Madeira reisikiri

Panen siia lingi 25.04.2008-04.05.2008 toimunud Madeira puhkusereisi muljetele. Loodan, et neist on kasu reisi planeerimisel. Reisikirjas on ülal link fotogaleriisse PicasaWeb-s. http://www.vigala.ee/blogger/madeira2008.html

Lugesin huviga Sinu reisimuljeid, sest lähen ise septembris paariks nädalaks Madeirale. Kogun praegu materjale levadade ja matkaradade kohta ja Sinu lingist on päris palju abi. Tänud, et viitsisid selle siia foorumisse üles riputada!

Väga hea reisikiri. See mägitee põhjarannikul tundub väga kitsas. Kas see oli ühesuunalise liiklusega?

Tegemist on KAHEsuunalise teelõiguga Sao Vincente ja Seixali vahel. Tee suleti tavaliikluseks peale uue tee ja tunnelite ehitust, kuna liiga ohtlik (liiga suur võimalus varingu alla jääda). Endiselt on see lõik avatud minu teada jalakäijatele ja jalgratturitele.

Esialgu oli suur pettumus, kui ekskursiooniga sõitsime mööda uut teed, aga tegelikult on võrreldavaid teelõike (küll mitte päris sellisel kujul), kus teravaid elamusi saada, saarel küllaga. Saarel on minu teada ka selliseid autoteid, kuhu ainult üks sõiduauto napilt peale mahub, aga ise nendele ei sattunud. Küll on ka vanemad nn tavateed saarel mägedes nii kitsad, et autojuhid annavad enne kurvi signaali, et endast teada anda ja mitte keset kurvi vastutulijaga nina-pidi kokku saada.

Minu jaoks oleks selle tee mittekasutamine kergendus.

Tänud põhjaliku töö ja viidete jagamise eest! Olen ka sügisel Madeirale minemas ja just alustasin info otsinguga kui Sa siia selle kena kirjutise poetasid.

Septembris hakatakse giidi sõnul 1818m Pico do Areeirole ehitama radarijaama, millega seoses pidi muutuma osaliselt ka matkaraja asukoht. Töid taheti alustada juba kevadel, aga lindude pesitsemise tõttu lükati siiski edasi. Kahju küll, et sõjardid igale poole jõuavad. Nagu altoodud lingilt näha, oli teema aktuaalne juba 2002.a. Loodetavasti leitakse mõni mõjuv põhjus ehitamise peatamiseks ka nüüd. http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/2493049.stm

Meie läheme ka septembris ja saatsin eile Madeira Seekersisse e+maili päringuga ja juba täna sain vastuse. Nad pakuvad paketti kaks täispäeva tuuri ja ühe poole päeva tuuri. Info sellel lehel.www.madeira-seekers.com pakett maksab 65 eurot, aga kui soovite ka mölemal täispäeva tuuril lõunat siis 85 eurot.

• kolmekäiguline löuna + 10 eurot+ pöev..

Pakkumine oli selline

Laupäeval - East tour +algab kell 09.00 ja kestab 8 tundi

Pühapäeval - Nuns Valley algab peale löunat

Teisipäeval - West tour + algab kell 09.00 ja kestab 8 tundi email: [email protected]

Minu meelest on see päris hea pakkumine. Meie reisikorraldajatel on täispäeva tuur 56 eurot nt Horizontravel ja umbes sama on ka germalol. Ja ei ole sugugi kindek, et see tuur eestikeeles toimub. Mul ol just Mallorcal selline kogemus. Vütsin Horizonist Formentori tuuri ja kuna eestlasi nii palju kokku ei tulnud siis tuli minna kohaliku tuuriga.ainult eesti firma vüttis vahendustasu vöi kuidas seda nimetada. Kui ikka vähegi saksa vöi inglie keelega hakkama saab siis on mötekas kasutada kohalikke tuure. Olen seda mitmel korral omal nahal proovinud ja alati rahule jöönud. Reisisell

Selles mõttes võiks meie reisikorraldajad kohapeal koostööd teha ja grupeerida täisgrupp mõlema firma klientidest. Omal samasugune kogemus Horizontraveliga Tenerifel, kus jäi 2 inimest puudud, et oleks ekskursioonile reisikorraldaja kaasa tulnud.

Meie Formentori tuuril oli kõkku neli eestlast. Kaks Horizonist ja kaks Novatoursist. Sellega ei kombineeri kuidagi gruppi. Reisisaatja tuleb kaasa alles 15 inimesega.Minu kirja möte oli selles , et jagada informatsiooni kohalike tuuride kohta.Kui kirjutad, vastavad võga usinasti. Tahtsin saada veel infot busside ja maksmise kohta ja sain imekiiresti vastuse. Nende tuurid on minibussidega ja maksmine toimub tuuri alguses bussis. Olen päris pöhjalikult Madeira kohta infot kogunud. Kohalik firma pakett + 2 päevast ja üks poole päevane tuleb kokku koos 2 lõunaga 85 eurot. Eesti firmade tuurid tuleks 142 eurot )56´ja 56 ja 30) Oluline vahe ikka. Ja need ei pruugi sugugi eeti keeles olla.

Lisan siia ka nende vastuse.

We prefer to do our tours in mini buses. We have 30 minibuses in our fleet and the reason being that this way we don't waste an hour in the morning and then an hour again in the afternoon, picking up and dropping off people. Also some of our roads makes it very difficult for coaches to get through. But rest assured you will thoroughly enjoy yourselves. Unfortunately we can't receive credit cards in the buses so you will have to organise cash. So before I send you a confirmation letter, are you okay with the itinerary I suggested?

Best Regards

millal minek ?Meil sept lõpp

Minek on 10.09 ja sain veel lisainfot. Kui võtta pakett kaks täispäeva + Jeep Safary siis tuleb pakett 10 eurot kallim, aga on kindlasti seda väärt. See on siis 75 eurot + 2 lõunat a´10 eur

Pakett ei pea koosnema vaid 3 asjast (näit. 2 täispäeva ekskursioonid + 1/2 päev Jeep Safari, mis on minu arust küll hea valik), vaid kui keegi tahab nende hinnakirjast veel näiteks ühe levada-matka juurde tellida, tasub kohe kõik koos ära tellida, sest paketi koosseisus on see matk ka 25 eur (levada "leti-hind" näiteks aga 35 eur). Kombineerida saab põhimõtteliselt kõiki nende hinnakirja asju, st teha endale ise paketi valmis oma soovide järgi. Lisada võib kasvõi paadimatku. Kõik korraga tellides on saadav hind alati parem, kui pärast neilt kohapeal juurde võttes. Täispäeva ekskursiooni lõuna eest 10 eur on minu arust 100% hinda väärt, see sisaldab isegi veini (ja lisaks 3-käigulisele lõunale veel hommikul kohvi-kooki).

Ps saatke Madeira-Seekers'le enda soovid ning sealviibimise aeg ja saate tagasi meilile võimalikud kuupäevad, sest pakettide tellimisel ei lähe näiteks levada-päevad kodulehel kirjutatuga tihti kokku.

Aitähh täiendava info eest. Me jõuame 10.09 õhtuks Madeirale ja 17.09 hommikul tuleme tagasi.Kohal on ainult 6 päeva. Saatsime selle info Madeira Seekersile ja nemad pakkusid nii: Saturday the 13th - East tour Sunday the 14th - Center Island Jeep Safari Tuesday the 16th - West tour Küsisin veel Folkloori õhtu kohta, aga vastust ei ole veel saanud. Vaatasin just, et nendel meie vabadel päevadel 1/2 päeva levadasid ei olnud. Aga küsin järgi. Me oleme päris palju infot kokku kogunud ja vaatasime , et Funchal ja Monte koos Monte Palace Tropical Gardeniga võtab üksjagu aega.

Tervist... Ise sai käidud kõik tuurid omapäi. Ponte Sao Lorenzo on "must visit" ...võimas matk oli see. Ka majutuse osas peaks mainima, et üks paremaid hinna ja kvaliteedi suhteid oli - hosteli toa hinna eest sai 3 tärni hotelli. Residencial melba - selle leiab Hostelwordlist ka ülesse. Igal juhul superkoht, eriti jalgsimatka austajatele. Ja kindlasti tuleb arvestada, et kui kellegil on probleeme kõndimisega, siis seal on ainult üles alla, ka Funchalis endas - seega nalja ei ole. Ja mida veel soovitaks - vaala otsingu retk merel. See oli väga seff - nägime paar väiksemat vaala ja hulka delfiine.

Olen ka perega 10-17 sept. Madeiral. Sain siit päris head infi.