Milline osta maks suurusega seljakott lennureisile

Kes siin rohkem seljakotiga lennukiga reisinud, milline võiks olla see seljakot, mis oleks hea ja mahuks käsipagasisse kaasavõtta? Kuna hakkas tunduma, et see tavaline lennukohver hakkab ringirändamisega jalgu jääma, siis kaalun varianti seljakotte seotada. Kuna ei ole kursis absoluutselt nende omadustega ja suurustega, siis ootaks mingit nõuannet proffidelt. Põhinõue oleks, et mahuks käsipagasisse ja oleks mugav seljas. Neid väikseid nn koolikotte mitte pakkuda, neid on mul siin aastatega juba kümne tuuri siginenud. Kuna minek 5. veebruar, siis ilmselt neti kaudu tellida ei jõua, nii et palun pakkuda neid, mis siin kohapeal võiks olemas olla.

läheb 45 liitrine seljakott, mille kõrgus on 55 cm. Korralikult pakkides mahub sinna kogu hädavajalik reisimiseks, kaal tõsi läheb 8-9 kilo peale.

Easyjetil on lennujaamas mingi konstrui, mille sisse peab kott mahtuma ja olen korduvalt näinud, et osadel ei mahu, kuna on veidi imeliku kujuga.

Minul on 35-liitrine O`Neilli seljakott ja ruumi jääb reisile minnes kotis ülegi.

mingi Taist ostetud odavam koopia North Pole- ist, mis on reguleeritav vastavalt siis minnes väiksemaks ja tulles suuremaks. Õmblused tuleb küll peale igat reisi üle vaadata, aga saab hakkama.

sattusin kogematta Kristiine keskuses ühe sellise http://www.torby.biz/p/pl/403271/plecak+wozek+na+kolkach+roncato+sunrise+maly+3271.html koti otsa. Tundus väga asjalik asi olema, homseks lubati ka must värv laost tuua. Liitreid on küll 28 , kuid kõik väga kompaktne ja hästi läbimõeldud lahendused. Rattad tundusid ka kvaliteetsed olema. Samuti see järelelohistamisesaba. Isegi mingi vihmakeep oli olemas. Ainuke loll küsimus, kas see nn alumine plastik tugevdus, mis rataste konstruid koos hoiab, ei hakka mitte segama ja seljale käima? Kusjuures see oli ainuke mudel, mille oli pehmendus padi ka alaseljale. Hind 2k vist on seljakottide juures suht norm?

Kas ratastest-sangast tulev lisakaal 28l koti kohta häirivalt suur ei ole?
Võrdluseks, lihtsamad kuid siiski väga mugavad kotid on ~40L juures kusagil ~1,5kg kandis.
Ma suudan hetkel välja mõelda 3 põhjust, miks pardale võtmiseks võiks kott olla selline kohver-tüüpi ja tugevam:

  • kannatab peal istumist, pikas sabas mõnus jalga puhata
  • triikimist vajava riidekraami suhtes sõbralikum
  • pikk lukk/pooleks lahti käiv kott teeb pakkimise mugavamaks; kui terminalis kotti puistatakse, ei ole tekkinud segadus nii suur ja kraami uuesti kotti ladumine võtab ka vähem aega.

Ma olen ise käinud 35+10l Ferrino Stratus Proga. Kui arvutit vaja vedada, olen püüdnud kogu vajamineva raaliranitsasse suruda - pardel, hambahari, hunnik sokke ja mõned vahetusriided lähevad läpakast üle jäänud ~20l sisse kenasti.

Stratus leiab ka üsna palju igapäevast rakendust, lisaks annab seda +10l lukuga regullida, hea väiksema kotiga lennule registreerida, pärast kott lahti voltida ning üleriided suurema vaevata ära mahutada. Kohalik otsing annab selle isendi kohta ka üht-teist. Nüüdseks on kaubandusvõrgus küll mingi muu nimega kuid sarnase põhimõttega Ferrino kott, paljudele ilmselt liiga kärtsudes toonides ja liialt edeva/sportliku tegumoega, silma jäi Rademaris. Mõlemad kotid on pehmed, mõnes olukorras liialt väikese suuga ja triiksärke neisse väga hea meelega ei paneks. Samas minu vajadused katavad kenasti.

Väljanägemiselt üsna asjalikud ja mugavuselt-funktsionaalsuselt kiidetud tooted on Haglöfsil, lennureisijale pakuvad ilmselt rohkem huvi Work ja Multi alla käivad isendid.
Mingi valik on Sportlandis, hind pigem soolane.

Ja kotipoode on igas kaubakeskuses, kohvrite kõrval leiab sealt pea alati ka midagi selga upitmiseks, ratastega ja ilma. Matkapoes enam ei vaadata viltu, kui soovid kotti proovides sinna ka üht-teist ka sisse laduda, ehk on kotipoodidesse sama suhtumine jõudunud, küsida vähemalt tasub.

ilmselt unustasin algselt mainida, et kott ei ole mõeldud traditsioonilise seljakotina kasutamiseks nagu seda tavaliselt tehakse vaid kandmise/tassimise/lohistamise vaeva vähendamiseks. Kuna ei ole kindel, kas tuleb rohkem kui 1km käeotsas kotti tassida, siis eelistaks seda seljas kanda. Ja lennukisse võtmise suurus on juba ses mõttes parem, et pea kunagi mõtlema, kas mõõt vastab või mitte. Antud kott millele viitasin, saab ka pagasisse anda, ilma et peaks kartma rihmade_kuskile_taha_jäämist(traksid peidetakse lukuga katte taha).