Küsimus lendude kohta

Ostsin edasi-tagasi piletid ning hetkel hakkan kasutama neid tagasimineku pileteid. On mitu vahemaandumist n. München-London-Singapur jne Kas ma saan minna lennukile Londonist, või pean ma peale minema sinna kus on märgitud? Eneväljendusoskus on kadunud, aga minu küsimus on - kas ma võin minna lennukile Londonis ja selle München-London mitte kasutada? Tegu on Qantase lennuga, mida sooritab British Airways. Meilidele nad ei vasta ning telefonis olen olnud ligi tund ootel, kuid keegi ei võta seal telefoni vastu.

Ei või. Kui Münchenist lennukile ei lähe, siis suure tõenäosusega tühistatakse kõik järgnevad lennud. Vaata ka http://trip.ee/node/70640

4.6 If You Are Late or Do Not Show Up for Your Flight. Refer to the fare rules of the fare you have purchased.

If you notify us in advance, in accordance with any timeframes set out in your fare rules, that you will not show up for the flight, we will not cancel any subsequent flight reservations on your Ticket.

Allikas: http://www.qantas.com.au/travel/airlines/conditions-carriage-full/global/en

Ehk siis, kui annad ette teada ja saad nendega jutule siis võib juhtuda, et ülejäänud lennud jäävad alles. Muidu tühistatakse terve pilet. Sama on ka Estonian Airi, Finnairi, Flybe jne piletitega.

See ei oleks nagu õiglane ja esimesel pilgul ka kuidagi põhjendatud, et mitme vahemaandumiseaga lennu puhul kui alguspunktist lennukile ei lähe, on pilet tühistatud. See teema oleks meie transpordivolinik Siimule lahendamiseks, sundimaks vähemalt euroopa lennufirmasid piletit mitte kehtetuks tunnistama.

Õiglane või mitte aga minu arvates on suurem probleem hoopis see, et inimesi tihti ei ole sellest teavitatud ja selle pead välja kaevama kuskilt reeglitest. Näen päevast päeva inimesi kelle piletid on tühistatud kuna mingi ots on jäänud lendamata (nt tuldi Helsingi ots laevaga) ja neil pole sellest aimu ka mitte. Olenevalt lennufirmast on vahel võimalik piletit veel nö taastada aga see on juba eraldi tasu eest ja see võtab aega. Aga et teada, mis alustel ja mismoodi see käib on väga keeruline ja segane.

Endal juhutus selline asi kunagi USAs, kus jäime ühest lennust maha, kuna lend oli oluliselt varasemaks tõstetud. Seejärel selgus ka, et meie järgnevad 5 piletit olid tühistatud ja olime ühtäkki "keset ei kusagit" ilma piletiteta. Kui pilet on juba tühistatud on seda ennistada omajagu keeruline. Lendasime tol hetkel American Airlinesi ja Bristish Airwaysiga. Igal juhul lõpuks kerge hädavale, mitme telefonikõne ja pika asjaajamise peale saime oma piletid tagasi, kuid osad lennud olid juba täis ning seega muutus ka kogu graafik.

Võimalik, et kui eelnevalt tead, et soovid ühte lendu vahele jätta tehakse mingi erand aga üldjuhul kui on kõik piletid ühe firmaga ja ühendatud, siis peab kõikidele lendudele ennast peale registreerima.

Täpsustaks, et mitte ainult registreerima vaid ka lendama. Nii ka ei saa, et registreerin ennast nt netis ära aga väravasse ei ilmu. Sinu nö kupongi staatused peavad kõik olema flown, et nad lõpuni kehtiks. Sinu kupongi staatus muutub koos sinuga, checked in, boarded ja flown.

On kellelgi kogemusi ühe lennupileti tühistamisega lendude järgnevusest nii, et hilisemad piletid jäävad alles? Lendame Finnairiga läbi Singapuri Balile, aga mõtlesime, et jätaks Singapur-Denpasar lennu vahele, tšilliks natuke sealkandis ringi ja lendaks Balile edasi veidi hiljem, et sealt siis jälle tagasi lennata, nagu planeeritud.

Eelpool olevatest kommentaaridest jääb mulje, et lennufirmaga on võimalik kokkuleppele jõuda, aga kas kellelgi on see ka reaalselt õnnestunud? Finnairi lehel ütleb küll, et tuleb teha kõik lennud nii, nagu piletil märgitud.

Võta ühendust Finnairiga ja küsi otse neilt. Ma ei usu, et Finnair lubab tavalist turismiklassi piletit ilma trahvideta nii muuta.

Sain vastuse - ei saa tühistada, ka lisatasu eest mitte.

Peaaegu, et kõik lennufirmad rakendavad seda reeglit, et kui ei ilmu ühele lennule tühistatakse ka järgmised. Minu mäletamist mööda on Airbaltic üks neist, kes lubab lennule sind ka siis kui pole eelnevat lendu lennanud.

Selline asi on iseenesest loogiline, kuna kui sa pileteid ei kasuta nagu vaja, pole lennufirmal garantiid, et sa lennule ilmud ja sinu pileti tühistamisega saavad nad uue pileti müüa järgmisele.

Ma ei ütleks, et probleem on selles et inimesi ei ole teavitatud. Kui hakata nõnda mõtlema, siis ükskõik mis ebameeldivus selgineb on kohe asi selles, et pole teavitatud.

Reegleid on tõepoolest palju ja neid ei jõuta kõiki meile teavitada. Kui inimene otsustab reisida on see siiski tema enda vastutus, et ta mõistab reegleid. Lennukiga lendamine pole sama mis bussisõit. Ja reegleid ei pea kaugelt otsima. Kõik panevad piletit ostes linnukese, et nõustuvad reeglitega ja need reeglid on kohe seal lingi kaugusel. Võta lahti ja loe läbi. Seal on kõik kirjas.

Puht ratsionaalselt mõeldes, peavad lennunduses rangemad reeglid kehtima, vastasel juhul oleks lennud pooltühjad ning lennufirmad veel suuremas kahjumis ja mitte keegi ei lendaks nõnda odavate piletihindadega kui me hetkel seda teeme.