Nädal Keenias - soovitusi?

Tere!

Oleme veebruaris minemas Keeniasse, kohapeal nädal. Kas kellelgi on jagada reisikava/ideid/kogemusi/soovitusi? Praegu on üldplaan nädala esimene pool Nairobi, safari, pisi-ekskursioonid, linnad-külad-koolid-turud jm kohalik elu. Teine pool rannad ja puhkus (2-3 päeva), ilmselt minek rongiga-tulek lennukiga.

Aitäh :)

Meie käisime selle aasta veebruaris Keenias. Kohapeal olime 2 nädalat. Reisi esimese poole (1 nädal) olime Nairob'is ja safaril Masai Mara's ning teise poole (1 nädal) Diani Beach'il. Minu meelest nädal on liiga lühike aeg, et jõuda mõlemit teha. Näiteks Masai Mara safari võtab juba 3 täispikka päeva ära. Rongiga sõit Mombasa'sse ja sealt edasi kuhugi randa võtab päeva ära. Samuti tuleks veel lennuväsimusega arvestada esimesel päeval kui kohale jõuate.

Kindlalt Safari. Mombasa ümbruse asemel soovitaks Watamu randa. Meeldis oluliselt rohkem, kui Mombasa ümbrus.

Ajavahet ei ole, seega lennuväsimus on köki-möki. Kui on korralik lend, vaatad filmi ja naudid konjakit, mis seal väsitab?
Mombasasse liikumisel on võimalus ööbussi kasutada (Tahmeed, ainult!), mis hea unega inimesel aitab ka ühe reisipäeva kokku hoida.
Diani beach oli küll igavam ja põhjasuunal oleks kindlasti huvitavam, aga Dianile sõidad tukiga pool tundi, ülejäänud vahvad kohad tahavad kinldasti päevi saada. Mombasa on ise hädine, aga kannatab ka seal lebotada rannas. Tagasiliikumisel võtaks lennuki, saad kohe Nairobi lennujaama ja hoiad transfeeriaega kokku.

Safari osas - sõit võtab kõige suurema aja. Kolm täispäeva on vast reaalne, vähem läheb juba keeruliseks. Kui tahad Nairobis elevandibeebisid ja kaelkirjakuid ka näha, pane üks päev veel juurde. Ka safari välja ajamiseks oleks hea päev kohapeal veeta, kuid teie lühema plaaniga vist on mõistlik see ette vormistada. Meil õnnestus kerge vaevaga järgmiseks päevaks hea hinnaga safari sebida. Reede õhtul jõudsime, laupäeval jalutasime, saime safari ja pühapäeval sõitsime välja. Hinnaks ca 250€ nägu.

Kui ajaga kitsas, siis Hells Gate (Tuuli Roosmaa külastas, saab uurida) või ka kombineerida Tsavo külastust Mombasa transfeeriga.

Aeg seab selged piirid. Safari Nairobist Maarasse on klassikaliselt 3 päeva. Väljumised iga päev. Mombasasse läheb isegi lennukiga minnes päev sisuliselt kaduma. Mombasast on randa ka vaja jõuda. Diani on lähemal (aga mitte pool tundi), Watamusse selle aja sees isegi ei üritaks. Dianisse saab ka lennukiga (Ukunda). See hoiaks jälle aega kokku. Ma lebotamiseks võtaks pigem mõne basseiniga hotelli Nairobis, kui hakkaks rannikule minemisega jamama. Nairobi on muidugi omaette koht.

Nairobis soovitan kindlasti külastada Sheldrick Wildlife Trust'i. Saab näha ka paitada päästetud beebielevante. Lisaks Giraffe Center kus näeb väga lähedalt kaelkirjakuid ja saab neile tillukesi pelleteid süüa anda ja pai teha.
Mõlemasse kohta tasub ise lihtsalt taksoga kohale minna.

Ma seal Keenias nii aastajagu elasin. Mitte väga turistina. Selle ajaplaaniga mingit kohalikku elu näha pole reaalne, kui just ei viitsi Nairobi elusse süübida. Ma pakuks, et üks sõit matatuga kuhugi pärapõrgusse on see, mida keegi ei teeks ja mida ma iga päev tegin ja selgitasin iga päev matute juhtidele, et mind pole mõtet nöörida. Või on mingi plaan bussides röövitud saada? Seal suurema seltskonna juures asju juhtub. Ei, Nairobi on väga lahe linn, kui tead kuhu ja mis kellaajal mina.

Mina soovitaks just jätta Sheldrick Wildlife Trusti ja Giraffe keskuse vahele. Kui nagunii safaril käite näete neid loomi ikka omas keskkonnas ja elamus ägedam. Lisaks kipuvad need väga ülerahvastud olema. Eriti, kui veel ainult nädal aega Keenias olla siis võimalikult vähe aega Nairobis olla kuna see ikke paras pommiauk ja midagi asjalikku seal teha pole.

Aga kuidas on Keenia viisaga. Saab ikka kohapeal, lennujaamas, osta/taodelda?

Vaidleks vastu, et Nairob'i on pommiauk ja midagi asjaliku seal teha pole.

Nairob'is on kindlasti külastamisväärt Giraffe Center, sest seal saab kaelkirjakut oma käega toita mida safaril ei ole võimalik teha.

Looduse sõpradele on tore koht ka Karura Forest, mis on mets koos matkaradadega keset linna.

Kesklinnas ringi jalutades näeb kohaliku elu. Võibolla isegi liiga masendavat. Mina näiteks nägin tänaval palju lapsi ja emasid kerjamas. Politseinikud liikusid tänaval Kalashnikov'idega ja mulle tundus, et ega nad eriti hoolsad selle relvaga ümber käies ei olnud. Tundus, et iga pätt oleks saanud neilt selle ära võtta. Turvamees magas päise päeva ajal oma objektil poe ees jne.

Safari ostu soovitan siiski Eestis ära teha kuna kohapeal tänaval igasugused pakkujad, kes külge haagivad ennast, ei tundunud eriti usaldusväärsed.

Veel on võimalik Nairob'is näiteks koos giidiga külastada Kibera slummi ja käia ka 1 päevasel safaril Nairobi National Park'is.

Ainuke asi, mis mulle Nairob'is ei meeldinud, et nii kohe kui pimedaks läks ei soovitatud linna peale jalutama minna kuna on ohtlik. Peale kella 18:00 veetsime aega vaid hotellis.

Kes tahab ehedat Nairobit näha, võib muidugi kesklinnast Kencomi/Hiltoni juurest astuda paarsada meetrit kuhugi River Roadi kanti.

Mis puudutab neid safaripakkujaid tänavatel, siis nad on mingi reisibüroo teenistuses ja lõpuks pannakse sind ikka kõik samasse autosse. Ma julgen soovitada, kuigi meil käivad asjad tiba teisiti. 210 - 230 USD on safarite hind Masai Maarasse, sõltub kauplemisoskusest, ette ära ostes tavaliselt märgatavalt kallim. Nairobi kesklinnas haagib mzungule tegelane 10 minuti jooksul külge. Ma üldiselt soovitan https://bigtimesafaris.co.ke/. Nad väga kindlasti teavad eestlasi. Ma sain nendega ka tuttavaks tänava kaudu. Aga eks nad ka teevad hinna selle järgi, kas oled seal "kohalik" või esmakordselt Keenias.

Veigo soovitatud Big Time Safariga olen 2 korda ise käinud ja julgen igati soovitada.

Käisin viimati nendega jaanuaris Amboselis. Võin WhatsApp numbri anda kui otse soov pakkumist küsida (kirjuta privasse).

Nõus sellega, et kui vaid nädal aega, siis rannikule ei kipuks. Täiesti mõtetu kiirustamine ja jõuaksite seal pmst ainult 1 täispika päeva veeta, mis on ilmselgelt liiga vähe.

Pigem sõitke siis juba Lake Naivasha äärde paariks päevaks, väga mõnus kant :) väga lihtsasti ligipääsetav matatuga ja igati turvaline.

Selle Big Time Safariga see asi, et ma kunagi tegin selle juhiga kokkuleppe, et mina saadan neile kliente, aga nemad eestlastelt liiga palju üle ei võta. Tema vaatab kõik nagunii üle. Ma nüüd ei tea, kas vana kokkulepe peab või ei, aga from Estonia oleks vast kasulik ära märkida.

Tehtud! Reis kokku 10 päeva. Viisa taotlesime elektrooniliselt, süstid ja pcr testi tegime, hunnik mänguasju võtsime ka kaasa (me lapsed saatsid enda omasid kaasa). Malaariatablette võtsime ka, aga sääski oli tegelikkuses väga vähe. Otse lennujaamast läksime autoga (Big Time Safaris) Masai Marasse. Safari 2 päeva (sh Masai küla, iseasi, kui autentne see oli). Seejärel 2 päeva Nairobis (Kibera slumm, marketid-ostukeskused, kolasime linnas jne). Sealt lendasime Mombasasse rannapuhkusele (sh külastasime Dianit). Lõpus lendasime Mombasast Nairobisse ja siis juba kahe lennuga Eestisse. Kõik sujus hästi, nägime palju. Oleks vabalt olnud tehtav ka lastega.