Viimased kommentaarid

Kui lastega minek, siis mina ei kasutaks sõiduks näiteks Lantale  ja ka Phi Phile mitte paati vaid läheks  laeva. Paadiga sõit on kuidas kunagi. Kui on suur laine siis tihti taob see vastu paadi põhja nii, et ajud rappuvad, vahest on millegipärast vastik bensiinihais, ka tunned ennast  tihedalt üksteise vastu surutuna nagu kilu karbis. Laevas saad ringi jalutada, laevalael peesitada jne. Patongi rannas võiks võtta majutuse ranna lõunapoolsesse otsa, suuremast peomöllust eemale.

Seal ligidal on ka Khao Soki rahvuspark, kus saab teha paadimatku ja džungliretki.

Eks meid, lätlasi ja leedulasi on suhteliselt vähe ja paljudest on reisil üldse aru saada, mis rahvusest nad on? Kui olen näiteks Taisse Riiast alates läbi Istanbuli lennanud, siis on neid jagunud küll. Mäletan kord Koh Taol oli ühel ümber saare laevareisil  neid mitu perekonda. Eestlaste kõnet kuuldes tabad ära, et eestlased, läti ja leedu keeled suht slaavi keeltega sarnased, ei ärata tähelepanu. Hispaanias kohtab ka lõunanaabreid päris sageli.

Lendasin kevadel J. Bahrust K. Lumpurisse ja tagasi kohvriga, mille mõõdud olid 52x35x27, kaalus kuskil 12kg, mahtus ära küll ülemisse laekasse. Keegi ei tundnud huvi mõõtude vastu ja teistel reisijatel küll nii suuri kohvreid ei olnud, aga muidugi kunagi ei või kindel olla, et ei kontrollita.

Mina pakuks ka Prahat või siis mitte kõige kuumemal ajal Barcelonat.

Kui on saata sidurikorv koos kettaga + arvatavasti mõned paigalduseks vajalikud lisajupid, siis see kaup  ei kaalu tõesti vähe. Võib proovida küsida ka mõnest logistiafirmast. Näieks Etslogisistika komplekteerib mitme omaniku kaubaga koorma ja saadab selle Hispaaniasse. Girona peaks olema koht kust läbi sõidetakse.  Ei tee reklaami ja ei oleka ole nimetatud firmat kasutanud, huvi pärast netist otsisin.

Tulin just Taist. Kuigi märtsis võib vihma tulla, siis sel aastal 3 nädala jooksul ei tulnud tilkagi, olin küll veidi Phuketist ida pool, aga ilm ju ikkagi muutlik ja iga aasta varieeruv.  Kuumusetaluvus kõigil individuaalne. Kui oled kõige kuumema aja rannas ei ole hullu midagi.
Alberti juttu rolleri sõidust võta tõsiselt. Kui kogemusi kaherattalisega sõiduks ei ole, siis sealse hullu liikluse ja mägistel kurvilistel teedel parem mitte katsetada. Nägin selgi aastal päris mitmeid  lapitud kahvanägusid, mis ei ole ka ime, sest osad sõidavad ikka väga uljalt. Rollerit on soovitav rentida oma hotellist kui selline teenus on, pole vaja passi tavaliselt jätta, järgmisena kusagilt reisibüroost.  Söönud olen igasugustes kohtades, kõhuprobeleeme pole olnud. Kui ostad mõne grilllihaga varda, lase üle kuumutada. Toidu peale ära joo kohe korraga väga palju jääga jooki,see ei mõju ka alati hästi seedimisele!
Ise pettusin Koh Lipe saares. Kui varem oli Sunrise Beach vaikne, siis nüüd on saare mõlemad rannad paate täis, mis päevad otsa jõristavad edasi tagasi ega anna rahu. Ujumiskohad on küll nüüd piiratud, peale seda kui mitmeid turiste vindiga hakklihaks jahvatati, aga mõni paadimees vahel ei hooli sellest. Kahju ka, et saar on muutunud väga turistikaks, eriti palju on seal turiste Aasiast.

Ega siis muud valikut ei jää kui Krabi/Ao Nang, kus rohkem tegevust või Samui ja Lamai rand

Booking.com -- Forenom Hostel

47€ öö kohe lennujaama juures, ei ole väga vara vaja kuhugi tõmblema hakata ja tasuta buss läheb hommikul lennujaama iga natukese aja pärast.

Olen aru saanud, et lennukisse käsipagasina võib olla kõvade seintega plastkohver aga äraantavaks pehme riidekohver. Kui vaadata kuidas lennujaamades neid kohvreid loobitakse siis saad aru miks tihti saad lindilt pragunenud kohvri. Endal mitu sellist juhust, kindlustus on küll kohvri maksumuse hüvitanud (isegi rohkem kui kohver uuena maksis) , aga see on seotud tüütu asjaajamisega. Seepärast olen ka loobunud  kõvade seintega kohvri kasuatamisest. Pehme kohvri otsa kannatab ka istuda, et lukud kinni läheks.

Isaaciga päri. Ise valid IIZI kodulehelt kindlustusfirma, IIZI ise ei ole kindlustusfirma.

Singapur ongi puhkajale suht mõttetu koht, eriti lapsega perele nagu teemaalgataja. 2010 kui esimest korda seal olin, oli veel mingit eksootikat hiinalinna väikepoodide ja selle turgude näol, kolm aastat hiljem olid need  juba tavalised Hiinas toodetud nännimüügi kohad. Põhjamaalast vaevav niiske kuumus ja ahistavad päikest varjavad pilvelõhkujad ja steriilne keskkond ei paku puhkuseks mingit naudingut. Ega nad muidu puhkuseks tehissaart ei rajanud, et sellest keskkonnast pääseda, et  oleks selle eestkuhu minna. Hotellis vedelmiseks ei pea 12...13 tunnist lendu taluma, saab lähemaltki sama.

https://12go.asia/en/travel/bangkok/koh-chang, sealt saab ligikaudsed hinnad.  Kuidas kellelegi, aga Hua Hin ja Koh Chang ei ole võrreldavad. Hua Hin suur linn pika liivase rannaga, muud midagi seal vaadata ei ole kui ahvide mägi. Changil on ilus loodus, seal leiab ilusa vaikse ranna, kus on samas kõik olemas kui ollakse väikese lapsega. Kui päris rahu ja vaikust tahta, siis Koh Kood, kuhu saab ka Tratist.

Kui kaarti vaadata, siis oleks õigem ikka Ao Nangist Lantale, sealt laevaga Phi Phile, tagasi Phuketile.
Saartetuurid on ikka nii, et majutuskohta tullakse järgi ja tuuri lõppedes tagasi.

Khao San Roadil midagi erilist osta küll ei ole küll saab seal õhtuti kõvasti pidu panna!

Railay Eastil randa praktiliselt polegi, aga sealt saab minna Phranang Cave Beachile, kus on ilus rand ja kaljud. Railay Westilt on Eastile mõnisada meetrit.

Mina panustaks ka rohkem lõunarannikule, Antalya, Kemer. Suurlinn Istanbul vast lastele  väsitav. Lõunas saab veel rannamõnusid nautida, mõni kohalik turisidele mõeldud reis võtta, autoga piki looduskaunist läänerannikut Marmarise poole sõita.

Märtsis sai bussijaamast  igatahes taksoga hotelli sõidetud. Kahjuks nii tühine seik, et ei mäletagi kas oli songtaew või tavaline sedaan. Hind oli kokkuleppeline, kas taksomeetrit oli  ka ei pannud tähele. Bussijaamas seisis neid vähemalt 3 autot. Kui Koodilt tulla siis lasta laevataksol turu juurde sõita, sealsamas kus Koodile laevapileteid müüdi, ootas hulgim sõiduteenuse pakkujaid.

Kindlustuspettust ei saa küsija ju enne kindlustuslepingu sõlmimist tehtud operatsioonist tulenevalt kuidagi korraldada. Nii lihtsalt ei saa kindlustusfirmasid petta. Saab ju kindlustada ainult peale lepingu sõlmimist juhtuvate tõrgete vastu. See on juba siis rohkem juriidika ja eetika küsimus, kuidas mingit uut juhtumit tõlgendada kui oli ikka ette teada, et reisile minna ei saa.

Olen tänulik kui keegi oskaks vastata kui palju oleks vaja türgi liire, et sõita Istanbuli lennujaamast kahe lennu vahel Havalimani bussiga linna ja tagasi ja külastada ka mõnda kohvikut ja kas saab linnas ka raha vahetada peale kella 5 õhtul?

Eks süües kasvab isu. Kui ikka turistidel on 500 juba pakkumiseks valmis ja keegi jaoskonda maksma minema ei kipu, eks siis kerge raha saamine ahvatlebki politseinikke sellist trahvivõtmist praktiseerima ja rohkem reide tegema.
Ju on ka ülevaltpoolt politseile antud korraldus rohkem kontrollida, et rollerdamist ohjeldada, sest turistidega on tõesti väga palju õnnetusi, eriti Phuketi saarel.
Samas Phangani saarel peeti kinni nii kohalikke kui turiste, kes kiivrita, meil olid kiivrid ja meid ei peatatud, ka nägin kui kahvanägudest ilma kiivrita sõitjad eemal otsa ringi pöörasid.

Ca 10 aastat tagasi sai käidud 2 päevasel Kwai jõe reisil ja võin öelda, et see on üks huvitavamaid reise mis sealkandis tehtud. Algas vara hommikul paadisõiduga jõel asuvale turule, edasi puunikedustöökoda, siis Kwai jõe sild, mis mingit muljet ei jätnud. Edasi džunglimatk mööda mägijõe kallast. kus koskede all sai supelda. Õhtuks jõudsime Kwai jõe äärsesse korralikku hotelli, kus oli rikkalik õhtusöök ja sai ka elava muusika saatel tantsida. Samas jõe kalda lähedal vaiadel olid onnid kus ka turistid ööbisid. Järgmine päev peale hommikusööki algas ca 1 km pikkune bambusparvega, 2 inimest parvel, sõit kiirevoolulisel Kwai jõel, kus sai parve kõrval ujudes lasta end voolul kanda. Lisaks veel elevandikülas elvantidega jalutuskäik, mis kulges osaliselt mööda jõge ja kus elevant meid londist veega üle valas. Ei kujuta ette, et ise oleks sellist reisi suutnud kokku panna. Hinda ei mäleta, siis sai € eest ca 47 BHTi. Reisi korraldaja oli giidi ütluse järgi taikate ja valgevenelaste! ühisfirma.