevad külastavad kõige igavamaid ja turistlikumaid sihtkohti ning natukene vanemad laevad käivad just põnevamates kohtades. Ehk tuleks leida selline vahepealne variant.  Kogu see asi nõuab aega , et endale selgeks teha , kuid sellega on võimalik päris hea deal lõpuks saada. Meile üldiselt selline reisimisvorm puhkuse osana meeldib, laeval on tore , saab head sööki, õhkkond meeldiv ning näeb ikkagi päris mitmeid kohti ka. Leian, et igaljuhul parem variant, kui kuskil ühes resortis nädal aega vedeleda. Kui kellelgi on mingeid küsimusi sellel teemal siis võin ilmselt mõningat nõu anda kuna olen enda arvates selle teema üsna hästi endale selgeks teinud praegu.

Diletantlik küsimus Pallele. Kas Kariibi kruiisile minnes on oluline aasta-aeg ehk kevad, suvi, sügis, talv?

Sügist kuni novembri alguseni loetakse orkaanihooajaks. Ehk siis hinnad odavamad aga võib ka ilmaga halvasti minna. Põhihooaeg on ikkagi meie mõistes talvel, kevadel paljud laevad kolivad jälle Euroopasse ära, et sõita suveperioodil Vahemerel, Läänemerel jne.

Palle, jaga palun peale kruiisi omi muljeid ka siin. Otsime just veebruarisse mingit põnevat kruiisi. :)

Nii, käidud-nähtud. Nagu eelnevalt kirjutasin siis valisime seekord Celebrity Cruises. Põhiliselt just sihtkohtade pärast. 11 öine kruiis külastades Caymani saari, Columbiat, Panamat, Kostariikat ja kahte sihtkohta Mehhikos. Merepäevi oli kokku 4 aga mitte ükski neist ei olnud järjest. Soovitaksingi kõigepealt selgeks teha kuhu on soov minna, ehk selle järgi vaadata edasi. Kui soov saada jõhkralt rannapuhkust siis soovitaksin valida ida-kariibi kruiisid, seal sihtkohad väikesed paradiisisaared. Ida-kariibidel rohkem selliseid suuremate linnade sihtkohti. Samas seal peab ka valmis olema, et näeb päris koledat ja vaest elu ( colon panamas) või väga agressiivseid müügimehi nagu Cartagena Columbias. Lääne pool asi rahulikum ilmselt. Soovitaksin valida sellise kruiisi, kus ei ole üle 3 sadamapäeva järjest, sest lõpuks on lihtsalt kopp ees ja tekib huvipuudus kõige vastu. Eelmine kruiisikogemus pärines MSC laevalt ja siis tundus juba see väga äge, aga Celebrity lõi selle arvamuse pihuks ja põrmuks. Kõigepealt laevast: Celebrity Reflection, ca. 3000in ja 1500 meeskonnaliiget, mitte kõige suurem aga ka mitte väike,  ilus puhas ja elegantne. Kordagi ei tundnud ülerahvastatust, mida sai tunda eelmine kord. Pigem täiskasvanutele suunatud kruiisifirma, lapsi kohtasime väga vähe. Laeval üldiselt puudusid igasugu tilu-lilud, ala veetorud, kaljusein vms. Samas oli rohkelt baare või alasid kus sai niisama rahulikult olla, pool viimasest tekist oli kaetud ehtsa muruga, kus siis päeval võiks niisama pikutada ning öösiti oli õuekino. 3 Basseini, millest 2 õues ja üks sees, alati leidis ruumi kui soovi õues pikutada päikse käes. Meeskond: Uskumatult sõbralik ja abivalmis, meie kajutiteenindaja ütles mulle teisel päeval, kui jalutasin kajuti poole, et mu naine(nimepidi) läks just teisest liftist üles... ainult kiidusõnad, ainult mõned meeskonna liikmed olid natukene mossis. Söök ja jook: Nagu kruiisidel ikka siis peaaegu igal pool söök hinna sees, Bufees olid toidud paremad kui pooltes Eesti söögikohtades, näiteks õhtusöögiks võisid ise valida steigi tüki ja see tehti sinu ees valmis jne. Nö. Main Dining Roomis kus restorani teenindus oli ka ikka väga hea toit, mõned näited: 30cm pikkune vähk ning umbes 4 korda erinevates vormides veise sisefileed. Oli veel basseinitekil fast food burksisõpradele. Ning siis oli 5-6 raha eest restorani, mis olid absoluutne kokanduse tipptase. Võrreldavad meie tipprestoranidega kindlasti. Lisaks veel tasuta Room Service, milles ka kõik basic toidud olemas. Kui olid sadamapäevad siis tellisime ka hommikusöögi endale tuppa ja sõime seda rahulikult rõdu peal, väga mõnus. Meil oli joogipakett, mille saime üsna odavalt reisibüroo kaudu ostes kaasa. Jooki saab siis põhimõtteliselt kõike ja piiramatult ja igalt poolt. Muidu eraldi ostes hinnad üsna krõbedad , õlu ca 7$ purk, vein 9$ klaas, kokteilid ka 9-10$. Kohvid 5-6$ jne. Meelelahutust laevad palju, kõikvõimalikud mängud, viktoriinid, ajalooklassid ja veinikoolitused jne jne. Neid ei kohtanud nii palju MSC peal. Ning kui midagi teha ei taha siis alati saab bassu ääres lebotada ja enda Daquirit juua. Õhtuti siis põhiteatris show, kus esinejad ka ikkagi väga tasemel. Meil esines ühel õhtul näiteks American Idoli võitja. Kontingent oli laeva peal väga erudeeritud ja viisakas. Samas pidu oli laevas küll. Enamus vanuses 50-70 aga oli ka küllaldaselt 30-40 aastaseid. Saime ka väga paljude toredate inimestega tuttavaks ning just vanematest inimestest on päris paljud käinud kruiisidega Tallinnas ning kuulsin ainult positiivset meie kohta. Väga positiivne oli see, et õhtusöögilaudadesse koondati seltskondi vastavalt vanusele, seega sai omaealistega väga lihtsalt tuttavaks. Julgeks mainida, et tegemist oli kindlasti liikuva 5* hotelliga.

Aitäh väga põhjaliku ülevaate eest - väärt informatsioon! Võtame selle kindlasti arvesse. :)

Maabusime/sildusime/randusime täna oma esimeselt (aga ilmselt mitte viimaselt) Kariibi mere kruiisilt.

Sellest saab lugeda siit https://www.minureisipere.com/l/kariibi-mere-kruiis-november-2023/

või küsida lisa kõikvõimalike kanalite kaudu.

Anne Raag meil ka Kariibi mere kruiis ees Royal Caribbean'iga ja üks sihtkohtadest Jamaica. Lugedes sinu blogi saan aru, et tegelikult polnud kellegil kuskil sooja ega külma, et kas te olete kõik nõudmised täitnud, et viisavabalt siseneda riiki

.Ma ise avastasin alles paar päeva tagasi juhuslikult kontrollides reisi targalt lehelt, et Jamaicas tuleb tõestada vaktsineeritust või maksta viisa eest 100 USD'i nägu.

Milliseid dokumente oli Miamis kruiisterminalis vaja näidata enne laevale pääsemist?

Kas te C5 vormi täitsite enne Jamaicale minekut või see pigem ikka lennureisijatele mõeldud?

Miami kruiisiterminalis kontrolliti vaid passi, ESTAt ja SeaPass'i olemasolu. Vaktsineerimispassi ega viisat Jamaicale kruiisi raames sisenedes kindlasti vaja ei ole. Nõudmistes on küll vaktsiinid kirjas, aga laevast väljudes olete juba Jamaica pinnal, minge kuhu soovite või tehke, mida tahate :)

Oleme käinud 4 korda kruiisil ja Royal Caribian laevadega, enne koroona epideemiat ja sel aasta, köik on olnud väga ok, ei mingeid vaktsiini passe, pole ka ise vaktsineeritud, sest seoses südamehaigusega ei soovitatud, oleme olnud köik terved kogu selle n.ö. epideemia vältel .

Kindlasti ei jää ka need viimaseks kruiisiks, soovitan soojalt, meile jättis Honduras väga head mälestused.

Meil tuleb nädalane kruiis 03.03.2024 Miamist MSC-ga (Mehhiko,Kaimanisaared,Jamaika,Bahama).Kruiis Estravelist (polnud väga suur hinnavahe võrreldes netipakkujatega),lennupiletid LOT-ist otse,majutus Miamis enne kruiisi Bookingust.Sedasi tundus parim hinna ja meelerahu kombinatsioon.

Me oleme hetkel Miamis ja ostsime netist Royal carribianiga 5 ööd Mehhiko ja Cococay saare külastusega. Meil 10a laps kaasas, kes tahris kindlasti veeparki. Võime pärast muljet jagada.