Nägin, täna Bremeni "Bildis" artiklit, kus kirjutati, et Ryanair paneb kiiremas korras Bremeni baasi kinni ja ka Weezest võetakse 2 lennukit ära. See tähendab suure tõenäosusega Tallinn-Bremeni ja Tallinn-Weeze liinide lõppu. Kuigi praegu on veel TLL-BRE 2019 aprillist Ryanairi broneerimisssüsteemis üleval, siis broneerida enam ei saa. Põhjuseks on tüli Saksa ja Hollandi ametiühingutega, kes keerasid vindi üle. Bremenis on löögi all ligi 100 töökohta. Nõmedad ametiühingud ikka küll - pressivad hüvesid juurde, kuid põhjustavad hoopis kõigi töötajate töötuks jäämise või ümberasumise näiteks mõnda Poola baasi. Tallinn-Bremeni liini kadumisest oleks väga kahju. Hoian siiski pöialt, sest päris ametlikku pressiteadet veel pole.
See teema on hõõgunud mõnda aega. Ryanair teatas vastuseks ametiühingutele, et Weezega on finito, kuigi lennud enamasti jätkusid. Polnud lihtsalt suurem lennubaas enam. Samas, see võib olla veidi seotud ka sellega, et Ryanair on FRA-s jala maha saanud. BRE on iselugu. Weeze toimis seni nagunii ainult tänu kohalikule toetusele, nagu Finnair Tartust.Mis puudutab ametiühinguid, siis antud juhul olen nende poolel. Ryanairi suhtumine töötajatesse on loetu põhjal piinlikult halb. Olgu siis tulemuseks liinide sulgemine, aga mingi tsivilisatsioon võiks 21. sajandil ikka olla.Mulle tundub, et Ryanair mängib veidi tulega, katsetades, kui kaugele Euroopa tarbijakaitse- või misiganes organisatsioonid lasevad neil minna. Nad üritavad ametiühingutega ja kõigiga sõdida, aga tundub, et võimalused jäävad aina ahtamaks. Sakslased on oma turu (loe: LH) kaitsega eriti silma paistnud. Ryanairi järgmine streik poleks samuti suurem uudis.
Jah, ka mulle ei meeldi Ryanairi puhul palju asju. Samas olen seda meelt, et olulistes reisijaid teenindavates transpordisektorites peaksid streigid olema keelatud või lubatud ainult erakorralistel põhjustel. Tean, et seda tõenäoliselt kunagi ei juhtu, sest Euroopat valitsevad valdavalt sotsid-liberalistid. Loomulikult peab kõigil töövõtjatel olemas olema võimalus oma töötingimuste eest võidelda, aga mitte tõsiselt reisijate huve kahjustades. Tean kitsikuses elavat lastega peret, kelle pikalt plaanitud suvepuhkus jäigi ära, kui Ryanairi piloodid suvel streikisid. Miks? Sest rikkad tahtsid saada veelgi rikkamaks. Kuidas teisiti nimetada ca. 200 000 € aastas teenivaid piloote. Sama on lennujuhtidega, kes suplevad rahas, aga ei ole ikka rahul ja nõuavad muudkui paremaid tingimusi. Ah jaa, vaatasin, et Riia-Bremenit laseb hetkel veel märtsiks broneerida. Seega natuke lootust ehk on. Artiklis mainiti 6. novembrit kui päeva, mil töötajate saatus selgeks pidavat saama. Ilmselt siis tulebki otsus või ehk ka ei tule. Negatiivsest stsenaariumist oleks väga kahju. Olen TLL-BRE ja BRE-TLL otsi üle saja korra lennanud.
Ryanairi piloodid ei teeni kuidagi 200k aastas. Maailmas on vast veidi rohkem kui kümmekond lennufirmat, kus kaptenite keskmine aastapalk eurodes sellise summa kokku annab. Alati on üksikuid erandeid, aga rääkides keskmistest. Euroopa maksude ja hinnataseme juures on Ryanairil loomulikult raske piloote värvata, seega lendab seal selline kontingent, kes mujale (veel) ei ole suutnud pääseda. Veel hullem olukord on salongipersonaliga, kelle palk sõltub kõrvalteenuste müügist ja seda oluliselt rohkem kui teistes lennufirmades. Mida nad kriisisituatsioonis teha oskavad, pole eriti teada. Ühtpidi on muidugi hea leida hindu 5 või 10 eurot lennutunni kohta, aga reaalsuses see Ryanairi ärimudelit üleval ei pea. Ennustan, et hinnad ja palgad jätkavad tõusmist, ebakasumlikud liinid suletakse jne. Paraku puudutab see enamust ääremaid Tallinn sealhulgas. Kütusehinna ootamatult kiire tõus võib neid protsesse ainult tagant suruda.@Veigo, kiiresti kommentaari kustutama nüüd!
Sorry jah, Ryanairi kaptenid ei teeni mitte 200 000, vaid "ainult" ca. 150 000€ aastas. Madalapalgalised vist ikkagi nagu pole.
Need on maksimumnumbrid pikaajalise töökogemusega kaptenile, koos lisatasudega. Kuna Ryanair kuskil eriti ei ööbi, siis ei tule olulist lisa ka päevarahadest. Alustava piloodi tasu on aga eriti väike. Kui veeta kogu oma töökarjäär Ryanairis, tuleb tänases vääringus aasta keskmiseks palgaks alla 100k euro, siis 8000 kuus, miinus maksud. Miks peaks üks normaalne inimene sellise töötasu eest midagi tegema? Piloodil on siiski tänasel päeval õigus eeldada kuskil 20000 kuus ja kõrgete maksudega riikides baseerudes pigem 25000-30000. Igaüks seda muidugi ei suuda teenida, aga lihtsalt teadmiseks, et see on võimalik, mujal kui Ryanaris. Ja ilmselgelt ka pikemate liinide peal.Rohkem oleks ma mures ebapädevate lennusaatjate pärast Ryanairil, nende seas on otse tööbüroost sinna saadetud lumehelbekesi kui mujale sobimatuid, ja ka vastava töömoraaliga.
"Miks peaks üks normaalne inimene sellise töötasu eest midagi tegema? Piloodil on siiski tänasel päeval õigus eeldada kuskil 20000 kuus ja kõrgete maksudega riikides baseerudes pigem 25000-30000. "Aga muidugi, kui palk on Ryanairis väike, siis selle asemel, et streikida, mingugi sinna, kus saab rohkem. See oleks normaalne asjade käik.
" tänases vääringus aasta keskmiseks palgaks alla 100k euro, siis 8000 kuus, miinus maksud. Miks peaks üks normaalne inimene sellise töötasu eest midagi tegema? "Pakun, et 95+% Eesti elanikest saavad vähem palka, pead neid kõiki siis ebanormaalseteks?
Ma arvan, et Ryanairis ei töötagi kõige pädevamad piloodid. See tuleb endale kohe selgeks teha.95%+ inimestest ei sobi ka pilooditööle. Ei pea kedagi ebanormaalseks aga Eesti palgatase, eriti aastaist umbes 1990-2015 oli ju eriti jabur, tänasel päeval vast üksikutes sektorites juba enamvähem jõutakse mingile tasemele. Ses suhtes on võrdlus kohatu, kui Eestis elab mingi lastega pere kitsikuses siis see ei peaks küll sundima Ryanairi pilooti oma palganõudmistest taganema. Elu ongi ebaõiglane. Tuleb teha valikuid, paremad oskused, rohkem koolitust, vastutusrikkam töö paremas ettevõttes, ehk vähem lapsi jne.
Siis kirjutagi, et "normaalne piloot", mitte inimene.Kõik on alati suhteline, võibolla mõni elab 1k palgaga palju paremini kui teine Londonis 5k. oleneb palju elamise jne eest maksad. "Tuleb teha valikuid, paremad oskused, rohkem koolitust, vastutusrikkam töö paremas ettevõttes, ehk vähem lapsi jne. "Paraku nagu ütlesid, on elu ebaõiglane ja isegi kui kõike teha nagu soovitad, ei jagu neid kõrgepalgaisi töökohti kõigile. Sigala suhtumise pealt, peaksid kõik arstid välismaale tööle minema ja kodu maha jätma, sest normaalne inimene ju sellise palga eest ei tööta jne, õnneks enamus ei mööda kõike rahas.
Seda ma ei toeta, et kõike rahas mõõta, aga kus vaja siis survestamist küll.Ilma võitluseta ei saavuta midagi. Arstide koha pealt ongi ju Eestisse jäänud enamvähem ainult need, kes mujal läbi ei löö, mõne erandiga. Milline on Eesti arstiabi kvaliteet, teab vast igaüks. Eriti väljaspool Tallinna ja Tartut (vihje: see on olematu). Kokkuvõttes on Eesti meedikud teinud täieliku karuteene kogu ühiskonnale jättes oma õiguste eest korralikult võitlemata. Jah, võibolla tänasel päeval ei olegi palgatase enam nii kehv, ent eelmiste aastakümnete tulemused kuhjuvad just praegusesse aega allesjäänute kvaliteedi osas.
Kõik õige, aga palgad saavad tõusta kui kogu ühiskond muutub rikkamaks. Meil on tegelikult palgalõhe pealinna ja muu Eesti vahel viimastel aastatel väga kiirelt kärisenud. Arvan, et see on veel suurem probleem kui välismaale minemine. Algul kolid Kuresaarest Tallinna ja siis mõted, et kui juba kodu maha jätad, lähen siis juba välismaale ja sinna need noored jäädavalt kaovadki. Ma ei tea, mida sa täpselt arstiabi all mõtled, aga ma küll ei ütle, et see olematu on. Loogiline, et suuremate probleemide ja operatsioonide puhul tehakse neid Tallinnas ja Tartus, sest tahes tahtmata ei ole väikeses kohas piisavalt praktikat, st nagu ei taha lennata praktikata lenduriga, nii ei taha ka kirurgi juurde, kes antud operatsiooni paar korda aastas teeb.PS meedikud ja õed ongi ju oma õiguse eest seisnud jalgadega hääletades. Ühiskond on rikkamaks muutunud ja ka nende palgad on tõusnud, samas Soome kolkakülas pakutavaga ei suuda need niipea konkureerida. Kõik väärivad suuremaid palju ja paremat elu, aga see ei saa mingile grupile tulla teiste arvelt.
Me võime naerda või nutta, aga läänemaailma kõrged palgad ongi ju saavutatud eelkõige just tänu ametiühingute jõulisele positsioonile ühiskonnas.
"Me võime naerda või nutta, aga läänemaailma kõrged palgad ongi ju saavutatud eelkõige just tänu ametiühingute jõulisele positsioonile ühiskonnas. "Ei, speedy, see ei ole õige. Läänemaailma kõrged palgad on saavutatud tänu majanduse arengule koos tehnoloogia ja tööviljakuse arenguga, samuti odava töö siirdamisest mujale. Tõsi on muidugi see, et teatud aladel on tänu ametühingutele palgad teiste ühiskonna liikmetega võrreldes ebaõiglaselt suured. Ka Kreekas jne on väga jõulised ametühingud, aga palgad ei ole hoopiski need, mis arenenumates riikides.
Piloodid on absurdselt ülemakstud hetkel selle tõttu, et neist on globaalne puudus, mis on ausalt öeldes hästi üllatav:https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2018/07/27/a-perfect-storm-pilot-shortage-threatens-global-aviation-even-private-jets/#2e3014971549
Norsu, mitte ükski ettevõtja, ka isegi mitte jõukas Lääne maailmas ei tõsta palka pelgalt selle tõttu et majandus on arenenud. Kaota neis riikides ära ametiühingud ja miinimumpalk ning siis vaata kuhu need palgad kukuvad kolinal. Palgatasemed paneb paika turu situatsioon, ehk palju on nõudlust ja pakkumist, ning ametiühingud ja riik miinimumpalga poliitikaga