Viimased kommentaarid

Valjalend oli 4.30 hommikul ja ise vahetasin raha peale passikontrolli ehk turvatsoonis, juba varahommikul sai lennujaamas hommikusook tehtud ja enamus poed lathi. Voibolla onnestub turvatsoonis raha vahetada, st enne passikontrolli.  valjudes eriti kull midagi silma ei jaanud. Transpordi voib neti kaudu ette tellida nt. Suntransfer jne 


Mul paar aastat tagasi Türgist tulles jäi pagas toppama nädalaks ja samuti "tühjendati sisu", Andes oli umbes 28 kg, kätte sain 19 kg, nii et päris kõvasti. Siiamaani nuputan, mis ikkagi ära võeti. Üks asjadest oli väike must kott laadijatega ja terve hunnik USB-ed, millest kõige rohkem kahju, seal kõik pildid ja laste videod absoluutselt kõikidest reisidest, loll muidugi, et sinna panin. Üldiselt väärtasju ei kompentseerita, pole mõtet mainidagi. Küsitakse ka tsekke. Kui sa reisil midagi ostsid ja on tsekid alles, võid vabalt selle lennufirmale kirja panna. Mina märkisin lennufirma kompetsatsiooniks mõned tsekiga ostud, siin näiteks suveniirid ja ütled, et tsekk oli samas kilekotis ning läinud. Hüvitatakse ainult nii palju, kui suudad neile kirja panna 


Loomulikult on sul õigus kompensatsioonile, lennufirma on kohustatud kompenseerima. Uuri nende kodulehelt, tavaliselt on selline  informatsioon olemas, kui palju kadunud pagasi eest. Kas on üritatud koodide järgi otsida? Võimalik, et kuskil vahepeatuses toppab, soovitav järgi uurida, kui kuskil oli vahepeatus näiteks helistada või mailida lost and found. Oled ikka netist oma pagasit otsinud koodi järgi?? Mul endal läks ka kord nädal, kui üles leiti. 

Paar korda olen ka ilma kohvriteta kohale joudnud, 2016 Turgis olles viimane ohtut kui koik pakitud sai, otsustasin internetist uurida, kuidas lennud toimivad, juba 5 tunni parast oli minek Antalya lennujaama kell 4 hommikul. Esimene asi arvuti taga olles nagin punasega kirjutatud, et Istanbuli lennujaamas oli terrorirunnak. Istanbulis pidi ainult vahepeatus olema, sinna ka joudsime, edasine lend aga tuhistati, Ja saadeti bussiga teise lennujaama, arvasime, et kohvrid saadetakse automaatselt edasi. Teise, Sabiha lennujaama joudes laks kiireks, lopuks saatja kusis, et pagas...siis aa ja oo, polnud enam aega sellega tegelemiseks. Vahepeatus Dohas kujunes pikemaks, kuna sealt jaime jatkulennust ka maha, ning Muscati joudsime Peale 24 tundi transiidis, ilma kohvriteta. Tervet 3 paeva ei  suudetud kohvreid ules leida, lopuks edasi lennates saime 3 katte ja uks oli ikka kadunud. Selle saime alles Nadal hiljem kodus katte. Qatar airwaysiga kulus peaaegu aasta, et kompentsatsioon katte saada!!! Uritati alguses eemal hiilida.... 

Sel aastal Bulgaariasse lennates jai Air Baltic Tallinnast Riiga lennates 10min hiljaks ning kohvrid kohale ei joudnud, alles 2 paeva hiljem! Kuna kaasas midagi eriti polnud, tuli shoppama hakata. Kuna teada on, et tuleb tsekid alles hoida, rohkem kompentsatsiooni ei saa, siis 2 paeva sai lennufirma arvelt seda Ka tehtud. Teine kord olen targem, panen ujumisriided kasipagasisse samuti, kuna juba teist Korda sunnitud reisil ostma. 
Koige huvitavam lugu juhtus 2015 aastal Dominikaani vabariigis. Vaike kripeldus oli, et vaike lend ees, La Romana lennujaamas San Juani. Piletid ammu ostetud, viimane paev veel uurisime lennjaama infot, pidi ikka toimima. Joudsime siis lennujaama kohale, see jumalast tuhi, nagu kummituslinn, ainult paar tootajat jai silma. Onneks meil oli vaga asjalik bussijuht, kes jooksis asja uurima. Mitte uhtegi lennujaama seal ei toimunud! Mingit infot ka polnud, selge ka, et seal pole motet istuda. Ruttu, ruttu siis teise lennujaama, Punta Cana asus tunni aja kauguses. Vahepeal siis bussijuht uritanud helistada ja infot saada... motlesin, et ehk on viga tehtud Ja La Romana asemel lend Punta Canast? Vahepeal saime teada, et on kull lend American airlinega Miamisse (uks oobimiskohtadest), loodsime selle peale saada. Kahjuks oli Neil ainult uks koht pakkuda. Oli suur toenaosus, et ei saagi minema, lopuks Copa airlines Aitas valuable, aga vaga kopsaka summa eest. Sain siiski  ka emaili, kus teatati, et tehnilistel pohjustel jaab lend La Romanast Ara ja umbes nii, et vaadake ise, kuidas San Juani saate (aerutades vist), et sealt edaspidi lend on ok. Kompensatsiooni maksti ainult selle Ara jaanud otsa eest :(( kedagi ei huvita, et pidid minu, mitu tuhat juurde maksma 

Melbournes, Austraalias oma kodus. Tore oleks, kui saaks eestlastega kokku

Uus Meremaal saranane Austraalia tollile, tooreid puu ja juurvilju ei tohi tuua, kuyi on toodeldud, naiteks pahklid pakendis soolatud, siis peaks labi minema. Komme ka shokolaadi voib viia. Ma ise olen Soomest regulaarselt leiba tellinud ja Eestis juustu saadetud postiga, juust on alati kohalke joudnud, aga suitsuvorst voi salaami ara voetud. Deklaratsioonil peab markima ikka, et toit, kui kusitakse void oelda shokolaad, kupsised, siis on lootust, et edasi ei kontrollita!

Soovitan Stockholmis esimeste seas lennukist maha saada ja kiire temoga ehk jouab jargmisele lennule

Ma kunagi lendasin Tallinn-Helsinki-Bangkok aga tapselt ei maleta enam. Pakun et turvakontroll tuleb siiski labida, esiteks on sul ees pikk lend ja tavaliselt ja lahed teisele lennule, seega kontroll peaks olema, et vahepeal pole midagi keelatud pannud, Ja lahkud Eurotsoonist samuti. Kui tahad midagi osta, tee seda Helsinki lennujaamas

Tere! 2013 sai lennatud Ho Chi Minh-Nha TRang ja just ohtusel ajal, tapselt ei maleta umbes 20.30. Lenbd hilines, kuna ilm kehv, vihmane ja polnud kindle kas uldse toimub, kohale siiki saime. Oleneb, mis ajal lend sul jouab Ho Chi Mingi. Kui varem pole Vietnamis kainud, siis soovitan kull paar paeva Ho Chi Minh olla, tegevust jatkub. Nha Trang vaike koht suhteliselt, me olime Vinepearl resortis, kus on ka teemapark, akvaarium jne.

Probleem on pigem selles, kas alla 18a viisat antakse?

Mind ka vaga hairib, kui lahed puhkusele, ja seal turistid napilt riietudes ring liiguvad, marki tais tehes. Tahad endast lugupidavat suhtumist, siis kaitu ja riietu samamoodi!
Selle peale ei tulda, et riietusel on praktiline eesmark kuumas kliimas kaitsta end paikese eest! Igauhe oma asi, kas tahab esimese paevaga poletada saada ja siis ulejaanud aja puhuksel tagajargedega vaevata, kui mitte tosisemat kaela ei saa, Nahavahk on vagagi levinud! Isegi palavatel paevadel 20min toole ja tagasi soites on nahk korralkult paikest saanud labi aknaklaasi. Ja 25C pilvise ilmaga tund aega vees olles, ei tulnud sellepealegi, et void korralikult poletada saanud, aga sain!

2015 sai lennatud Maiami - Cancun - Los Angeles, American Airlininesiga lisandub lennujaamas pagasi tasu

kohapeal saab ehk laenata? Uks variant on veel, et voted vaikse matratsi, linad, teki kaasa... ma olen alla 2a nii teinud, et matrats kaasas, saab maha panna. Tuneesias naiteks triple toa asemel anti esialgu kahene tuba, molemad lapsed pidid maas magama, kateratikud, tekid maha ja sai hakkama. Omaanis naiteks oli diivan toas, kus sai katted eemaldada, taas maha ja laps sai voodite vahel sellel kattel/matratsil olla.

Rahu, ainult rahu! Pole see asi nii hull. Säilita ise rahu, ja kõik laabub. Lapse kohalt ei tea muidugi kunagi, kuidas läheb. Olen väga, väga palju oma kahe lapsega reisinud, üle Vaikse ookeani, üle India ookeni, Austraaliast Eestisse ja tagasi. Esimene lend oligi 3 kuusega Austraaliast Eestisse, kuna oli teada, et gaaside pärast ilmselt tuleb tegemist nii pikal lennul, saime hakkama. Tagasiteel tekkisid ainult probleemid, kuna hilinemiste pärast jäime Hong- Kongis jätkulennust maha ja kujunes reis pikemaks ning viimane 9 tunnine lend oligi kõige hullem. Pidime kogu aja süles hoidma, kuna beebikohta polnud, tunnike röökis, siis oli rahu tagasi. Lapse röökimisel on kindlasti põhjused ja sellega peabki tegelema, et rahu majas! Üks suurimaid probleeme on see, et kõrvad võivad hakata õhurõhust valutama. Selleks on lihtne nipp, mida olen oma laste puhul kasutanud. Enne õhkutõusmist (alusta varakult), ja maandumist kata lapse kõrvad kas teki või oma kätega. Garanteerid, et see aitab, kui õigel ajal teha. Väikse lapse puhul võta tekk kaasa, kui uneaeg tulemas. Olen ma kõvasti teki sisse mässinud, et muud tegurid ei segaks ja laps uinub kiiresti. Jälgi, et lapsel pole liiga palav või külm. Väikeste lastega on selles mõttes lihtsam reisida, et palju uneaega ja ei jookse minema. Soovitan ka näiteks DVD mängija kaasa võtta, sisustab laste aega. Suuremate laste puhul (üle 5a) on asi teisiti, uus koht ja palju uudistamist, põnevust, mis ei lase magada. Kõige parem ongi valida öine lend, kui laps magada tahab. Kuigi suuremate puhul on see ka nii ja naa, nagu ma kirjutasin. Minu omad ei saanud palju magada viimase reisi ajal, kuna Emirates Airlinesil oli palju vaatamist ja mängimist ekraanil! Nelja järjestiku lennu puhul Melbourne-Singapur-Dubai-Stockholm ja lõpuks Tallinn magasid ainult paar tundi, jonni polnud üldse. Tallinnasse jõudes viimane tund jäid magama, et tuli tassida lennukist. Olen ka nii reisinud, et Kuala Lumpuris läks lennujaama jõudmine pikaks ja tund jäi lennukile jõudmiseks. Lapsed jäid juba kärus magama, bussist kärusse, siis lennukisse tassida ja kõik 8 tundi magasid. Ainuke mure laste tassimine! Ma soovitan esmaabipaki kaasa võtta, plaastrid jms, eriti vajalik rohud palaviku vastu, kui uues kohas eriti alla 2a haigeks jääb.

Doha lennujaam on paris suur ja rahvast palju, lendu vahetades tuleb turvakontroll labida ja uude varavasse minek votab aega, 35min ei joua, kui just jah speed-boardingut pole, aga pagas selle ajaga kull ei joua.

ma kasutasin eelmine aasta sama liini Dubai-Stockholm, aga kuna olin kursis, et Euroopas (eriti Saksamaal ja Rootsis) kaib "vallutamine", siis ei imestanud, et muulaseid rohkem kui valgeiod lennukis. Olin selleks valmis, ja just jalgisingi selle pilguga, mis mass sinna Euroopasse randab. Ilmselt moned juba monda aega Euroopas olnud, nuud kaidi puhkamas. Sama oli ka Finnairi lennuga moned aastad tagasi Singapurist Helsingi, musta nahavarviga uritasid stuardessiga soome keeles raakida.

Ise pole nimetatud kohtades käinud, samas väga palju väikeste lastega reisinud. Lapsekäru on alati kaasas mitmel põhjusel, laps väsib ruttu, Saab vankrisse pannes edasi jalutada, Saab vankris uinakut teha, ise samas meres või basseinis ujuda.

Googles leidsin, et 17 aastane voib kull iseseisvalt reisida. Mis linnas ise oled?

Uks odavamaid hotelle, mida reisides kasutanud, oli Bali Sandy hotell 5 ood 180 Austraalia dollarit ehk AUD 35 paev, vaiksem hotell basseiniga, 20 dollarit masaaz sealsamas basseini aares, vaga rahul

kui sul on soovi erinevatesse kohtadesse minna, siis on muidugi kasulik votta pilet Tallinn-sydney ja tagasi Gold Coast-Tallinn, mottetu tagasi soita Sydneysse lihtaslt, et peab sealt tagasi lendama

minu teada, sellisel juhul peaks lennufirma raha tagastama, ja uuele reisijale ostad lihtsalt uue pileti. Samas kui kontakteeruda otse Air France ja asi ara seletada ehk teevad erandi ja muudavad nime

Kui templit soovid kulastada, siis Bathu Gaves

Juhul kui ID ara varastatakse, siis kindlasti tuleb Eestisse PPA-sse helistada, ja kas peatatakse voi tuhistatakse. Sellest teatamine on vaga oluline, et hiljem ei saaks sinu ID kaardiga "pahandust" teha.

Dubais on enamasti 18 ja 22K kuld ehk suurema kullasisaldusega, seega hind ongi korgem, kuis ee ms 14K kuld Eestis