Kui lennufirma muudab lennu aegu...

Tere!
Vabandan, kui kellelegi tundub see liialt elementaarne küsimus, kuid millised on reisija õigused juhul, kui lennufirma otsustab muuta lennu aegu ca 2 kuud enne lennuki väljumist? Nimelt sain airBalticult kirja, et minu lend on nihutatud ca 2 h varasemaks, kuid see tähendab, et peaksin eelneval õhtul juba Riiga minema. Kas reisijal on õigus uute aegadega mitte nõustuda ja raha tagasi saada? Või nõuda oma lennuaja vahetamist nt mõnele teisele päevale?

Tänud!

Püstitatud küsimus on minu meelest väga oluline. See tabab isepäi reisijaid pidevalt. Olen sama probleemi otsas olnud korduvalt.

Üldiselt on sellistel puhkudel võimalikud väga erinevad variandid. Asi algab sellest, kas kõik ostetud lennud on ostetud "ühe piletina" või mitte. Esimene variant tähendab enamasti seda, et oled need soetanud reisibüroost. Antud juhul võiks pigem järeldada, et piletid on ostetud Riiast algavale lennule ehk sama, mis piletid eraldi lendudele erineva lennufirmade lendudel. Sel juhul täidab lennufirma oma kohustused, ehk lennutab sind - nagu lubatud - punktist A punkti B. See, et sina võibolla plaanisid edasilendu, ei puutu kuidagi asjasse. Kui sa nõus ei ole, siis peaksid raha tagasi saama ja vahetamine teistele päevadele peaks samuti võimalik olema. Kellegi Riiga sõiduga lisakulutusi vaevalt kompenseeritakse.

Siinkohal võiks muidugi küsida reisikindlustuse kohta - kas kindlustus kompenseerib sellised juhud? Ausalt - ei tea. Alati sõltub konkreetsest juhust ja konkreetsest kindlustusfirmast ja konkreetsest poliisist. Hea oleks, kui keegi seda teemat asjalikult seletaks.

Mõlemad variandid peaksid ilma lisatasuta võimalikud olema. Vanasti oli minu arust AirBalticu muudatusest teatavas kirjas kohe olemas võimalus, kas nõustuda uute aegadega või siis mitte nõustuda ja saada raha tagasi või lend mõneks teiseks ajaks/päevaks. Täpselt ei mäleta, viimati puutusin AirBalticu muudatustega kokku mõned aastad tagasi.
AirBalticu puhul oli oluline veel see, et nad lubasid muudatusi teha ainult oma lendudele. St et kui lend läheb nüüd varem ja see sulle ei sobi, siis võid teha muudatuse mõnele järgmisele AB otselennule, aga mitte näit AB ja SASi ümberistumisega lennule.

Kogemus AirBalticuga täpselt 2 aastat tagasi. Muudeti lennuaega (kusjuures teatati alles 2 nädalat enne lendu), mulle uus aeg ei sobinud ja tahtsin vahetada samale päevale hilisemale lennule (sama marsruut Stockholm-Riia ja samuti AirBalticu enda lend). AirBaltic keeldus ilma igasuguste põhjendusteta. Otsisin siis üles nende enda reeglitest punkti:

9.1.2 ........... If, after you purchase your Ticket, we make a significant change to the scheduled flight time, which is not acceptable to you, and we are unable to book you on an alternate flight, which is acceptable to you, you will be entitled to a refund in accordance with Article 10.2.

Väga mugavalt on jäetud täpsustamata, mida tähendab 'significant change' selles kontekstis. Pommitasin siis küsimustega nende klienditeenindust, kust lõpuks sain sellise vastuse:

We can change your flight if schedule changes reach 5 hours.

Kusjuures rõõmsalt soovitati mul piletid ümber vahetada, hinnaks 1625 EEK / inimene. Nali selles, et tuli odavam lihtsalt osta uued piletid teisele lennule.

Loo moraal: ei tasu eriti sellele loota, et AirBaltic midagi sul lisatasuta ära vahetab või mingeid kulusid kompenseerib.
Loo moraal minu jaoks: vabatahtlikult AirBalticut enam ei kasuta.

SASi lennu aeg MAD-CPH lükkus 1 tund edasi ja seega ei jõuaks enam CPH-TLL lennule EA'ga. Sai sellest teada antud ja SAS muutis mõlemate lendude ajad ära. Peab mainima, et see toimus läbi reisibüroo, aga kindlasti kehtib ka iseseisvalt broneeritud piletitele, kui tegu on jätkulennuga. Seda eriti juhul kui on code-sharing, mitte ainult partner-lennuliinid.

Täpselt sama asi juhtus ka täna minuga, kus lennufirma ehk AirBaltic muutis reisiaegu ja kuna ma tõesti ei viitsi oma järmist lendu 5 h kauem Riias oodata, siis valisin lihtsalt teise päeva lendamiseks. AirBaltic saatis vabandava kirja ja lingi, kus sain oma lennuaega muuta ning kirjas oli isegi link, kus sai tagasi nõuda nii edasi kui ka tagasi lennupiletite broneerimistasud.

Tänud vastuste eest!
Kicki, sinu lennu aeg muutus siis üle 5h? Ma sain just ise AirBalitcult vastuse, et kuna muutus oli alla 5h, siis saavad ainult tagasi maksta lennujaamamaksud. Kui tahan muuta, pean maksma 75EUR tasu + hinnaerinevuse.

Jah, minu lennuaeg muutus üle 5 h ja õnneks sain valida uue päeva reisimiseks. Kasutan AB teenuseid väga harva ja seekord olen neid väga pettunud. Minu bookingut on 2 kuu jooksul muudetud 3 korda ja seda ei saa just väga profesionaalseks organiseerimiseks lugeda. Läksin lihtsalt nende kampaania õnge, kus reklaamiti odavaid reise Londonist Tartusse, kuid nüüd pean pidevalt jamama ja oma elu ümber planeerima seoses lennuaegade pideva muutumisega.

Maarja, kas sul mingit kindlustust ei ole seoses selle reisiga? Ma arvan, et kindlustustega annaks võibolla asja kuidagi ümber korraldada. Ma ise kasutan Nordea panga poolt antud kindlustust, mis on mõeldud kõikvõimalikeks reisitõrgeteks ning laieneb ka koosreisivatele pereliikmetele. Kui oled tihe reisija, siis lihtsalt soovitan sul tulevikus ka kindlustuse peale mõelda.

Ei tasu ainult Ab-d kiruda, ka teised firmad teevad muudatusi lennuplaanides. Mul on Lufthansa jätkulendu muudetud novembrist alates 3x. AB suutis aga jätkulennu nii ära muuta, et jõuan Riiga kellaajal, mil Tallinna lennuk (millele mul pilet on) on juba väljunud. Aga mis seal ikka, aktseptin neid muudatusi, sest sihtpunkti ja tagasi on vaja jõuda.