Katari transiit

Kas Kataris Doha lennujaamas on olemas transiittsoon, ehk siis: kui tulla Euroopast ja mõne tunni pärast edasi lennata Kagu-Aasiasse ning vastupidi, et kas siis saab viisata hakkama?

On transiittsoon, viisat pole vaja ja enamik ongi seal transiidireisijad. Kui on veel küsimusi, siis vastan heameelega :)

Lisaks Kurimoori jutule veel, et Qatar Air ongi üles ehitanud lühikese ajaga tõelise transiidisüsteemi...kuna pidime seal Frankfurdi lennukit ootama, siis oli hea jälgida, kuidas igalt poolt Aasiast tulid lennukid sisse(Tai, India, Sri Lanka, Nepaal jne) ja siis mingi aja pärast hakkasid need kokkuveetud inimesed erinevate Euroopa sihtkohtade poole lendama.

Meil Dohas on kahe lennu vahe 7 tundi. Kas selle ajaga jõuab kesklinna sõita ja ringi vaadata? Kas on mõtet üldse viisat teha? Kui kaugel (kesk)linnast asub lennujaam? Tänud vastajatele!

Viisa tegemine võtab aega kuni 30 päeva (Eesti kodanikele siis). Põhimõtteliselt on lennujaam Doha äärelinnas aga 7 h pärast viisat tegema hakata on suht mõttetu. Võtke raamat ja näksimist kaasa ning leidke mõni vaiksem nurk. Lennujaama poodides kulutab 1-2 h ära, toidukohas ehk ka mingi 1 h.
Seal on olemas ka magamisruum, kuid mina seal vabu koht ei näinud.
WC-s soovitan käia seal, kus tundub rohkem valgeid inimesi olevat. Esmakordselt sattusin WC-s kohta, kus lasti vana anekdoodi kohaselt nn jurta taha ehk siis mitte selleks ette nähtud kohta.

Peaks isegi kaaluma, ehk saab oma LON-DOH-KUL piletit upgreidida.

Preemiumreisijatele on neil ka tore eraldi terminal.
Firsti kunded tuuakse samuti toredasti eraldi uhke autoga lennukisse (kui murjamid ja muidureisjad kõik juba pardal peal ja lennuk stardivalmis), nagu FRA-s Lufthansalgi. Samuti on Qatari preemiumterminalis (kutsuti vist niimoodi), Fisrti kundedele lausa kena spa.
Ja mis kõige toredam, on nende First ja Business klassi piletite hind!
Eesti reisibüroodele käis nende hindade üles leidmine üle jõu (s.t. siit pole isegi mõtet neid küsida), kuid minu sihtkohtadele Kaug-Idas pakuvad nad oma kodulehel algusega FRA-st Firstile ca 3500 EUR ja Businessile ca 2400 EUR-i.
(Business seega umbes sama, kuid odavaim business LH-l samasse kohta Tallinnasr ja juba kallim, kui LH D-booking business TLL-st. Firsti hind aga LH-ga võrreldes 2,5 korda odavam. Kannatab kenasti ka võtta LH-l TLL-FRA-TLL pilet ja see businessiks upgradeda.)
Businessi toode on LH-le võrdväärne, First etem.
Samuti saab seal Luhtfansa Miles&More programmis osaleja miile (aga mitte staatusmiile).
Mina igatahes otsustasin oma alles jäänud reisid sel aastal Quatar-i proovida (staatusmiile enam vaja ei ole -- SEN ilusasti secured, kuid kes LH staatuseks veel miile kogub, peab siiski LH endaga lendama).

Pealegi soovuitan Qatari ka seepärast, et tegemist on KVALITEETFIRMAGA oma teeninduse osas. Euroopas selliseid ei ole (ka LH ja BA jäävad jupp maad maha, ülejäänutele on aga Qatari kvaliteet kaugel horisondi taga). Nii on leidnud ka rahvusvahelised küsitlused ja Skytrax.

Raul-R, sa oled kõva mees küll aga kirjutama võiks ka õppida.
Lennufirma nimi on QATAR AIRWAYS (u-tähte ei ole kuskil!).
Teine analoogse nimega lennufirma mida ka pidevalt valesti kirjutatakse on QANTAS (samuti ilma u-ta).

Ostsin just endale järgmiseks Kaug-Ida lennuks Qatari piletid.
Sinnaminnes saab kasutatud Businessi, tagasitulek Firstis.
Novembri algul võin huvitatute olemasolul jagada kogemusi.

Senine kogemus aga:
Business:Frankfurdist läbi Doha Vaikse ookeani äärde
ja
First: Hong-Kongist läbi Doha Frankfurti
maksab sama palju kui D-class Business Lufthansal Hong-Kongi ja tagasi.
Seega: SOODNE.

Kes on käinud Kataris - kas on miski variant Doha lennujaamast ka viisa saada? Endal minek ka transiitreisijana kuid kuna see vahepeatus Kataris on 10 tundi siis tuli plaan minna ikkagi Doha linna peale. Leidsin ka siin foorumis mainitud viisa info koduka kus saab justkui viisa taotluse ka netis teha...kuid selleks et seda teha peaks sisse logima kuid kohta kus sisse logida ma leida ei suutnud.
Yhesönaga kas on teadjaid/kogenumaid kes on käinud Kataris - kas on miski nipiga vöimalik viisa saada piirilt vöi on kuidagi vöimalik transiitreisijana ikkagi 10 tunniks Doha peale kolama minna?

Terv,
Petra

Minu arusaamise järgi Eesti kodanik Katari viisat piirilt ei saa. Endal on paari aasta tagune kogemus. Täpsem info:
https://www.e.gov.qa/eGovPortal/visaservice/visaservicedetails.jsp

Kuna Eestit keegi ei leia passikontollis siis enamus juhul uuritakse mis riik see on ja pakutakse miteid kordi Austraaliat. Kannatab noogutada ja siis peaks sama viisa piirilt. Käisin reede Qataris ja kindlalt soovitan proovida linna minna. Viimati olin Dohas 3 aastat tagasi ja näkasest-tolmusest linnast on saanud olümpia linn, isegi vana souk lõhuti maha ja asendati samasuguse uusehitisega...
Viisa piiril maksis 105qr ja maksta saab ainult krediitkaardiga:)

Plaan minna Sri Lankale ja leidsin sellised lennud:(edasi tagasi 770EUR)
TLL->Stockholm ümberist.2,5h Stockholm->Doha ümberist.6h Doha->Sri Lanka
ja tagasi siis vastupidi. Ümberistumine Dohas 2h15m ja Stockholmis 2h20m.

Kas nendest ümberistumiste aegadest piisab või läheb kuskil kiireks?
Ja kas Stockholmis või Dohas tuleb turvakontrolli uuesti läbida?
Ei tea veel, kas peale käsipagasi võtab veel pagasit või mitte.

Sõltub, kuidas pilet ostetud on. Kui kõik lennud on nn ühe pileti peal, siis saad Tallinnas pagasi ära anda ja Sri Lankal välja võtta. Stockholmist edasi lendad sa Qatar Airwaysiga, seega sealt edasi läheb pagas kindlasti otse Sri Lankale. Dohas on mul kahe lennu vahel olnud aega ka 35 minutit ja jõudsin, kuigi napikalt. Enamasti seal kedagi lennukist maha ei jäeta, kuna enamik on nende enda lennud ja nad kui nad teavad, kes kuhu edasi läheb, siis nad ootavad ära. Turvakontroll oli Dohas küll, kuid see on transiidi oma.

On kellegil kogemusi kuidas ööbimine Doha lennujaamas on, lennuk läheb hommikul kell 8 ja pole mõtet hakata viisat tegema ja hirmkallist majutust võtta. Väljamaa foorumitest lugedes peaks mingid söögikad lahti olema 24 h

Ja lisaks sellele - kas Eesti kodanik nagu viisat koha pealt ei saa? või saab? mis sorti viisa see on - loen et turismiviisade puhul mul peaks olema keegi kohalik "sponsor"? Meil aega 12.55-01.45 - ehk parasjagu jõuaks veidi ka linnas kolada.

Kui te lendate Qatar Airwaysiga ja vahepeatus Dohas on rohkem kui 8 tundi, siis reeglina annavad nad sulle ka tasuta hotellitoa, transfeeri ning selle paketiga saab ka viisa. Vormistamine oli lennujaamas, vaadati pileteid, kui kvalifitseerusid, siis anti hotelli ja taksovautsher.

Mina Dohas viisat ei saanud. Sain aru, et Qatar Airways annab viisa sellel juhul kui lendude ajavahe on rohkem kui 8h pikk nende lennugraafiku tõttu. Kui ise bronnid transiidi pikemaks, siis ei anta. Üldiselt oli Doha lennujaam ok. Qatar Airwaysi poolt sai tasuta süüa ja 24h on avatud tasuta interneti saal.
Kui keegi on läbi Qatar Airwaysi viisa ette organiseerinud, siis võiks siia protseduuri kirja panna. Teistes reisi foorumites sellest infot väga ei leia, sest teised EL kodanikud saavad viisa piirilt.

Viisa piirilt saavad vana-euroopa kodanikud, nn ida-eurooplased viisat ei saa piiril. Transiidi kohta kahjuks kogemus puudub, kuid alati võib üritada :) Araabiamaades on riigid kirjas kohalikus keeles ja igakord pole kerge Estoniat tuvastada:) Kui piirivalvur hakkab riiki oma listidest otsima, siis hääldage seda nime mõne moodsama lääneriigi kõlaga.

Olen ise sedasi sõitnud autoga Saudi Araabiast AUE-sse, kus vaene keeleoskuseta saud ei suutnud meie väikest riiki tuvastada ja leidis, et Austraalia on piisvalt sarnane:)

Kas kellegil on ka 2012.a. kogemust Kataris Doha lennujaamast edasilennuks? Kui lendude vahe on 1,5-3 tundi, siis tundub, et mingit viisat vaja ei ole.

Midagi pole muutunud, ei ole vaja viisat kui sa ei välju transiittsoonist. Mulle nt Doha ei meeldinud, loksutati bussiga ühest terminalist teise ja viimases ei olnud midagi teha. Õnneks polnud kaua oodata.