Viimased kommentaarid

Olen oma vaikeste lastega vaga palju reisinud alates 3 kuuselt.... labi kainud koik Bali, Tai, Malaisia, Vietnam, Cambodia, Mauritius, Maldiivid, Fiji, Vanuatu, New Caledonia, Mexico, Domenikaani vabariik, Tuneesia, Turgi jne ning pole kunagi abi vajanud, voibolla lihtsalt vedas. Ainuke kord kus tahtsime arsti juurde minna, oli Cambodias kui 1,5 aastane palavikus, visiiditasu US50, otsusasime ara jatta, kuna palavik polnud korge ja jargmine paev kojusoit. Meil on alati panadool palavikuvastu kaasas. Kohulahtisus voib koikil juhtuda, kuna toit on teistsugune ja organism pole valmis koike "baktereid" seedima. Vaikeste lastega ei saa just vaga palju ringi liikuda, pigem rohkem kohapeal olla ja lasta lastel rahus olla, kui pidevalt ringi tarida....

Eelmine aasta olin Abu Dhabis ja Dubais. Abu Dhabi on palju vaiksem koht, teha seal tõesti palju pole. Lastega veel saab Waterpark ja Ferrari World külastada. Seal on ka Red Bus Tours, saab linnale tiiru peale teha, Zayd mošeed külastada ja kunstigaleriid. Üldiselt on see bussi tripp igav, kui on täpselt soovi näiteks seda galeriid külastada, võib lihtsalt takso võtta. Peatusime Etihad Towers hotellis, hea oli basseini juures lõõgastuda. Ei tea, kas just tasuta stopoveriks seda hotelli pakutakse. Ja Etihad Airways jättis halva mulje, toit kehva ja Abu Dhabi lennujaamas kaaluvad hoolega sinu kotte, isegi hiljem passikontrolli minnes on spetsiaalselt pandud isikud käsipagasit kaaluma (ühesõnaga raharöövlid). Mul olid lastel padjad kaasas, see ka nenede mõistes lisa... seega mitte mingil juhul ette nahtud 7kg. Pidin checki tagasi minema ja juurde maksma. Uks hiinlane oli oma kogu "tavaari" põrandale laiali laotanud, kilodega jamamas

1980 aastate alguses sai perega paar korda Sotsis kaidud, tookord 2-3 paeva rongiga. Ma olion siis 5-6 aastane. Kohale joudes tekkis vennal plaan, kes on 2 aastat minust vanem, kahekesi vooras linnas soita, moeldud- tehtud. Vanemad said sellest teada alles, siis kui kodus tagasi. Veel sai kaasa ostetud Sotsist papagoid, kes olid siis rongis ara peidetud ja vagunisaatja kaid uurimas, kust see linnuhaal tuleb, targemaks aga ei saanud.

Veel on alles CCCP pass, see sai tehtud kunagi selleks, et Soomes kaia, tookord Georg Otsa laevaga. 

Ma just olin selle lennujaama lahedal Splash resort Phuketis, iseenesest on ok, aga uksikus kohas ja elu valjaspool igav. Takso oli kirves, Naiteks 20 min soit kaubanduskeskusesse 700 bathi. jatsime seega Patong beacil  Kaimata. Soovitan siis kas paar paeva Splash resortis olla ja edasi teise hotelli kas Patong beach laheduses. 

Reaper, kirikud seal on ilmselt Victoria ajastust. Ma ise olin Negambos enamasti ja voibolla seeparast onnestus naha 

Reaper, see voimalus on kull, aga kuna see runnak on siiski kristlaste vastu suunatud, siis usun teist  varianti. Aasta tagasi seal olles jalgisin umbrust ja ohus oli pingelisust, st teatud kontingent seal, ei olnud uldse rahul. Kirikud oled seal toesti ilusad, kahjuks polnud aega lahemalt tutvuda 

Ma olen vaga vaga palju oma lastega reisinud. Esimene kord oli siis, kui laps oli 4 kuune -Austraaliast Eestiise ja tagasi, polnud muidu plaanis, isa matustele pidin tulema. Sinna minekuga polnud eriti probleeme, tagasi lennates hakkas Helsingis jama pihta, tund aega sai lennukis oodatud, et Londonist tulijad peale votta. Tanu sellele joudsime Hong Kongi hilinemisega ja jatku lennust jaime maha. Cathay Pasificu asemel pakuti Qantast, sellega ka oli jama, hilines valjumisega 1,2... kuni lennuki kapten tuli raakima, et konditsioneeri rike ja tapset aega ei tea, 6 tunni parast saime siiski minema, aga laste kohta polnud ja pidi 9 tundi sules olema, reis muutus palju pikemaks ja vasitavamaks ja viimane lend oli jah oudus. Seega kunagi ei tea, tuleb natuke ette valmistuda olukordadeks, naiteks lisariided ja iga ks juhuks rohem mahkmeid kaasa. Kui on oine lend ja tavaliselt lapsel uneaeg, siis peaks iseenesest reisi lihtustama. Paljud lapsed nutavad lennukis kahel pohjusel, on uneaeg ja nad ei suuda uues olukorras uinuda, sellises olukorras olen teinud nii ja seda sunnist alates beebiga, mahin teki sisse tugevamalt ning kiigutad. Teki sees olles ei kuule ega nae, aitab lihtsamini uinuda. Teine pohjus on ohurohk, mis tekitab korvadele valu, selle vastu aitab see, kui oigel ajal katad lapse korvad kasvoi oma katega! Seda tuleb teha ohkutousmisel ja maandumisel, rohutan et oigel hetkel, naiteks kui lennukis hoovoturajale laheb, muidu hiljem pole enam seda efekti, kui valu korvadesse juba jouab! Vaikse lapsega reisides on mul kaasas olnud ka termos kuuma vee jaoks ja pudel jahutatud vett, saab ruttu piimasegu valmis teha. Kaasas voiks olla vaiksele rull kilekotte voi prugikotte, selleks et lapse maardunud riided, mahkmed jms panna, kaasas voiks olla ka niisutav kreem, pikk lend teeb naha kuivaks. Enne lendu ehk voiks lapsega rohkem jalutada ja vahem magama lasta, siis ehk rahulik lend. Mul on ka selline lend olnud, et lennujaama joudes molemad lapsed jaid magama, ainuke mure vankrisse panna ja lennukisse tarida, 8 tunnine lend moodus neil magades. Teine kord oli Finnairiga Helsigist Bankoki lennates 1,5 aastasele pole beebivoodit ette nahtud ja koht oli ka Mitte imikuga reisijale moelnud, aga ullatus, ullatus stjuardess toi lapsekorvi, mille sai istme all jalgade ette panna ja 1.5 a sai seal magada kull 

Isaac joudsime ette, just vaatasin, TUI momendil Bay of Bengal Kohale, jouab Phu Quac 10am kohaliku aja jargi 

Aga flightradar24 saab jalgida, kas TUI on sinnapoole teel ja millal saabub 

Pole probleemi, ESTAga saab hakkama, kui on koik piletid ette naidata, seda tahavad nad varakult naha, et markida arvutisse sisenemis-valjumis-sisenemise koht USA-see. Endal oli samuti korralik kompott 2015, Melbourne (AUS)-Auckland-Los Angeles-Philadelphia-Punta Cana- Miami-Cancun-Los Angeles-Auckland-Melbourne, oli paar eraldi piletid ja Philadalpias stop overi jargsel boardingul taheti koiki pileteid naha, et kust, mis, kuhu... tadike laks veits narvi meie paberimajanduse peale, umbes  pool tundi pani meie 4 inimene andmed arvutisse :)


Valjalend oli 4.30 hommikul ja ise vahetasin raha peale passikontrolli ehk turvatsoonis, juba varahommikul sai lennujaamas hommikusook tehtud ja enamus poed lathi. Voibolla onnestub turvatsoonis raha vahetada, st enne passikontrolli.  valjudes eriti kull midagi silma ei jaanud. Transpordi voib neti kaudu ette tellida nt. Suntransfer jne 


Mul paar aastat tagasi Türgist tulles jäi pagas toppama nädalaks ja samuti "tühjendati sisu", Andes oli umbes 28 kg, kätte sain 19 kg, nii et päris kõvasti. Siiamaani nuputan, mis ikkagi ära võeti. Üks asjadest oli väike must kott laadijatega ja terve hunnik USB-ed, millest kõige rohkem kahju, seal kõik pildid ja laste videod absoluutselt kõikidest reisidest, loll muidugi, et sinna panin. Üldiselt väärtasju ei kompentseerita, pole mõtet mainidagi. Küsitakse ka tsekke. Kui sa reisil midagi ostsid ja on tsekid alles, võid vabalt selle lennufirmale kirja panna. Mina märkisin lennufirma kompetsatsiooniks mõned tsekiga ostud, siin näiteks suveniirid ja ütled, et tsekk oli samas kilekotis ning läinud. Hüvitatakse ainult nii palju, kui suudad neile kirja panna 


Loomulikult on sul õigus kompensatsioonile, lennufirma on kohustatud kompenseerima. Uuri nende kodulehelt, tavaliselt on selline  informatsioon olemas, kui palju kadunud pagasi eest. Kas on üritatud koodide järgi otsida? Võimalik, et kuskil vahepeatuses toppab, soovitav järgi uurida, kui kuskil oli vahepeatus näiteks helistada või mailida lost and found. Oled ikka netist oma pagasit otsinud koodi järgi?? Mul endal läks ka kord nädal, kui üles leiti. 

Paar korda olen ka ilma kohvriteta kohale joudnud, 2016 Turgis olles viimane ohtut kui koik pakitud sai, otsustasin internetist uurida, kuidas lennud toimivad, juba 5 tunni parast oli minek Antalya lennujaama kell 4 hommikul. Esimene asi arvuti taga olles nagin punasega kirjutatud, et Istanbuli lennujaamas oli terrorirunnak. Istanbulis pidi ainult vahepeatus olema, sinna ka joudsime, edasine lend aga tuhistati, Ja saadeti bussiga teise lennujaama, arvasime, et kohvrid saadetakse automaatselt edasi. Teise, Sabiha lennujaama joudes laks kiireks, lopuks saatja kusis, et pagas...siis aa ja oo, polnud enam aega sellega tegelemiseks. Vahepeatus Dohas kujunes pikemaks, kuna sealt jaime jatkulennust ka maha, ning Muscati joudsime Peale 24 tundi transiidis, ilma kohvriteta. Tervet 3 paeva ei  suudetud kohvreid ules leida, lopuks edasi lennates saime 3 katte ja uks oli ikka kadunud. Selle saime alles Nadal hiljem kodus katte. Qatar airwaysiga kulus peaaegu aasta, et kompentsatsioon katte saada!!! Uritati alguses eemal hiilida.... 

Sel aastal Bulgaariasse lennates jai Air Baltic Tallinnast Riiga lennates 10min hiljaks ning kohvrid kohale ei joudnud, alles 2 paeva hiljem! Kuna kaasas midagi eriti polnud, tuli shoppama hakata. Kuna teada on, et tuleb tsekid alles hoida, rohkem kompentsatsiooni ei saa, siis 2 paeva sai lennufirma arvelt seda Ka tehtud. Teine kord olen targem, panen ujumisriided kasipagasisse samuti, kuna juba teist Korda sunnitud reisil ostma. 
Koige huvitavam lugu juhtus 2015 aastal Dominikaani vabariigis. Vaike kripeldus oli, et vaike lend ees, La Romana lennujaamas San Juani. Piletid ammu ostetud, viimane paev veel uurisime lennjaama infot, pidi ikka toimima. Joudsime siis lennujaama kohale, see jumalast tuhi, nagu kummituslinn, ainult paar tootajat jai silma. Onneks meil oli vaga asjalik bussijuht, kes jooksis asja uurima. Mitte uhtegi lennujaama seal ei toimunud! Mingit infot ka polnud, selge ka, et seal pole motet istuda. Ruttu, ruttu siis teise lennujaama, Punta Cana asus tunni aja kauguses. Vahepeal siis bussijuht uritanud helistada ja infot saada... motlesin, et ehk on viga tehtud Ja La Romana asemel lend Punta Canast? Vahepeal saime teada, et on kull lend American airlinega Miamisse (uks oobimiskohtadest), loodsime selle peale saada. Kahjuks oli Neil ainult uks koht pakkuda. Oli suur toenaosus, et ei saagi minema, lopuks Copa airlines Aitas valuable, aga vaga kopsaka summa eest. Sain siiski  ka emaili, kus teatati, et tehnilistel pohjustel jaab lend La Romanast Ara ja umbes nii, et vaadake ise, kuidas San Juani saate (aerutades vist), et sealt edaspidi lend on ok. Kompensatsiooni maksti ainult selle Ara jaanud otsa eest :(( kedagi ei huvita, et pidid minu, mitu tuhat juurde maksma 

Melbournes, Austraalias oma kodus. Tore oleks, kui saaks eestlastega kokku

Uus Meremaal saranane Austraalia tollile, tooreid puu ja juurvilju ei tohi tuua, kuyi on toodeldud, naiteks pahklid pakendis soolatud, siis peaks labi minema. Komme ka shokolaadi voib viia. Ma ise olen Soomest regulaarselt leiba tellinud ja Eestis juustu saadetud postiga, juust on alati kohalke joudnud, aga suitsuvorst voi salaami ara voetud. Deklaratsioonil peab markima ikka, et toit, kui kusitakse void oelda shokolaad, kupsised, siis on lootust, et edasi ei kontrollita!

Soovitan Stockholmis esimeste seas lennukist maha saada ja kiire temoga ehk jouab jargmisele lennule

Ma kunagi lendasin Tallinn-Helsinki-Bangkok aga tapselt ei maleta enam. Pakun et turvakontroll tuleb siiski labida, esiteks on sul ees pikk lend ja tavaliselt ja lahed teisele lennule, seega kontroll peaks olema, et vahepeal pole midagi keelatud pannud, Ja lahkud Eurotsoonist samuti. Kui tahad midagi osta, tee seda Helsinki lennujaamas

Tere! 2013 sai lennatud Ho Chi Minh-Nha TRang ja just ohtusel ajal, tapselt ei maleta umbes 20.30. Lenbd hilines, kuna ilm kehv, vihmane ja polnud kindle kas uldse toimub, kohale siiki saime. Oleneb, mis ajal lend sul jouab Ho Chi Mingi. Kui varem pole Vietnamis kainud, siis soovitan kull paar paeva Ho Chi Minh olla, tegevust jatkub. Nha Trang vaike koht suhteliselt, me olime Vinepearl resortis, kus on ka teemapark, akvaarium jne.

Probleem on pigem selles, kas alla 18a viisat antakse?

Mind ka vaga hairib, kui lahed puhkusele, ja seal turistid napilt riietudes ring liiguvad, marki tais tehes. Tahad endast lugupidavat suhtumist, siis kaitu ja riietu samamoodi!
Selle peale ei tulda, et riietusel on praktiline eesmark kuumas kliimas kaitsta end paikese eest! Igauhe oma asi, kas tahab esimese paevaga poletada saada ja siis ulejaanud aja puhuksel tagajargedega vaevata, kui mitte tosisemat kaela ei saa, Nahavahk on vagagi levinud! Isegi palavatel paevadel 20min toole ja tagasi soites on nahk korralkult paikest saanud labi aknaklaasi. Ja 25C pilvise ilmaga tund aega vees olles, ei tulnud sellepealegi, et void korralikult poletada saanud, aga sain!

2015 sai lennatud Maiami - Cancun - Los Angeles, American Airlininesiga lisandub lennujaamas pagasi tasu

kohapeal saab ehk laenata? Uks variant on veel, et voted vaikse matratsi, linad, teki kaasa... ma olen alla 2a nii teinud, et matrats kaasas, saab maha panna. Tuneesias naiteks triple toa asemel anti esialgu kahene tuba, molemad lapsed pidid maas magama, kateratikud, tekid maha ja sai hakkama. Omaanis naiteks oli diivan toas, kus sai katted eemaldada, taas maha ja laps sai voodite vahel sellel kattel/matratsil olla.

Rahu, ainult rahu! Pole see asi nii hull. Säilita ise rahu, ja kõik laabub. Lapse kohalt ei tea muidugi kunagi, kuidas läheb. Olen väga, väga palju oma kahe lapsega reisinud, üle Vaikse ookeani, üle India ookeni, Austraaliast Eestisse ja tagasi. Esimene lend oligi 3 kuusega Austraaliast Eestisse, kuna oli teada, et gaaside pärast ilmselt tuleb tegemist nii pikal lennul, saime hakkama. Tagasiteel tekkisid ainult probleemid, kuna hilinemiste pärast jäime Hong- Kongis jätkulennust maha ja kujunes reis pikemaks ning viimane 9 tunnine lend oligi kõige hullem. Pidime kogu aja süles hoidma, kuna beebikohta polnud, tunnike röökis, siis oli rahu tagasi. Lapse röökimisel on kindlasti põhjused ja sellega peabki tegelema, et rahu majas! Üks suurimaid probleeme on see, et kõrvad võivad hakata õhurõhust valutama. Selleks on lihtne nipp, mida olen oma laste puhul kasutanud. Enne õhkutõusmist (alusta varakult), ja maandumist kata lapse kõrvad kas teki või oma kätega. Garanteerid, et see aitab, kui õigel ajal teha. Väikse lapse puhul võta tekk kaasa, kui uneaeg tulemas. Olen ma kõvasti teki sisse mässinud, et muud tegurid ei segaks ja laps uinub kiiresti. Jälgi, et lapsel pole liiga palav või külm. Väikeste lastega on selles mõttes lihtsam reisida, et palju uneaega ja ei jookse minema. Soovitan ka näiteks DVD mängija kaasa võtta, sisustab laste aega. Suuremate laste puhul (üle 5a) on asi teisiti, uus koht ja palju uudistamist, põnevust, mis ei lase magada. Kõige parem ongi valida öine lend, kui laps magada tahab. Kuigi suuremate puhul on see ka nii ja naa, nagu ma kirjutasin. Minu omad ei saanud palju magada viimase reisi ajal, kuna Emirates Airlinesil oli palju vaatamist ja mängimist ekraanil! Nelja järjestiku lennu puhul Melbourne-Singapur-Dubai-Stockholm ja lõpuks Tallinn magasid ainult paar tundi, jonni polnud üldse. Tallinnasse jõudes viimane tund jäid magama, et tuli tassida lennukist. Olen ka nii reisinud, et Kuala Lumpuris läks lennujaama jõudmine pikaks ja tund jäi lennukile jõudmiseks. Lapsed jäid juba kärus magama, bussist kärusse, siis lennukisse tassida ja kõik 8 tundi magasid. Ainuke mure laste tassimine! Ma soovitan esmaabipaki kaasa võtta, plaastrid jms, eriti vajalik rohud palaviku vastu, kui uues kohas eriti alla 2a haigeks jääb.