Ryanair teeb, mis tahab?

Novembris tühistati mul mitu erinevat Ryanairi lendu ja neile pakuti alternatiivideks lennu muutmist või tagasimakset. Valisin tagasimakse variandid. Tänaseni mingit raha laekunud ei ole. Kui uurisin, kus on tagasimakse, siis sain sellise vastuse:

Dear Customer,,
I acknowledge receipt of your recent refund request.
In accordance with Article 4.2 of our General Terms and Conditions of Carriage, we refund only the government taxes that may be included in the ticket price and, thus, passed on to our passenger’s subject to a deduction by us of an administration charge of £17/20EUR. Our prices do not include any other third-party fees and charges for costs we incur to provide our services (such as airport and security charges, maintenance fees etc.). We bear the costs for these services. All other monies paid are non-refundable.
In this case, the administration fee exceeds the total amount of government taxes included in the price and clearly indicated in the price break-down at the time you made your booking, unfortunately, no refund is due in this instance.
We recommend that you contact your travel insurer regarding this claim.
Yours sincerely,
Ryanair Customer Services.
Unfortunately, email replies to this address cannot be accepted.

Muidugi nali on selles, et pileti hind näiteks sellel konkreetsel broneeringul oli 19,61 eurot. Samas valides tegevuseks raha tagastuse ümberbroneerimise asemel ei olnud taolisest "administratiivkulust" kusagil juttu. Ehk siis kuna nendepoolne "administratiivkulu" pileti hinna tagastamisel on 20 eurot, siis nad minu 19,61 eurost piletit ei hüvita.
Kas nii lihtsalt saabki kliendile koti pähe tõmmata ja mitte midagi teha ei anna? Puhtalt juba sportlikust huvist tahaks selle asjaga edasi jonnida. See summa ei tee mind ei vaesemaks ega rikkamaks, aga kui valikuotsuse tegemise hetkel ei ole vähimatki infot võimalike tehingukulude kohta, vaid räägitakse üksnes voucherist või raha tagastusest, siis on põhimõtteliselt tegu lennufirma omavoliga ja nn "üle laskmisega".
Kas kellelgi on mingit infot/mõtteid/sarnaseid kogemusi? Kui mitu claimi kokku panna, on lihtsam nendega argumenteerida.

PS Ühtekokku tühistati/muudeti mul 4 lendu, see oli esimese tühistatud lennu tagastuse infopäringu vastus. Ootan huviga Ryanairi vastuseid ülejäänud kolmele.

Kui lend ikkagi tühistati ja tühistatud lennu eest tagastust küsida, siis peaks selle väikse summa tervelt kätte saama.

See vastus tundub olevat tagastuse kohta, kui klient soovib ise lendu tühistada. Võimalik, et tegemist on lihtsalt mingi veaga.

Kas lend konkreetselt tühistati või muutus näiteks lennuaeg? Osadel sellistel juhtudel ei saa tasuta tühistamist teha.

Huvitav jah, et selline vastus. Kui mul septembris lennukeeldude tõttu lennud tühistati, siis sain kahe nädalaga Ryanairilt raha tagasi. Saadeti meilile teavitus ja vorm, mille ära täitsin ja siis paar korda pidin veel kinnitama, et kindlalt soovin raha tagasi ja mitte voucherit.

Mnjah. Ma ostsin detsembris piletid nüüd Aprilliks Viini, veebr saadeti kiri et nad selle päeval enam ei lenda ja pakuti teist aega aga see oleks reisi ainult 2p teinud ja küsisin raha tagasi. Paar korda pidin kinnitama, et jah soovin ikka raha ja kõikide piletite eest. Ca 3ndl pärast tuli raha tagasi krediitkaardile. Tulid uued sooduspiletid ostsin uuesti ja uute kuupäevadega ja see ndl saadeti info, et peavad ikka need tühistama ja kas muudate kuupäeva (14p vahemikus), võtate voutcheri või raha tagasi, täitsin uuesti ankeedid, eks näis kaua seekord läheb. Aga mulle nüüd järjest rohkem tundub, et müüvadki pileteid mida teavad, et ei toimu, et pidevat nn "cash flow" d hoida.  Aga noh, "riskin" ka üsna väikeste panustega  et hiljem väga kahju poleks kui jama tekib.

jah nad müüvad pileteid mille lendude ära jäämisest on teadlikud. Näiteks minul tühistatud ja ka raha tagastatud lend on jälle müügis !!!

Ma selle 19€ pärast ei tõmblekski. Las jääb koolirahaks, et odav ei ole alati odav.

Ostsin juulikuuks Ryanairi piletid, sain nende lehelt aru, et kui mingi 5 päeva enne canceldan, siis saan raha tagasi või voucheri?!

Seal kehtib hetkel "ZERO Change fee"

Zero change fee tähendab, et saad teatud tingimustel lendu muuta, mitte tühistada.

nüüd uurisin jah, et saab kaks korda muuta lennukuupäevi.