lennupiletite hindade tõus ja langus

tere,
üldiselt on teada, et mida varem lennupiletid osta, seda soodsamalt need saab. samuti et sageli müüvad lennufirmad kõigepealt ühe hulga soodsama hinnaga pileteid, siis järgmise hulga kallimalt jne.
sel suvel sõitsin lissaboni ja ostsin piletid u nädala või 10 päeva varem. loomulikult nii, et piletid olid mõistliku hinnaga ja järgmisel päeval, kui ostmiseks läks, oli hind tõusnud neljandiku võrra. kolm päeva enne reisi algust oli hind uuesti langenud, aga minul piletid ostetud juba, närv ei pidanud vastu.
seega, kas mingil hetkel on lootust ikkagi langemisele uuesti, kas ma ise tegin u 20 erinevat päringut, mis tõstis juba hinda vms?
nüüd tahan jälle reisile minna :) reis toimub veebruari lõpus ja pean sõitma kindlatel päevadel. leidsin mõistliku hinnaga pileti ja rõõmustasin. siis uurisin neid hindu paar päeva intensiivselt ja nüüd kui raha olemas, on sel päeval jälle hind tõusnud :)

kas lihtsalt ebaõnn, kas ise tekitan selle olukorra kui uurin kõikidest portaalidest 5 korda päevas hindu ja kas on siiski põhjust nt nädal oodata ja mitte sekeldada või on siis surmkindlalt hind kahekordne (vaatan põhiliselt sky24.ee, bookinghouse, cwtonline, airbaltic, lennujaam.ee, lendama.ee ja vertaa.fi)
tänud ette, kui keegi oskab kommenteerida!

Väike nipp võib olla nn küpsiste (cookies) ajaloo kustutamine. Tuusti oma brauseri seadetes. :)

Ostsin ise ka paar nädalat tagasi läbi sky24.ee piletid 2015 aasta Maisse, sihtkohaks Viin ja väga kindlad kuupäevad, millal minna-tulla, sest plaan külastada rahvusvahelist suurüritust, mille kuupäevad on kindlad ja mille lõppemisele järgneval päeval tuhanded külalised ja osalised koju tagasi tahavad lennata ja mis siis omakorda tähenab kindlasti tavapärasest suuremat reisijate arvu Viinist väljuvatel lendudel. Mõni päev hiljem uuesti neid hindu vaadates oli mu juba välja ostetud lend kuidagimoodi 10 eur soodsamaks läind ja siis jälle paar päeva hiljem 40 eur kallimaks ja nii on see hind siin kõikund. Tänanse seisuga 20 eur kallim, kui see, millega ostsin. Küsisin ka sky24.ee-st, et miks need hinnad niimoodi kõiguvad ja nende vastus oli: "Hinnad muutuvad broneerimissüsteemis pidevalt nii soodsamaks kui kallimaks. Kui mõnele lennule hakkavad vabad kohad otsa saama, muutub hind kallimaks ning kui tühistatakse mõni broneering, võib hind broneerimissüsteemis soodsamaks minna.". Seega ei tea, kas lihtsalt otsimine erinevatel saitidel on kuidagi ka hinda mõjutab või ei. Mõned uuringud on väidetavalt välja selgitanud, et soodsaim aeg piletit osta olevat u 8 nädalat enne soovitavat reisi ja teisipäeva pärastlõunal, kui nädalavahetusel tekkinud ideede käigus tehtud broneeringud, mis on maksmata jäänud, jälle vabaks lastakse. Guugelda: "best time to book flights". Kui saladus pole siis, mis su kindlad kuupäevad on, sihtkoht ja reisijate arv? vaataks ka sportlikust huvist lihtsalt ja vb oskaks paremini kommenteerida, kas sellel puhul võib veel soodsamaks minna või ei.

Osad broneerimislehed toovad välja ka trendi, kuidas lennupiletite hinnad on aja jooksul muutunud ja näiteks Kayak annab isegi soovituse, kas osta leitud hinnaga pilet või mitte. Tõsi, see ei pruugi iga sihtkohaga töötada, näiteks Tallinnast Nairobisse prognoosi ei pakuta, algusega Frankfurdist aga küll.

aitäh kommentaaride eest!
marti, reis on tallinnast amsterdami ja tagasi, 28.02-2.03, 1 inimene. hind ei ole ka praegu teab mis kallis, lihtsalt üle öö tõusis veerandi võrra. eile oli 156, täna aga ligi 200 või ka nõks üle.
aga kui kaheksa nädala reegel peab paika, siis on praegu liigagi vara, aga ilmselt ei kannata jälle oodata ja pabistada ja ostan ikka midagi ära.

Ma ei ole ise sellist otsingust sõltuvat lennuhinna tõusu täheldanud. Konkreetse lennu hind on vahel nädalaga küll tõusnud (seda ülepäeviti kontrollides vms), aga enamasti on hinnad samad (kui reis pole just paari nädala jooksul või siis eriti populaarsel kuupäeval vms). Ostuni jõudvaid otsinguid ja hinna jälgimisi on aastas kuskil saja piires ning kui selline pideva otsingu järgne hinna tõus oleks reegliks, siis jääks see lõpuks silma.

Tallinn-Amsterdami lennul on väike lennuk ja üsna loogiline, et selle hinnad muutuvad kiiremini kui näiteks Lufthansa Frankfurt-Tallinna lennul, mille lennukid mahutavad pea kolm korda rohkem reisijaid.

keeristorm...soovitan vaadata www.klm.com kaudu. TLL-AMS-TLL lende opereerib Estonian Air, aga see lend on koodijagamisel KLMiga ja läbi nende websaidi ostes on hind tihtipeale mitukümmend euri odavam kui Estonian Airi koduka kaudu. Praegugi vaatan, et Estonian Airi kodukal on hind 242 ja 262 eur ning KLMi kodukal samad lennud 186 ja 208 eur, olenevalt siis tagasilennu kellaajast. Estonian airiga ongi see pull, et osad lennud, mis on neil koodijagamisel mõne teise lennufirmaga, on läbi koodijagamiskompanii koduka ostes kuni mitukümmend euri odavamad kui käbi Estonian Airi enda koduka ostes. Sama teema on näiteks ka Tallinn-Brüsseli lendudega, mis on koodijagamisel Brussels Airlinesiga. Aga tulles tagasi sinu soovitud kuupäevade juurde, siis airBaltic paistab hetkel veel soodsam olema (alates u 160 eur), aga seal siis ainult käsipagas hinna sees...iseasi muidugi kas sul on vaja check-in pagasit ka. Kui jah, siis läheb airBaltic juba kallimaks kui eelpool kirjeldatud KLM/EstonianAir variant. Estonian Airil oli 1-2.dets sünnipäevakampaania ja airBaltikul ka kuni eilseni mingi nädalane soodusmüük. Võimalik, et just see mõjutas hinda, et need lennud nüüd jälle kallimad on kui eile.

aitäh, ma vaatan igale poole. :)
vaatasin seda estonian airi sünnipäevakampaaniat ka eile, aga see ei olnud mingi superpakkumine. air baltic on, jah, nii-öelda loosis, sest hinnaklass sama, mis klmi otselendudel, ja ajakava ka enam-vähem sama, tund aega siia-sinna. aga air balticu 160 ma ei leia kuskilt enam.
kuna reis lühike, siis üritangi ainult käsipagasiga.

airbaltic.com näitab vähemalt esimeses vaates hinnaks 158,98 eur. a vb sinna tulevad hiljem siis mingid kaardimaksetasud või asjad otsa nagu säästufirmadel kombeks. ma ei viicind edasi hakata liikuma ja nimelahtreid täitma.

jah, sul on õigus, marti, sulatõsi.
ma piidlen/püüdlen seda varasemat lendu, see on nõks kallim.
tegelikult ma ei tahagi paarikümne euro pärast pilli lõhki ajada, siis ei saagi reisida, aga algatasin teema, kuna suvel juhtus ka just kuidagi nõnda, et just selsinatsel päeval, kui oli plaan valmis ja raha olemas, tõusis ootamatult hind ja nüüd paistis sarnane juhtum ja mõtlesin, et oleks kasulik ikkagi neid süsteeme ja trende uurida natuke ja olengi siit juba huvitavat informatsiooni saanud.

Mul Amsterdami piletite ostmise kogemus selle aasta algusest. Reis oli 22.-26.aprillil. 21.jaanuaril olid KLM-s edasi-tagasi pileti hind 164€ , Estonia Airis kallim muidugi. 24.jaan. kui meie reisiseltskond oli selgunud,siis oli KLM-s pilet just tõusnud 250€-ni ja see hind tõusis veelgi mõne aja pärast 300€ni. Asi lõppes sellega,et 14.veebr sain Turismimessi sooduste raames Estonia Airist piletid hinnaga 236€ ning olin väga õnnelik.
Odavlennufirmad teevad hinnasulasid vahelduva eduga,aga mitteodavlennud on mu meelest hinnas suht jäigad.
Kui reis 28.02–2.03,siis sinna aega ~3 kuud nagu meil oli kui hakkasime pileteid luurama. Mina soovitan küll praegu pilet ära osta. Lennuk tõesti väike ja kuna tegemist nädala lõpuga ja pileti hind juba on kõrgenenud kui tava 164€,siis mina küll ei usu ,et hind sulama hakkab.Edu!

KLM-il pole Euroopa lendudel pagasit hinnas, aga Estonian Airil on. Seda peab ka Amsterdam-Tallinna lennul meeles pidama. Pagasireeglid kehtivad vastavalt sellele, mis lennufirma lennunumber sul piletil on.

a ok...ma ei teadnudki, et KLM ka juba säästumudelile üle läind. See võib siis tõest seda seletada, et läbi nende saidi hind odavam, kui läbi eesti õhu koduka.

Muudatus tehti vist 2013. a. kevadel. Ja Tallinna lennul on probleemiks, et interneti teel ei saa pagasitasu lisada ning lennujaamas võetakse selle eest 30 eurot.

KLM'il pole äraantavat pagasit hinnas. Käisin Amsterdamis sügisel ja küsisin üle, kuigi eelnevalt olin arvetanud ka ainult käsipagasiga.

no enivei..ikkagi on läbi KLMi TLL-AMS-TLL otselendude ost selles mõttes heaks ja soodsaks alternatiiviks siis just neile, kes soovivadki aint käsipagasiga lennata. Estonian Airil on justkui hinnaklasside kirjelduses küll olemas see LIGHT hinnaklass, mis sisaldab siis ainult käsipagasiga lendamist, aga miskipärast pileteid sellesse hinnaklassi müüakse ainult vahel harva mõne kampaania raames.

Teemaalgataja jaoks võibolla ei sobi, aga teistele soodsalt AMSi tahtjatele infoks, et sai käidud just Wizzairiga, kes teeb soodsaid pakkumisi aegajalt Riiast Eindhovenisse. Hinnad alates 25€ - 60€ ots.
Meie käisime muidugi Dortmundi kaudu, sealt edasi rongiga. See Dortmund natuke kaugel ikka, ning kuna oli veel raudteetöötajate streik ka, siis kulus Amsterdami jõudmiseks ikka liigselt aega. Eindhovenist käib see kindlasti kiiremini ja soodsamalt käia. Rongipilet Eindhovenist AMSi roundtrip 19€. (http://www.ns.nl/en/travellers/home)

Aga meie reis oli selline: RIX-DTM-RIX oli 20€ ja rongipilet 55€ DTM-AMS-DTM. Pagasiks ainult väike seljakott. Sobilik seiklejatele :)

NB! Wizzairi puhul kindlasti märgake pagasireegleid, mis tavalisest karmimad.

KLM otselend TLL-Amsterdam on ainult käsipagas. Samas hinnaklassis on Air Balticu lend, samuti ainult käsipagas. Seega mõlemal ainult käsipagas, kuid KLM siiski otselend, st ei pea oma käsipagasiga Riia lennujaamas liiklema.

Lisaks, kellele meeldib äraantav pagas, siis sain nõnda aru, et KLMil on 1 äraantav pagas siiski hinna sees, kui olete liitunud programmiga Flying Blue, millega saab tasuta liituda http://www.klm.com/travel/ee_en/flying_blue/index.htm

Mitte otseselt küsimuse vastus, aga teoorias võiks ju ka nafta maailmaturu hind mõningast positiivset mõju avaldama hakata piletihindadele.

Nafta hind võib küll langeda, aga lennukipiletite hindu see arvatavasti ei alanda. Selline oli nii kuu aega tagasi kuskil ingliskeelses meediaruumis loetud analüüsi kokkuvõte.