Tere!Kas kellelgi on kogemusi Prantsusmaal, Belgias ja Hollandis keskkonna kleepsude tellimisega? Lähen autoga Eestist reisile ja nende riikide teatud piirkondades (nt pealinnade keskused) kehtivad autodele keskkonnanõuded. Et saaksin nendes piirkondades sõita, pean tõendama, et minu auto on piisavalt keskkonnasõbralik (2016. aasta auto). Kas kõikide nende riikide puhul tuleb teha eelregistreerimine või saab ka kohapealt osta (sarnaselt Saksamaale)?
Brüsselisse minekuks tuleb eelregistreerida auto siin: https://irisbox.irisnet.be/irisbox/noauth/formulaire/bruxelles-fiscalite/inscription-lez. Serfifikaat kehtib 3 aastat ning on tasuta. Kuskilt osta minuteada ei saa. Kui seda ei tee ja kaamerasse jääd, on trahv 150 või 350 eurot.
Lugesin netist, et Belgias on veel mingi keskkonna tasu 19.90 eurot, mis on vaja maksta. Mille eest seda siis peab maksm?
Prantsusmaalt tuli riiklik "kleps" ca viie euro eest posti teel. Paar aastat tagasi tellisin, aga aadressi enam ei mäleta. Nende "transpordiameti" kodulehelt leiab.
https://www.certificat-air.gouv.fr/en/demandeon Prantsusmaa "ökoklepsu" koht. Täidad ära ja tuleb ilusti koju. Ei soovita seejärel seisma jätta, vaid kohe klaasile. Mul seisis paar kuud ja seejärel oli raskusi tervena teda paberilt kätte saada, sest on tehtud üpris õhukesest materjalist. 01. juulist 2019.a. on tunduvalt karmistunud Pariisi sõitmine. Diiselautod, mis on registreeritud enne 01. 01. 2006 ei saa enam kõikjale, samuti "bensukad" registreerimisega enne 01. 01. 1997. Süsteem on keeruline ja seal on kehtestatud erinevad tsoonid ja ajad.
Tegin juunis poolele Euroopale autoga tiiru peale, ei ostnud ühtegi kleepsu ega maksnud ühtegi maksu, va. Taani väina ületamisel sillamaksu 71 eurot.Nüüdseks on kolm nädalat möödas ja olen saanud ühe kiiruskaamera trahvi Madalmaadest (selline riik ongi blanketil kirjas) summas 33 eurot. Sõitsin läbi peaaegu 6000 km, 12 riiki ja umbes 40 linna, nii et pole üldse paha tulemus.
Lotti, sul vedas. Sellist käitumist ma teistele aga ei soovitaks. Need piirangud on koostatud põhjusega ja turistina võiks kohalikke reegleid austada.
Leidsin lehekülje, kus on välja toodud, mis riigis mis nõuded kehtivad:https://www.dieselnet.com/standards/eu/lez.php?fbclid=IwAR1i0QwxgPUM9ulVZM9_xymAW7FZjPyor6vyAfmhKwG_Ev4PF6Fa2CqaTq0Vahekokkuvõte:Prantsusmaalt tellisin 4,21 euro eest 3 aastaks kleebise. Kuna tellimisega jäin hiljaks (Saabub ca 14 päevaga), siis on lubatud kasutada ka emailiga saadetud kinnituse väljatrükk (paned auto klaasi taha).Belgias registreerisin auto, aga rohkem infot sealt saanud ei ole. Hollandis alla 3,5T autodele see nõue veel ei kehti.Saksamaal saab esimesest DEKRAst osta.
Uuendan teemat... Enne Jaanipäeva plaan sõita Lõuna-Saksamaale ja paljudes väikelinnades vajalik green zone kleeps. Kas on mõistlik osta see https://www.green-zones.eu/de/produkte#c13249 või siis Saksamaal Dekrast? Green-zonest ostes pakub Eesti reg.nr autole 32.90€ On kellegil värskemat kogemust?
Vahetasin autot ning eelmise aasta kevadel tellisin sakslastelt uue kleepsu igatahes alla viie euro koos posti saatmise kuludega. Tänavu lähen lisaks ka Prantsusmaale, igaks juhuks tellisin nende lilla kleepsu NR1 ja see oli veidi odavam Saksa omast.
Proovisin tellida aga hinnaks pakkus koos tavalise saatmisega 32.90€ Autoks diisel Sakslane.
Tahtsin kavaldada ja jätsin päritolu maaks Saksamaa, kuid viskas kohe punase kirja, et reg. nr ei ühildu Saksamaaga. Saksamaa registris autodele 9.90€
Kui soodsamat kohta ei leia, siis tuleb https://www.green-zones.eu/de/produkte#c13249 ära tellida, sest varsti läheb sõiduks.
Mina leidsin et 6 eurot kohapeal , kasutades otsingut. Et müüakse igas töökojas. Ise kavas kesklinna vältida. Kuid kuidas on parkimisega. Kas automaadid on leitavad tänaval? Berliini koduleht seletas et on mitukümmend tsooni. Aga kus, kuidas, kui kallis info pole leidnud.
Endal taas kavas leida oma parklaga hotell ja mitte kasutada autot linnas sees.
Mul oli kunagi Saksamaal probleem, et kleepsu ei tahetud anda töökojas teist marki autole (ka sakslasele), kuid peale selgitust, et olen Eestist ja väga keeruline on oma esindust leida tehti mulle vw-s äärmiselt korralikult ikkagi ära. Berliini ringist seespool ei leidnud ma mitte ühtegi kohta, kust oleks rohelist kleepekat või kütust saanud.
Hmm, mina sõitsin sel aastal nii Saksamaal, Belgias ja Prantsusmaal. Ühtegi klepsu ei olnud, ma ei teadnud isegi küsida. Polnud aimugi et sellised üldse on.
Paljud linnad tahavad olla niiöelda rohelised ja siis seda kleepsu nõutaksegi. Natuke justkui moeasi kippub olema. Ilmselt on seal ka mingi ühiskondlik surve taga. Enamasti kehtib see kesklinnas.
Pole ise siiani kusagil tänaval sellist silti näinud, mis kleepsu meelde tuletab. Nüüd viimased 2 aastat pole küll Saksas käinud. Samas ma olen kesklinnadest eemale hoidnud, sest naginii on seal igasugune parkimine raske. Mitme linna puhul on linna veebilehel kaart olnud ja roheline osa on välja toodud. Seega võtan ka asja rahulikult. No ei jõua sa turistina igat linna monitoorida, et kas on roheline või ei.
Olen aastaid suvel euroopas autoturistina liigelnud ja pole kunagi selle rohelise tsooni peale mõelnud. Neid tsoone olen Saksamaa linnades näinud, kuid teadlikult hoidunud nendest. Võimalik, et olen nendest läbi sõitnud, kuid ametnikule pole vahele jäänud. Sellel aastal otsustasin pisut minimaliseerida jamasid, mis vahele jäämisega võivad kaasneda ja otsustasin selle rohelise kleebise omada. Ja ega see viimaseks Saksamaa reisiks jää. Väidetavalt kehtib kuni autol numbrit või klaasi ei vaheta. Nii, et tuleb olla seadusekuulelik ja toetan „rohehullust“ Vinjettide ja kiirtee maksudega oleme juba harjunud...olgugi, et võimalik sõita mööda tavalisi maanteid. Aga eks mugavuse eest tuleb vaesel turistil maksta. Sama on ka selle rohelise kleebisega.