Kagu-Aasia riigid on kahjuks seni olnud neutraalsed Vene rünnaku suhtes Ukraina vastu. Vaid Singapur on kehtestanud sanktsioonid.
Vietnam isegi ei blokeerinud venelaste Visa- ja Masterkaarte. Eile oli väike meeleavaldus Kuala Lumpuris ja ka Bangkokis. Tai valitsus loodab ikka vene turistide tulekule.
Loodetavasti lähipäevil saabub muutus.
Ma nüüd peast panen, aga mingi statistika järgi oli kas viiendik või veerand turiste pärast Test&Go käivitumist Venemaalt. Seega oluline turg. Nüüd võivad nad sellest mõnda aega ainult unistada, sest kõik lennud Venemaalt Taisse on peatatud.
Vietnam, Laos - pole vast ime. Venemaa ongi sealkandis poliitiliselt pigem liitlane.
Veigo, miks Venemaa lõpetas lennud Tai-sse? Osad lennukompaniid andsid teada lõpetamisest, aga kas ka mingi riiklik piirang?
Ja läbi Istanbuli vist saab siiani minna...
Venemaa mis-iganes-lennundus-amet andis soovituse (loe: käsu) kõik rahvusvahelised lennud Venemaalt lõpetada (v.a. Valgevene, mis on sisuliselt okupeeritud), et nende lennufirmade valdavalt liisitud lennukeid välismaal ei arestitaks. See vähene staff, mis peale 8. märtsi lendama jääb, on Suhhoid ja väljaostetud Lääne lennukid, millele varuosi peale tulemas pole.
Välismaa lennufirmadega saab edasi. Aga hinnad on laes.
Ahjaa, õige jah.
Ja lisaks oli ka probleem, et ei taheta omadele ka järgi minna, kuna kardetakse lennukist (mis liisitud) ilma jääda
Lennukit peab ka tankima, et lennuk saaks tagasi lennata. Lennujaamale peab tasu maksma. Kuidas sa seda vene lennukit aga tangid? Venemaa annab vene lenduritele pataka dollareid kaasa, et need siis kohapeal arveldaksid ja lennuk saaks tagasi Venemaale lennata? Aga ilmselt rohkem kardavad nad arestimist.
Meenus, et Estonian Air võib kogemusi jagada selles vallas
https://majandus.postimees.ee/42370/lennukitais-rahvast-ootas-kutuseraha-otsiva-lenduri-jarele
Eks võib ka reisijate seas kiire sularahakorjanduse teha, et saaks välja lennata,.
Kui vaadata FlightRadarit, siis reaalsus on see, et ikka sõidavad nii palju, kui võimalik. Kas siis ülevalt poolt või läbi sõbralike riikide.
Phuketi lennujaama info kohaselt maandus täna hommikul Aerofloti lennuk Moskvast
Lennukite arestimine juba käib - Istanbulis arestiti Pobeda lennuk Mineralnõje Vodõst, Dubais Ural Airlinesi lennuk.
https://www.avianews.com/cis/2022/03/04/s7airlines_cancelled_all_international_flights/
Ka Azerbaidžaani lennufirmad on lennud Venemaale peatanud. Tundub, et kardetakse võimalikke kindlustusprobleeme.
Kas sanktsioonid mitte 11 märtsist kehtima ei hakka, midagi sellist uudistes oli. Phuketi uudistes oli ka vene ja ukrainlaste viisa pikendamine automaatselt kuu aega, paberid siiski vastavad tuleb saata.
Heitsin kiire pilgu, kuhu esmaspäeval, 7. märtsil, Šeremetjevo lennujaamast lennati. Poolsada kohalikku lendu, rahvusvahelistest lendudest toimusid Aerofloti koodiga:
Tel Aviv (2x), Cancun, Male, Dubai (2x), Antalya (2x), Hurghada
Royal Flight charter lendas Sharmi
6 lendu toimus Istanbuli eri lennufirmadega, ka Aeroflot
7 lendu toimus Jerevani
2 lendu Qatariga Dohasse
1 lend Abu Dhabisse
Lisaks Belgrad, Taškent jne
Vaatame võrdluseks 8. märtsi.
Šeremetjevost on ainus rahvusvaheline lend Nordwind Istanbuli (lennuaeg 5 h 25 min).
Vnukovost:
FlyDubai Dubaisse (suisa 4x), Turkish Istanbuli 2x, Mahan Air Teherani. Kusagilt oli Etihad Abu Dhabisse.
Pegasus lõpetab alates 10. märtsist piletimüügi lendudele Venemaalt Türki.
Võimalik, et midagi jäi kahe silma vahele, aga põhimõtteliselt on see riik nüüd hullemini isoleeritud, kui Iraan.
Nalja hakkab saama ka Venemaa lennufirmade slottidega olulistel lennuväljadel. Näiteks Heathrows on Aeroflotil vist ~70 slotti ja "use it or lose it" põhimõtte järgi on nad varsti neist ilma.
Loodame, et siis Tai lõpetab üldse PCR testid lähiajal, et turiste rohkem tuleks riiki.