Malaisia - Tai - Hongkong

Plaanis siis läbida järgmine marsruut: Tallinn - Kuala Lumpur - Langkawi - Koh Phi Phi (ka teised saared) - Phuket - Pattaya - Bankok - Hong Kong - Kuala Lumpur - Tallinn. Praegu on ostetud ainult lennu piletit Kuala Lumpuri ja tagasi. Reisi vahemik on 06.04-27.04. Hetkel ei oska planeerida kui kaua mis kohas peatume. Sellepärast sooviks kõik võimaliku infot, kus mida külastada või kuhu pole üldse mõtet oma nina pista. Kas hotelle oleks mõttekam eelnevalt broneerida? Äkki oskate soovitada ka mõnda hotelli kus olete peatunud. Ette tänades.

Mulle näiteks sellised megalt ülerahvastatud kohad väga ei meeldi (just randade osas), seega ma jätaks heaga Phuketi ja Pattaya ära ja oleks väiksematel saartel hoopis kauem. Maitse asi, aga ma soovitaks nii. :)

Tundub päris tihe graafik 3 nädala jaoks.

Mina jätaksin Hong-Kongi ära näiteks. Pattaya on seksipealinn, et oleneb mis sa sinna tegema lähed. Muud seal teha pole.

Võid külastada ka ida poole jäävaid saari. Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui.

Soovitan, et ära liiga palju majutust ja siselende är bronni. Parem otsusta jooksvalt. Kui koht meeldib, ole kauem, kui ei liigu edasi. Liiga palju tormata pole mõtet, ka erinevate randade vahel.

mina pakuks Puketi, Pattaya ja Hong Kongi asemel Vietnami kulastamist

Milleks Langkawile lähete? Üldse kuidagi tundub mingi reisi punnitamisega. Arvestage ühest kohast teise saamisega lähe terve päev raisku. Praegu on teil juba 5 päeva raisus. Mis selle reisi mõte on? Niisama heastpeast Hongkongi sõita ja seal tagasi KL-i? Mis selle point on? Ma saaks veel aru, et läheks Hainani kasiinodesse :P Pange natuke oma soove siia kirja, siis oskavad teised teile soovitusi jagada. Chanessa, tegelikult võiks nad terve selle 3 nädalase reisi Vietnamis kokutada aga siis võiks lenda juba ka sinna suunda olla, praegu aga on KL-is ja seal ümbruses on ka piisavalt käimist. Meile sobis 3 nädalaga Bali+Langkawi, lennud sobivad ülihästi mdx :P

Olen eelpoolkirjutaujatega nõus, kes soovitavad graafiku üle vaadata. Meie reisid kestavad tavaliselt kuu aega, ja mahutame me sinna ühe linna, ning ülejäänud aja reisime ringi, nädalakese oleme võibolla kuskil järjest kohapeal. Kui midagi näha tahta, siis minu meelest maksimum oleks kaks riiki, mitte rohkem. Sel talvel on meil plaanis Hong-Kong ja Filipiinid näiteks. Linnamajutuse oleme varasemalt ette broneerinud, muud tavaliselt mitte. Kaasas arvuti, mis võimaldab jooksu pealt bronnida kui see vajalik on. Vaataksin üle ka nimekirja sihtkohtadest, ja mõtleksin hoolega järele, mida ma reisil näha tahan. Praegu sa oled toonud kõige suurema külastatavusega sihtkohad - enamuse neist ma nopiksin välja, ja valiksin sellised, kus kohalikku elu ka näha saab, lisaks muule on ka neis turismikohtades kõik kallim kui ülejäänud riigis. Kui tahate sõida Langkawile KUL-st, siis sealt edasi mööda saari praamiga on küll võimalik Taisse jõuda, sinna vahele jääb veel mitu pisikest Tai saart, kus on ka võimalus peatuda ning öö veeta kui tahtmist. Jõudes kas Krabisse või siis Phuketile, oleks edasi minul valikus kas külastada Põhja-Taid (airasia) või siis liikuda näiteks Hua Hini kanti ja sealt edasi külastada saari Tao, Samui jm. Praamid väljusid minu mäletamist mööda Chumphonist. Need on hästi laias laastus minu mõtted, aga peate ise mõtlema ja kaaluma, mida oma ajaga peale hakkate seal.

Ärge nii maha ka marsruuti tehke.Plaanis on ju pulmareis, millel tõenäoliselt on prioriteedid veidi positiivses nihkes-rannas lebotamine, hotellituba, shoppamine. Ise tõmbaksin siiski maha Pattaya ja Hongkongi. Kui on veidigi loodus- ja seiklushimu, valiksin peale KL Airasiaga lennu Borneo saarele.

edah, kuhu sa sealt Langkawilt praamiga Tai suunas lähed? Tera no aga mõtle ise, Langkawilt sa otse Phile ei saa, ilmselt pead võtma lennu KL sealt Krabile või Phuketile, siis kolistad laevada Phile, tagasi/edasi samuti laevaga 2päeva kaotsis. Phuketilt Pattayale ka pmst otse ei saa, ehk öösel loksuda ööbussis või siis päev jälle kaotsis. Kui tõesti on isu(viimati mulle seal ei meeldinud) Langkawile minna, siis edasi võiks mööda Taid maismaad pidi minna Krabisse, sealt Phile ja sealt Phuketile. Kui on nüüd huvi Bangkoki vastu, siis sealt õhtuse lennuga ning sealt KL. Aga eks kõik sõltub, mis inimestega tegu on. Ja kui ei ole varem koos reisitud, siis peab selliste suvaliselt planeeritud pulmareisidega väga ettevaatlik olema, et see viimaseks koosreisiks ei jääks ja et reis ise ei kujuneks selliseks nagu selles filmis http://www.imdb.com/title/tt0305711/?ref_=nm_flmg_act_23

http://www.kohlipe.net/images/pagespics/lipemap.jpg Siin on illustreeriv pilt praamide/kiirpaatide liikumiste kohta. Vahepealsetel väikesaartel on õvimalik ka ööbida, täpsemalt võimaluste kohta tasub uurida kohapeal . Varem, kui Tais oli nõutav viisa, pidi minema läbi Satuni, seegi ei olnud keeruline, nüüd vast saab ka otse, tuleb uurida. Kiirpaadiga saab muidugi ka otse Phi Phile kui tahta, mina isiklikult eelistaksin lennujaamas passimise asemel paadis istumist, lisavõimalusena on variant mõelda ühele ööle veel mõnel saarel. Borneo ei ole ka minu meelest üldse paha plaan - seal saaks rentida auto ja teha Sabahile tiir peale - elamusi on teepeal rohkem kui küll.

edah, piir on ikka kahe osapoolega, mitte ühega. Ma tean, et Langkawi ühes otsas olemas küll mingi piiripunkti teema aga kuidas see "väljumine" tegelikkuses toimub, pole õrna aimugi. Me sõitsime Lantalt 2 tunni asemel peaaegu 6 tundi, kuna ühekorra läks mootor(id) katki ja asenduspaadil sai pents enne Phuktit otsa. Üldiselt ma väga pikki merereise seal piirkonnas küll ei sooviks. Borneol võib möödaminnes ka Brunei ära külastada, kuigi üle ühe päeva pole seal minu arust küll midagi teha.

Ma olen ka selle teekonna läbinud kiirpaadiga ja meie reis sujus küll väga hästi, nautisime paadist kalade vaatamist, väikesaari ja kõike muud juurde kuuluvat. Asi pole piiri osapooltes, teise osapool kohalikele ja viisat mittevajavatele oli Koh Lipel kui õigesti mäletan, kuid kuna meie vajasime viisat, siis sedakaudu minna ei saanud. Kui meil oleks viisa eelnevalt olemas olnud, oleks vist saanud ka Satuni vahele jätta. Langawilt väljumine ei olnud üldse mingi teema, see läks lihtsalt. Edit: pikim lennu hilinemine on meil olnud 5-6 tundi, tegu oli Finnairi lennuga, väiksemaid hilemiseid on olnud veel, rikkeid võib juhtuda iga transpordivahendiga. Kui meie käisime, siis oli tegu üsna uute kiirpaatidega. On ikkagi maitse asi lihtsalt, kas valida lendamine või kiirpaat selle vahemaa puhul.

Olen juba uurinud Langawilt saab Phi Phile otse kiirpaadiga. Seal kandis oleksimegi kõige rohkem, soov külastada erinevaid väike saari + daiving. Phuketi ja Pattaya vahel on olemas otse lennud aga muidu väga suurt soovi neid külastada pole, hoopis otsin alternatiivi sellele. Kaalusime ka Vietnami külastamist kuid ei tea seal häid kohti, ning sinna on vist viisa ka tarvis. Honk Kongis oligi plaan külastada just kasiino saart.

Selleks et külastada Koh taod, koh samuid jne. mötetu tulla enne Hua hini, kuna need jäävad tee peale Krabist vöi Phuketilt siia. Siit oma 500 km. tagasi vaja sõita.

Jah, õigus, sellepärast kirjutasin kanti, et hektel ei tulnud õige koha nii meelde. Selle raha, mis antud reisi raames kulub Hongkongi ja Macau külastamisele, ma lisaksin järgmise aasta reisifondi, ning pikutaks need peävad ksuagil rannas. Järgmiseks aastaks vaataksin piletid Hongkongi, et siis sealt kusagile edasi trippida ning ühtlasi külastada seal soovitud paiku.

Olen sõitnud Langkawilt kiirpaadiga Koh Lipele, aega kulus üks tund. Mingeid probleeme piiripunktil ei olnud, küsiti lihtsalt kuhu edasi minek ja löödi tempel passi. Lipelt edasi Koh Lantale läks 6 tundi ümberistumisega. Lantalt Phi Phile läks vist mingi poolteist tundi.

Langkawilt oleks mõtekam sõita Ko Lipele, seal on väga ilus nii rannapuhkuseks, snorgeldamiseks kui sukeldumiseks ja sõit praami või kiirpaadiga oleks suht lühike ots. Sealt edasi saab Tais juba lihtsalt igale poole. Kiirpaadiga, kui selle all pole mõeldud kiirlaeva, ma küll Phi Phile sõiduks ei kasutaks. Aprill on juba üleminekuaeg vihmaperioodile, siis esineb juba tugevamaid tuuli ja kui kiirpaadiga kohale jõuad on soolikad kurgus lainetes tampimisest. Kui peale Taid kuhugi ei plaanita minna, siis peab arvestama, et maismaad mööda sisenedes saab Tais olla viisavabalt 15 päeva kui pikem viisa ette ära pole tehtud.

Huvitav, et Malaisias on lubatud viibida 30 päeva, kui sa sealt ilma väljumiseta uttu tõmbda, kas hiljem riiki sisenedes probleeme ei või tekkida? elvnap sukeldumiseks on vaja PADI dokustaati. Lendamine on üldjuhul ka ajakulu. Asjade pakkimine, teekond lennujaama, lennu ootamine, lend, lennujaamast väljumine ja teekond hotelli. Tavaliselt ei viitsi keegi nendele tähelepanu pöörata aga üldjuhul kaotad sellise asjaga ühe päeva. Üldiselt mina soovitaks küll neid peatuseid vähem planeerida, siis on ka ajakaod väiksemad.

Meie oleme Malaisiasse sisenenud ilma see sisenemine oleks kusagil kajastunud ja tol korral, kui siis siselennule läksime, oli probleeme ja õiendamist küll, asi lahenes siiski kokkuvõttes. Me sisenesime rongiga ja miskipärast ei saanud seal vajalikke templeid passi. Sukelduda koos instruktoriga saab ka ilma serdita, ja mitte kuigi sügavale.