Soovitage mõistlikku reisibürood, mille töötajad...

...ei ehmataks tummaks, kui küsida Surinami viisatingimusi või lennupiletit Ekvatoriaal-Guineasse.
...ei laksaks lennuhinna küsimisel esimest Amadeusist tulevat hinda (mis võib olla optimaalsest marsruudist/hinnast väga kaugel). Muuseas, Amadeusile on ka alternatiive, nagu Galileo.
...helistaks tagasi, vastaks e-mailidele
...ja ei oleks igavesti lõunal :)

Kas tegelikkuses on sellist bürood olemas või püüan lihtsalt tuult väljal? Kas pole mitte nii, et enamike (suuremate) büroode käibest tuleb ärklientide ja "korralike" reisisoovidega klientide pealt? Kõiksugu "friikide" teenindamiseks, vastava koolituse organiseerimiseks jne pole mõtet ressursse raisata, sest ekslusiivsete soovidega klientide osakaal on üldises käibes väike.

Nii et reisifriikide jaoks jäägu bürooks Internet ja reisifirma ainult Amadeusi lennupileti vormistamiseks? (viimasel puhul tekib küsimus, miks ei võiks siis sedagi ise netist osta?)

Ülevalpooltoodud näited on veidi üle pingutatud, olen kokku puutunud ka teistsuguse suhtumisega, reisibüroo inimestega kes on oma töö fanaatikud, kes vaimustuvad su reisiplaanist, ajavad välja kõikvõimalikku infot ja on tänulikud et said sind aidates targemaks. Selliseid näited oskan aga tuua üksikuid ja need inimesed on hetkel turismiärist lahkunud.

Niisiis, soovitage reisibürood :)

Kirjeldatu on kurb, kuid vastab ka minu kogemuse järgi kahjuks tõele. Kui isiklikku suhet reisikonsultandiga veel pole või enam pole ja tuleb tahtmine mittetraditsioonilisi reisiskeeme kasutada, siis aitab ainult enda tubli töö ja nõudlikus agendi suhtes. Vastasel juhul kannatab rahakott. Lennupiletite hinnast on keskmiselt kolmandik võimalik säästa juba pooletunnise surfamistööga ja alternatiivide otsimisega.

Üks korralik Eesti reisibüroo on täna ikkagi selline koht, kes teenindab ärireisijaid ja paketireiside ostjaid.

Kokkuvõttes on ilmselt kõik kinni konkreetses inimeses, kes sind teenindama satub. Eks igas büroos ole nii- ja naasuguseid. Peaks infot heade konsultantide kohta vahetama hakkama.

Pergel, ei tahaks siin Estravelile reklaami teha, aga nende teenindus on küll väga heal tasemel. Küsisin e-mailiga lennupiletite hindu ja väljumisaegu Egiptusse (erinevad lennufirmad, odavamad vaatasin ise internetist), sain kiirelt vastuse ja ilma küsimata tehti koheselt ka broneering :))
Ja ühtegi puhkusepaketti pole kah nende käest ostnud.
Samas on nende viisade tariifid haruldasematesse paikadesse vist mitte kõige soodsamad.

Aga enda reisiplaane põhjalikumalt pole ma neile küll tutvustanud. Kui ikka rääkida, et hotellide eest oled poole aasta jooksul maksnud üle saja krooni üks kaks korda, siis nii võivad nad seal veel sügavasse depressiooni langeda :)))

No see reisiäri on ju nagu iga teinegi äri. Lähed televiisorit või-mida-iganes ostma, tuleb sul ka valdavalt suhelda inimestega, kes ei tea mida nad müüvad. Inimestega kellel polegi huvi kauba vastu, mida nad müüvad. Püüakse pähe määrida esimene asi, mis poes riiulis tolmu kogub... Loomulikult on ka erandeid, kuid kahjuks vähemuses.

Estraveliga olen suhelnud nii palju, et oli India viisat vaja. Veebis oli kirjas, et teevad viisasid ka neile, kes pole neilt lennukipiletit ostnud, kuigi tasu topelt. Helistamisel siiski selgus, et jah, kahju aga kuna te meilt ei ostnud piletit siis viisat me ei tee teile ka...

Min võiks siinkohal kiita kahte bürood. Aasta tagasi käisin Estravelis lennupiletite ja viisade hingu Mongoolia ja Hiina kohta uurimas (oli idee see rattaga läbida...kuid tegemata see jäi ja teised jõudsid nüüd ette), siis teenindati viisakalt ja otsiti häid pakkumisi mulle.
Väga meeldiv teenindus oli ka ühes väiksese Tartu reisibüroos Teele, käisin sealt laevapileteid Rootsi rattamatkaks otsimas. Seal oli kaks meeldivat naisterahvast, kes andsid lisaks ostetud piletitele kaasa ka kuhjaga kaarte ja muud infot Rootsi kohta, ka kindlustused aeti korda. Väga meeldiv oli.

...Amadeusile on tõesti, ja rohkem kui üks. Nt Sabre (www.Sabre.com), mida vahendab näiteks Travelnow (www.travelnow.com). Viimane on ka Reisijututoa linkides esindatud.

Vanasti oli reisibüroo K, mis oli spetsialiseerunud keerulisemate individuaalreiside peale. Nüüd on see liidetud Hermann reisidega.

Kommentaare lugedes jookseb peamiselt läbi Estraveli nimi :)

K-bürooga on kogemused olemas, nad tegid tublilt tööd (kuid tänu Lufthansa-aegsele rabelemisele polnud aega lõpuni minu erisoovidesse pühenduda :) Igal juhul puhaku büroo rahus, osasid sealseid inimesi leiab nüüd Hermanni lennujaama-büroost.

Kas kellelgi on kogemusi Pärnu Albioni reisidega? Nende sihtkohti (Madagaskar, Birma, Omaan) vaadates pole just tegu tavakliendi-püüdjatega.

Sealsed inimesed suudavad lahenduse leida ka kõige komplitseeritumatele probleemidele. Soovitan soojalt.

olek sama probleemiga kokku puutunud juba kolm aastatning lahendust siiani ei olegi, tuleb ise kogu "must" töö ära teha ning siis võtab reisibüroo heal juhul asja üle. Järeleikult on see turuniðð tühi, ettevõtlikud inimesed andke teda kui midagi sellist teete.

...vaid võimalikest variantidest kõige kõrgemal tasemel. Kuid sealgi keegi näitsik teatas mulle, t Egiptusesse viisa saamiseks peab olema hotelli bronn, lennupiletid edasi-tagasi jne. Kõik see osutub mitte vajalikuks kui teha üks väike reis helsingisse. Ning iisraeli kohta adekvaatne inff reisibüroodel (sh. Estravel)puudub. Ja veel...'oodake, ma vaatan, kas Egiptus asub euroopas???'

...kahjuks jah eriti soodsaid lennupileteid ja hotelle ei pakkunud. Miks - öeldi, et samad hotellid, mille letihinnad ise Internetist leidsin, on nende broneerimissüsteemi kaudu tunduvalt kallimad. Sama lugu lennupiletitega...

Saatsin hiljaaegu 4 tuntud reisibüroosse kirja, küsides suht spetsiifilist nõu, nimelt lennu/viisavõimalusi vähetuntud Lõuna-Ameerika riikide kohta.Tulemused järgmised:

  • Hermann vastas järgmisel hommikul, saatis isegi 2 kirja. Leidis soodsa reisipakkumise, laitis maha kallimad alternatiivid, rääkis ka eestlastest, kes seal varem käinud. Viisainfo koha vastus aus - kindlat infot ei õnnestunud leida.

  • Estravel vastas samuti järgmisel hommikul, kuid palus endale nädalavahetuseks infokogumisaega, lubades esmaspäeval taas ühendust võtta. Kuni järgneva nädala lõpuni ühendust ei võetud, meeldetuletuskirja järel vabandati ja lubati nädalavahetuse mõelda, ja vastata taas uuel esmaspäeval. Lõpuks vastus tuligi ja oli väga informatiivne, põhipakkumine samasoodne kui Hermann leidis, alternatiivid kallimad kui Hermannil, kuid paremini läbi analüüsitud. Viisainfo pidi selguma paari päeva jooksul.
  • Albion, eelmistest väiksem reisibüroo, vastas 4 päeva pärast kirja saatmist, vabandati et hetkel ollakse hõivatud Myanmari reisi ettevalmistamisega, kuid kui Aasiast 2 nädala pärast grupiga tagasi ollakse, vastatakse mu kirjale kindlasti.
  • Wris Tours ei ole siiamaani vastanud

e-maili teel klientide keerukatele küsimustele vastamine ei anna ju reisibüroole mingit kasumit, võtab ainult ressurssi ja aega. osad bürood teeksid ilmselt küll heameelega põhjalikumat individuaalset konsultatsiooni, aga papi eest.

Soovitan nn. testijal siiski uurida ka firma tausta. Näiteks milleks teha maha Wris Toursi - et pole Teie testi e-mailile vastanud. Täiesti lihtne, nemad on reisikorraldajad ja müüvad oma pakette. Kui oleksid saatnud näiteks Wris reisibüroosse on teine asi.
Ja eks paljudel reisisellidel kes surfavad internetis ja leiavad sooduspakkumisi, küsivad üle mis eesti bürood pakuvad. Leides, et büroo küsib kallimat hinda ongi kohe negatiivne kogemus. Mitmed interneti bürood saavad kasvõi sellega hindu all hoida, et neil ei ole bürookulusid ja personali vaja üleval pidada.

Reisiäris on laialt levinud põhimõte: edasimüüjad saavad komisjonitasu võrra hinnaalandust, mis lubab neil kasumit teenides edasi müüa nn. letihinnaga. Sellepärast ei maksagi imestada, kui mõni tahab reisibüroost hotellile sama hinda, mis kohapealt hotellist pakutakse.
Tihti jätavad edasimüüjad kogu komisjonitasu kliendilt välja võtmata, mis lubabki müüa nt odavamalt kui "letihinnaga". Seda harrastavad eriti internetibürood, kuna neil on kulud madalamad. Negatiivne kogemus tekib, kui reisibüroos on letihinnast hind oluliselt kõrgem - sel puhul jääb reisibüroo kogenud kliendist ilma ja tegeleb nendega, kes hotellisid ise otsida ei oska ning lepivad esimese pakkumisega.
Siin küsitaksegi reisibürood just sellistele reisijatele, kellel keerulisemad soovid. Lihtsalt Interneti broneerimissüsteemide tundmise pealt lisatasu maksta nemad ei soovi, kuna see oskus on ka endal olemas.

Siin küsitaksegi reisibürood just sellistele reisijatele, kellel
keerulisemad soovid. Lihtsalt Interneti broneerimissüsteemide
tundmise pealt lisatasu maksta nemad ei soovi, kuna see oskus on
ka endal olemas....

Millised on need soovid, millele ise vastust ei leia ? Ja kui endal oskused olemas, siis milleks bürood vaja ? Teisalt kui eeldada, et reisibüroo kulutab keeruliste soovide lahendamise peale hulgaliselt aega ja ressurssi - see maksabki rohkem, miks nad peaks tasuta töötama ? Estravelil on minuteada lausa hinnakirjas konsultatsiooni maksumus ja kui pärast kogu kupatuse nendelt välja osta, saab selle konsultatsiooni hinnast alet.

Tõsi, ajasin need firmad omavahel segi, aga ma pole vist ainuke kes sellega hädas on olnud. Miks promoda kahte erinevat asja väga sarnaste kaubamärkide all? Eks ma saadan siis kirja koopia ka Wris'i :)

Hm, tundub et turunishsh on ikka tühi selliste reiside pakkumisel -- varsti on netist otsimisel juba endal vajalikud kogemused olemas et sama teenust pakkuda ;)
Miks tahetakse reisibürood?

  1. Endal pole krediitkaarti, et netis maksta
  2. On sinisilmne lootus, et reisibüroo töötajad korduvalt otsides omavad paremat kogemust soodsama variandi leidmisel.

hakka pakkuma, äkki on hea äri-idee ;-) ehhki Eestis vist "käsitööga" rikkaks ei saa, riik on väike ja nn keeruliste klientide % reisivate inimeste üldarvust on väike, lõviosa kasumit tuleb mujalt, massi, pakettide ja piletite pealt. "keeruliste" teenindus saaks olla osa mingi suurema reisibüroo tööst, et selleks kulutatav ressurss oleks kaetud mujalt tuleva kasumiga, või siis mõni inimene kuskil lihtsalt teeb seda n-ö puhtast entusiasmist ja jutt on jälle ringiga alguses tagasi. mis kogemusse puutub, siis reisibüroo rahvas võiks küll olla kogenum - aga kui tihti ikka Surinami viisatingimusi küsitakse st kust nende kogemus tuleb ;-) kui ei teagi kohe vastust, peaks nad vähemalt orienteeruma oma erialainfos ja teadma, kust neid vastuseid keerulistele küsimustele saada.

olen saanud väga häid lahendusi
sel aastal hawaii mille wrisi töötaja asmik lahendas mulle 2 päevaga mida ei sa küll öelda esttraveli kohta. asi oli selles et asmik oli puhkusel ja läksin esttravelisse sealne töötaja lubas mulle välja saata kogu info, kuid mida pole siiani saanud, see on info (mul on juba hawaiil käidud) 2-3 nädalat hiljem läksin uuesti uurima ei midagi targemat see kes mulle oli lubanud pakkumise teha oli puhkusel asendajad ei teadnud midagi saatis kellegi teise juurde kuid targemax ei saanud mõne päeva pärast lahendas minu probleemid wrisi töötaja samuti olen wrisi kaudu saanud kombineerituid marsuute nagu filipiinid 2näd.ja pärast hong kongi samuti ühendasid wrisi inimesed mulle õnnestunult bali ja austraalia
viimane näide reisiekspert tegi oma kampaaniat kas see oli prisamas või selveris ei mäleta tegin sinna küsimuse paapua uus-guinea kohta tingimused ja marsuudi ja lennuaegade kohta lubati meiliga saata kuid kahjux pole vastust saanud peab vist jälle toompuiesteele minema wris on ikkagi juba äraproovitud ja tean et saan sinna kuhu tahan