Põhja ja lõuna Küpros

Kas keegi on olnud Küprosel nii, et 5 päeva lõuna osas ja 5 päeva põhja osas?

Otsisin ka infot, aga ei suutnud sellist asja leida.
Enamus on teinud nö ühepäevaseid reise teisele poole.
Seega minu küsimus, kas see on võimalik ja piiril ei teki probleeme?
Auto võtaks Papshose lennujaamast ja 10 päeva hiljem tagastaks selle samuti sinna.

Täpsusta, kas su rendifirma lubab piiri ületada. Kui passid kaasas, ei tohiks inimestel probleeme tekkida.
Autole tuleb osta täiendav kindlustus ja soovitan soojalt ka mõni isiklik lisakindlustus võtta, mis kataks kulud, kui mõne närvilise põhja elaniku teele satud.
Uurisin seda päris põhjalikuklt, kuid ise ei pidanud lastega seda vaeva vääriliseks ja keskendusin lõunaosale.

Sai ka teemat uuritud ja loobutud. Just auto kindlustus on probleemiks, lõuna kindlustused ei kehti põhjas ja  vastupidi. Kuskil soovitati ka kaks autot rentida, üks lõuna ja teine põhja jaoks. Praktiliselt tundus aga see ka suht keeruline. Meie plaaniks jäi lihtsalt pealinnas jala üle piiri käia..

Olen ise mõned aastad tagasi põhja osas just käinud ja jäin väga rahule. Lugenud olen küll, et ei soovitata jne, aga reaalselt olid inimesed väga toredad ja ma selle pärast üldse ei muretseks.

Põhjas just ongi mõnus, kuna seal vähem rahvast ja saad pikkadel liivarandadel pms üksi peesitada :)

Võtsin ka auto Paphose lennujaamast. Küsisin rendifirmast kas tohin sõita Türgi poolele. Lubati. Piiril kontrolliti passi ja nõuti kindlustuse ostmist ka Türgi poolelt. Võtsin minimaalse päevade arvu jagu. Vist 3 päeva. Ei mäleta kahjuks. Maksis igatahes 20 eurot.
Minu arust on lõuna poolel rohkem tegemist seega jagaks ma päevi teisiti. 10 päeva jääb nii kui nii väheks. Mõnus saar. Mulle meeldis.
Liikluskultuur sarnane nii põhjas kui ka lõunas. Ei mingeid probleeme.

Heiki50 millist firmat Teie kasutasite ?

Kasutasin Rentalcars.com teenuseid. Auto broneerisin enne reisi Eestis. Sel hetkel pakkus see firma kõige soodsamat hinda. Kohapeal võtsin juurde täiskindlustuse. Seal ju vasakpoolne liiklus; ei tahtnud liigselt riskeerida.

Rummal kysimus,aga missugune liiklus oli seal Pöhja-Kyprosel? Kas ka vasakpoolne?

Heiki50 Rentalcars.com on vahendusfirma, kes vahendab auto rendifirmasid Hertz, AVIS, Europcar, Alamo, Budget, Enterprise, Dollar, KEM Rental Cars jne. Kas oskate öelda, mis autorendifirmast Te auto kätte saite?

Põhja Küprosel ka vasakpoolne liiklus. Rendifirma nimi ei meenunud kuidagi, kuid vaadates pilte saan lugeda numbrimärgilt Avis Budget. Võib olla nad jagavad autosid?

Tuhnisin veel arvutis ringi ja sain teada, et auto rentisin Payless Car Rentalist. Kindlustus Türgi poolel kehtis kolm päeva. Mitte ööpäeva. Ehk siis sisenesin päeval kell 12.31, kehtivus aga lõppes kolmandal päeval 24.00.

Jälgin ka teemat, kuna minek Lõuna Küprosele ja kuigi olen varasemalt vasakpoolse liiklusega riikides sõitnud, on veidi hirm ikka. Tahan lähiajal ka auto broneerida ära, aga just see kindlustuse osa on segane ehk kas peaks/tasuks võtta täiskindlustus või ei? Pole varasemalt kunagi kuskil midagi juhtunud (ptüi, ptüi, ptüi üle vasaku õla) ja ainus, mida kardan, ongi, et äkki ise kuskile jään kauemaks munema seoses vasakpoolse liiklusega ja keegi sõidab otsa. Ehk siis mis olukorra jaoks see täiskindlustus oleks vajalik? Loomulikult võiks alati ikka maksimum turvaline olla, aga kui eesmärk siiski ka soodsalt reisida, siis väga müstilisi summasid maksta ei tahaks :) 

Kindlasti võta täiskasko, meile sõideti lennujaamst väljudes esimesel ringil tagant sisse, õnneks olid pamperil ainult mõned kriimud jne. ja autot tagastades see kedagi ei huvitanud kuna täiskasko. Lõunamaades on üldiselt nii, et kunagi ei ta, millal sind pärast kotitakse, seega parem maksta natuke rohkem ja on muretu.

Mis seda vasakpoolset liiklust puutub, siis hoiad teiste järele ja harjud ruttu ära, lisaks on rendiautodel teist värvi number ja kohalikud on harjunud, et neid rendiautodega turiste on massiliselt.

Esimesed reisid ei võtnud minagi renditud autole lisakindlustust. Pidasin seda raha raiskamiseks, kuid elu on õpetanud käituma ettevaatlikult. Auto ei saa ju kannatada mitte ainult liikluses. Keegi võib mõlkida parklas sinu autouksi või kusagil looduses (ikka seal kus on lubatud sõita) ei märka rohu sees olevat kivi. Mõni kõnniteeserv võib olla liiga kõrge ja ongi pamper kraabitud. Varas võib purustada su auto ukseklaasi. Kitsastes kohtades võib peegleid kahjustada. Et nüüd minust ei jääks mulje nagu oleks ma täielik kobakäpp, siis pean tunnistama - minuga neid asju reisil juhtunud ei ole. Tänaseni. Õnneks. Kuid iial ei tea mis toob homme.
 
Vasakpoolse liiklusega oli minu jaoks suurim probleem gabariidi tunnetusega. Nii mõnigi kord jäi minu auto ja parkiva auto vahele mõni sentimeeter. Korra sõitsin ka vastassuunas. Vastusõitev auto, õigemini selle seltskond (oli lahtine auto) tegid mulle rahvusvaheliste käemärkidega ja verbaalsete väljenditega selgeks kes ma olen ja eriti seda kuhu ma minema peaksin. Rohkem ma sellega ei eksinud.

Lisakindlustus võtab autojuhilt ära liigse pabistamise ja muretsemise. Minult küll. Mina maksin 100 eurot 2 nädala eest Lõuna Küprosel.

Aitäh sisukate vastuste eest.

Kas see kindlustus, mida lisaks aurendifirmad pakuvad, ongi see täiskindlustus ja saan kohe osta ära koos autoga või seda lisa saab alles kohapeal osta, mõtlen, et mis kindlustus seal pakutava a on juba bronnimisel või mis asju sealt hoolikalt vaatama peab, et mida valida? Plaanin ka sealt rentalcar.com lehelt võtta ilmselt või kuidas nt Ryanair enda rent on, tasuks sealt kaudu ka vaadata? 

Enne reisi broneerin endale auto kõige soodsamat hinda pakkuvalt firmalt. Muidugi vaatan mis autot ja millise varustusega seda pakutakse. Kuna reeglina rendin soojal ajal, siis erilisi nõudmisi minul ei ole rehvide, kütuse ega käigukasti osas. Broneerimisel saad ka kindlustuse kuid see ei sisalda kõiki kahjusid. Kui aga olen juba autorendi teeninduslauas, siis võtan juurde ka lisakindlustuse. Et omavastutus oleks ikka 0 ja et kindlustus sisaldaks ka rehvide purunemist ja vargust. Klaaside lõhkumist. Koha peal on minu jaoks kindlam töötajaga arutleda, et mida see täiskindlustus sisaldab. Selle summa maksan juurde juba koha peal. Kaardiga või sulas. Jällegi vahet ei ole. Tsekk tuleb muidugi ikka võtta. Nii teen mina.

Rendihindasid tasub  vaadata igalt poolt, et ikka soodsam hind saada. Minul eelistus puudub.

Mina teen jälle nii, et bronnin ühelt tuntud rendifirmalt teenuse "360°", mis tagab ka null-omavastutuse. Seda selleks, et ei peaks leti ääres mõistatama kas me asjadest teenindajaga ühtemoodi aru saime või mida see võõras keeles rendileping täpselt sisaldab. Ilmselgelt ei ole see odavaim võimalik variant, aga kui korra esistangele vastu äärekivi kriimud peale tegin, siis kehitati vaid õlgu ja öeldi "sul on ju kindlustus".

Nii on see täiskindlustusega igal pool. Ise talitan täpselt Heiki moodi, omal ajal üks kogenud reisihunt soovitas ka samamoodi.   

Mulle hakkab tekkima tunne, et ma ei taha enam kasutada rentalcarsi ega muid vahendajaid. Jah, sõidukite hinnad on neil seal veidi soodsamad, kuid sõiduki rendihind moodustab kogukulust ehk ca 10-30%.

Näide 1: Leiad Rentalcarsi abiga auto, mis 3 päevaks maksab 30 €. Kohapeal pead maksma kindlustust, mis kõik katab, 120 €. Reaalne näide Shotimaalt. Kogukulu 150 €


Näide 2: leiad Rentalcarsi abiga sobiva sõiduki ja pakkuja, aja broneerid otse pakkuja kodulehelt. Maksad küll 3 päeva eest 45 € sama sõiduki eest, kuid näed kohe ära, et 0 omavastutus maksab 60 € - kogukulu 105 €.

http://paphoshirecar.com/index.php/en/- Kui turvaline see rendifirma on.

Tegin täna päringu ja tunniaja jooksul juba helistati ja tehti pakkumine.23€ päev ja 300€ omavastutus