Pagasita koju tagasi

Tere


Kas teab keegi öelda, on alljärgnevale olukorrale õigus hüvitist nõuda?

Täna oli connected flight
Praha-Brüssel Czezh Airlines
Brüssel-Tallinn Nordica/LOT

Tallinnas avastasin, et pagasit pole ning uuriti lennujaamast järgi, siis jäi see Brüsselisse ja lubati homme Cargoga koju saata.

Kas on mul õigus nõuda hüvitist? (Hilineb siis vähemalt 24h), kelle poole peaks pöörduma Czezh Airlines või Nordica?

Kindlustus ei hüvita, kuna saabusin kodumaale ja reisilõppkohta saabudes enam ei kehti kindlustus, vähemalt nii öeldi PZU kindlustusest.

Ettetänades,

Milline on sinu kahju? Kindlustuse mõte on korvata tekkinud kahju või lisakulutus.

hbert, kahju ja kulu ju olemas. Sama voib ju küsida, et mis kulu oleks, kui kaduma oleks pagas läinud minnes...

Kui lend hilineb või tühistatakse siis on ju õigus nõuda hüvitist -600€. Samamoodi otsest kahju sellega ei pruugi kaasneda. Kui mul kohvris nt kogu garderoob :d ? 

Ma ikka püüan veel. Milline on konkreetne kahju?  Kogemuse põhjal  tuuakse pagas sobival ajal koju, kontorisse või muusse sobivasse kohta.  Konkreetset kahju peab ikka tõestama ja selle juures ei tohi ise loll olla. Kui panid arvuti või autovõtmed äraantavasse pagasisse, siis ise olid ka loll. Võib olla lennufirma oleks isegi nõus taksosõidu hüvitama. 

Mul endal on pagas kaduma läinud ja jõudnud Eestisse 2 nädalat hiljem. Siis ma tõepoolest tõestasin oma konkreetse kulu ja see hüvitati.
NB! Lennufirma reeglina ei kaota pagasit, vaid seda teevad lennujaamad

Üks näide: habe ajamata ja pardel kohvris. Vaja viisakas olla järgmine hommik...Ostad uue ja hüvitavad?

Poegkaru, jah, kui sa tõestad ära, et sinu ajamata habemest oli sul järgmisel hommikul mingi korvamatu kahju, nt ei saanud mingit vääääääga olulist lepingut sõlmida vms (kuigi mõnedele meestele muideks sobib paaripäevane ajamata habe!). Ärme hakkame nüüd siin norima, ala "aga mis, kui..." Kui seoses pagasi hilinemisega kahju on, tõesta ära ja ehk ka hüvitatakse. 

Ka mul on 2x kohver koju tulles maha jäetud, aga alati on see 1-2 päevaga kulleriga koju toodud.

Räägin hoopis huvitavama loo, mis minuga juhtus 2016 Mehhikost tulles. Tulime üle Londoni ja Amsterdami (vist oli nii) ja Amsterdamis avastasime, et meie kohvrid olid Londonisse maha jäetud (piletid olid meil eraldi ostetud), no ja muidugi mina turakas oskasin oma autovõtmeid kohvris hoida! Ja auto oli meid ootamas Riia lennujaamas... Õnneks süttis peas lambike (veel see hõõgniidiga, mitte veel LED), et mul ju tööauto! Ja sellel mingi hirmus äge kindlustus (see jäi meelde, sest kui auto kätte sain, siis autoliising kiitis seda pool tundi) a la et kui jään kuhugi metsa vahele, siis tuuakse kohe benssu jne. Midagi, helistasin siis kindlustusele, et tagavaravõti mul kodus jne ja tooge see palun Riiga. Tõidki! Vot nii

Tegelikult ei tohiks akudega pardel( aga tänapäeva pardlid on kõik akudega)  äraantavas pagasis olla. Seda isegi küsitakse eraldi.


Mul suutis hea tuttav Brasiilia siselennul rahakoti ja passi äraantavassse pagasisse panna ning pagas kadus ära. Hiljem siiski leidsime ülesse aga närve kulus palju.

Hbert, 2013 läksime neljakesi Taisse ja Taškendis oli vahemaandumine. Istume siis seal ootesaalis (seal oli vist 1 pood ja 1-2 kohvikut vaid) ja vahime niisama. Ühtäkki näeme, et tollimees, pass näpus, käib ringi ja vahib inimeste nägusid ja võrdleb passiga. Jõudis meieni ja nägu läks tal laia naeru täis: mu sõbra pass oli tal näpu vahel! :D Kutt oli selle turvakontrollis lindile unustanud. Aga kui toll poleks hakanud passi omanikku otsima? jne jne Siiamaani räägime sellest vahetevahel ja nüüd muidugi hea naerda, siis aga oli kuti ehmatus suur, sest ega tema teadnud, et tal passi pole...

Minu kogemus ütleb, et ei hüvitata. Kohver tuuakse esimesel võimalusel koju ja kõik.  Oli sarnane case Kuala Lumpur-Doha-Stockholm-Tallinn. Kindustusfirmaks oli iHi Bupa. Kohver jäi Stockholm-Tallinn lennult maha ja toodi järgmisel päeval koju ära.


Reeglina pagasi hilinemist lennufirma ei hüvita, küll ta pakuvad nad vahel näiteks hügieenipakki (hambahari,pasta, habemeajamistarbed jne), mis poegkaru probleemi lahendaks. Tuleb vaid pagasi hilinemist deklareerides küsida.
Küll võib pagasi hilinemisel rakenduda enda võetud pagasikindlustus, eeldusel et oste saab kirjeldada kui vajalikke. Mul näiteks sai enne tütre 3aastaseks saamist kindlustusrahadega ostetud lausa kaks lastevankrit, kuna need pidevalt hilinesid :-)

Paar korda olen ka ilma kohvriteta kohale joudnud, 2016 Turgis olles viimane ohtut kui koik pakitud sai, otsustasin internetist uurida, kuidas lennud toimivad, juba 5 tunni parast oli minek Antalya lennujaama kell 4 hommikul. Esimene asi arvuti taga olles nagin punasega kirjutatud, et Istanbuli lennujaamas oli terrorirunnak. Istanbulis pidi ainult vahepeatus olema, sinna ka joudsime, edasine lend aga tuhistati, Ja saadeti bussiga teise lennujaama, arvasime, et kohvrid saadetakse automaatselt edasi. Teise, Sabiha lennujaama joudes laks kiireks, lopuks saatja kusis, et pagas...siis aa ja oo, polnud enam aega sellega tegelemiseks. Vahepeatus Dohas kujunes pikemaks, kuna sealt jaime jatkulennust ka maha, ning Muscati joudsime Peale 24 tundi transiidis, ilma kohvriteta. Tervet 3 paeva ei  suudetud kohvreid ules leida, lopuks edasi lennates saime 3 katte ja uks oli ikka kadunud. Selle saime alles Nadal hiljem kodus katte. Qatar airwaysiga kulus peaaegu aasta, et kompentsatsioon katte saada!!! Uritati alguses eemal hiilida.... 

Sel aastal Bulgaariasse lennates jai Air Baltic Tallinnast Riiga lennates 10min hiljaks ning kohvrid kohale ei joudnud, alles 2 paeva hiljem! Kuna kaasas midagi eriti polnud, tuli shoppama hakata. Kuna teada on, et tuleb tsekid alles hoida, rohkem kompentsatsiooni ei saa, siis 2 paeva sai lennufirma arvelt seda Ka tehtud. Teine kord olen targem, panen ujumisriided kasipagasisse samuti, kuna juba teist Korda sunnitud reisil ostma. 
Koige huvitavam lugu juhtus 2015 aastal Dominikaani vabariigis. Vaike kripeldus oli, et vaike lend ees, La Romana lennujaamas San Juani. Piletid ammu ostetud, viimane paev veel uurisime lennjaama infot, pidi ikka toimima. Joudsime siis lennujaama kohale, see jumalast tuhi, nagu kummituslinn, ainult paar tootajat jai silma. Onneks meil oli vaga asjalik bussijuht, kes jooksis asja uurima. Mitte uhtegi lennujaama seal ei toimunud! Mingit infot ka polnud, selge ka, et seal pole motet istuda. Ruttu, ruttu siis teise lennujaama, Punta Cana asus tunni aja kauguses. Vahepeal siis bussijuht uritanud helistada ja infot saada... motlesin, et ehk on viga tehtud Ja La Romana asemel lend Punta Canast? Vahepeal saime teada, et on kull lend American airlinega Miamisse (uks oobimiskohtadest), loodsime selle peale saada. Kahjuks oli Neil ainult uks koht pakkuda. Oli suur toenaosus, et ei saagi minema, lopuks Copa airlines Aitas valuable, aga vaga kopsaka summa eest. Sain siiski  ka emaili, kus teatati, et tehnilistel pohjustel jaab lend La Romanast Ara ja umbes nii, et vaadake ise, kuidas San Juani saate (aerutades vist), et sealt edaspidi lend on ok. Kompensatsiooni maksti ainult selle Ara jaanud otsa eest :(( kedagi ei huvita, et pidid minu, mitu tuhat juurde maksma 

Buldooza kas kindlustus hüvitas koju jõudes? Ehk joudsid ilma lapsevankrita koju? Pzu küll välistab igasuguse hüvitise kui lõpp-punkti jõuad...

Tegelikult ei saa kindlustusselts välistada juhtumit.  Pagas kadus ikkagi ajal, mil asusid Eestist väljaspool ja kadumine ilmselt ka.  

Kui PZU seda väidab ja asub seisukohale, siis peaks sellist kindlustusseltsi kõik reisihuvilised vältima. Mis kasu on kindlustusseltsist, kes tegelikult ei kindlusta? Iseküsimus on ikkagi see kahju, ehk siis pead selle ära tõestama.

Kahju toimumise kohaks loetakse antud juhul Eestit ja Eesti ehk koduriik on PZU-l ja ilmselt ka teistel firmadel kindlustuspiirkonna alt väljas.




Kui pagas jääb maha kojusõidul, ei hüvita keegi. Tulles 2016.a USA-st rattamatkalt, sain riidekoti kätte 1,5 nädalat hiljem ja jalgratta 2,5 nädalat hiljem. Kindlustus ütles, et nemad hakkavad asja uurima alles 3 nädala möödumisel. 

hbert, lihtsam oleks küsida, milline selts loeb kindlustusjuhtumiks pagasi hilinemist Eestisse saabudes?

Mina ei tea sellist. PZU ei ole siin mingi erand ja üleskutsed nende vältimiseks on kohatud. Samamoodi ei kata Eestisse saabumisel pagasi hilinemist Seesam, BTA, Ergo... usutavasti veel paljud (et mitte öelda kõik).

Muide, nt Ergol on ka pagasi hilinemine sihtpunkti mitte standardis, vaid lisakaitse all.

Jaanapr, ma eespool just viitasin, et mulle on hüvitatud pagasi hilinemisega Eestisse seotud oluline kulu. Seega on olemas kindlustusseltse, kes hoolivad. 

Ja kui väidad, et valdaval osal ei ole sellist võimalust, siis olen alati olnud veendunud, et olukorda saab muuta.  Ega siis tarbijad ei pea olema lambad, kes lihtsalt lepivad olukorraga.

Mis sealt pagasist kohe vaja on ,et ei saa paar  päeva oodatud(külmiku magneteid vist). Tegelikult kas tasub seda hambaharja raha nii väga taga nõuda ja palju vaeva näha. Mul tegelikult juhtunud nii,et pagas oli varem kohal kui mina nii,et kui teised läksid lindi äärde ootama oli minu kott juba lindi kõrvale põrandale töstetud.Teine kord nägin lennuki aknast kui lennuk ruleerima hakkas kuidas minu suusa kott vedeleb lennuki kõrval maas mitte lennuki pagasiruumis aga jõudis ilusti järgmine päev koju ukse ette mulle. naljaga öeldes ei onud ju mul vaja sama õhtu suusatama minna ,et lärmi teha. Muidugi Riia või Helsinki lennujaam ja autovütmed kadunud pagasis siis on kurvem lugu jah

   Aga kindlustus on vajalik sest kui käsipagas Helsinki Doha Bangkok lennul antud pagasisse ,et mis teda Dohas seljas vedada. Aga mida Bangkokis polnud oli see kott.
  Edasi sai lennatud Saigon i siis tuli teade ,et kott Bankokis,Lubati saata edasi aga selleks ajaks  juba Saigonist edasi lennatud jne.  kuni nädal enne kojutulekut ilusti toodi kott  viimase peatuspunkti hotelli ära. PAGAS LEIDIS ISE OMANIKU ÜLES

hbert, jaga siis meile ka, kes on need seltsid, kes hoolivad?

Võtsin sõna, kuna PZU sai minu meelest ülekohtuselt välja toodud kui halb näide. Pole eriti objektiivne, kui teised on samasugused.

Sellega, et paremat teenust pakutakse, kui klient seda nõuab, olen alati nõus.

Iseasi on see, et kui lugeda välistusi, mis esemeid kindlustus pagasis ei kata, siis on päris suur lotovõit, kui sul on pagasis ese, mida ei ole välistustes kirjas ja mille puudumine esimese 24 tunni jooksul toob kaasa hüvitiseväärilise jama :)

Ma olen oma juhtumist siin Trip.ee-s ka kirjutanud( üks neist, kellele sa viitasid, et kes mingil juhul ei hüvita).   Eks ma olen neile juba reklaami teinud ka.  Aga ma lugesin enda kehtiva reisikindlustuse tingimused läbi ning saan aru, et nad lahkelt hüvitavad kui see ikkagi kadunuks jääb. 

Mul viimastel aastatel on pagas enam-vähem saabunud, mis paneb arvama, et pagasikäitluse tase on paranenud. Varasemalt oli küll aegu, kus oli pidev jama pagasiga.